Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Hebben jullie ook dat hoe dichter een festival in de buurt komt en hoe meer je van de muziek luistert, je eigen looproute aan het veranderen is? Bands die bij de aankondiging op mijn must see lijstje stonden zijn inmiddels afgevoerd voor nieuwkomers. Paar voorbeelde:
- Iced Earth ingeruild voor Fleddy Melculy. Die nummers zijn gewoon baas, wil ik meemaken.
- Dool ingeruild voor Jonathan Davis. De twee reeds uitgebrachte nummers vind ik erg sterk.
- In This Moment zorgt ervoor dat ik pas later aanschuif bij Powerwolf in plaats van een mooi plekje vooraan.
- Ik ga toch 20 minuten van Wolves in the Throne Room meepakken ipv Iron Maiden. En dan heel snel naar Ayreon voor een mooie plek!
- Seether ingeruild voor Batushka. Seether staat al jaren op mijn lijstje maar Batushka heeft me opeens te pakken.
- Volbeat ingeruild voor Bloodbath. Wat een strakke, harde band is dat.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.845
Hebben jullie ook dat hoe dichter een festival in de buurt komt en hoe meer je van de muziek luistert, je eigen looproute aan het veranderen is? Bands die bij de aankondiging op mijn must see lijstje stonden zijn inmiddels afgevoerd voor nieuwkomers. Paar voorbeelde:
– Iced Earth ingeruild voor Fleddy Melculy. Die nummers zijn gewoon baas, wil ik meemaken.
– Dool ingeruild voor Jonathan Davis. De twee reeds uitgebrachte nummers vind ik erg sterk.
– In This Moment zorgt ervoor dat ik pas later aanschuif bij Powerwolf in plaats van een mooi plekje vooraan.
– Ik ga toch 20 minuten van Wolves in the Throne Room meepakken ipv Iron Maiden. En dan heel snel naar Ayreon voor een mooie plek!
– Seether ingeruild voor Batushka. Seether staat al jaren op mijn lijstje maar Batushka heeft me opeens te pakken.
– Volbeat ingeruild voor Bloodbath. Wat een strakke, harde band is dat.
Tot nog toe geen grote wijzigingen in mijn plannen, maar ik zit ook wel met het probleem dat hoe meer ik beluister, hoe meer spijt ik krijg dat ik bepaalde bands niet/nauwelijks kan gaan bekijken. Enerzijds door overlap, maar ook door het nu al veel te volle programma, en dus gebrek aan ontspanning.

Fleddy Melculy, In This Moment en vooral Batushka zou ik ook graag zien, maar aan Iced Earth, Powerwolf en Seether valt voor ons niet te tornen. Zal zeker wel nog proberen zoveel mogelijk van eerstgenoemden mee te pikken (al is het maar max. 10 minuten in het geval van Batushka).

Vervelendste overlap blijft echter nog steeds de 10 minuten tussen Eisbrecher en Týr, wat een momentbeslissing zal gaan worden.
Ook ben ik wel aan het twijfelen om 'must-sees' (meer in de betekenis van 'moet je eens een keer gezien hebben') Judas Priest en Ozzy Osbourne (gedeeltelijk) te skippen ten faveure van resp. Perturbator en The Bloody Beetroots. Kan me zomaar voorstellen dat je na 4 lange, zware dagen ook wel een klein beetje 'metal-moe' kan gaan worden, en dan zouden die twee wel eens een welkome afwisseling kunnen zijn (en ben sowieso erg benieuwd hoe dat soort acts het gaan doen op Graspop). Wel dan weer op tijd de tent uit voor A Perfect Circle uiteraard.. :wink:
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
The countdown is on! 50 days until #GMM18 and the one day tickets for Friday June 22nd are sold out.

One day tickets for Thursday, Saturday and Sunday still available via Graspop.be

Goddamn, Graspop is heerlijk bezig, wat is het normaal, 1 dag uitverkocht, en miss de 2e op de dag zelf?

Nu zitten ze al op het volledige weekend en de vrijdag. LEKKER BEZIGGGG

Netjes hoor, en ook knap gezien hoeveel gemor er was om wéér Maiden. Het werkt blijkbaar wel, al is die dag in de breedte (en zeker 'bovenaan') natuurlijk ook heel sterk met oa A7X, Ayreon en Parkway Drive.

Maar ik denk als je vooraf zou vragen welke dagkaarten het hardste zouden gaan dat een hoop mensen zouden zeggen 'Donderdag' (ivm GnR) of 'Zondag' (in de breedte ook erg sterk + Ozzy + APC + Priest
 

Verwijderd lid 1447

Campingartiest
22 okt 2015
76
0
Ik ben vooral opzoek gegaan naar vervanging.

Zo ga ik al naar Galactic Empire in Utrecht. (al denk ik dat dit misschien sowieso beter tot zijn recht komt in een zaal.)

Tesseract ga ik ook tickets voor halen als ze in Nijmegen staan.

Ik ga ook de vrijdag naar Fortarock, dan hoef ik me geen zorgen te maken over Parkway Drive en Ayreon clash, en wat andere bands als Arch Enemy. Nu heb ik daar geen clash mee, maar wat vrije tijd om een beetje rond te lopen is ook niet verkeerd.

Ik zoek eigenlijk alleen nog een concert van Perbutator. Ja ik kan maar 013 voor judas priest. Maar ik vind dat concert best wel duur.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
De 'nieuwe' (remastered demo uit de AFD-tijd) Guns N' Roses single; https://www.youtube.com/watch?v=aHUmy5PvPjQ
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
De nieuwe cd van Parkway Drive wordt gestreamd op youtube. Wishing Wells is een lekker nummer. Het album krijgt wel veel kritiek op sociale media.
 

brentgalle

Campingartiest
7 mrt 2018
56
2
Echt top album naar mijn mening! Met platen als "Wishing Wells" en "Absolute Power" eren ze hun oude muziek. Dan heb je de platen die hun oude stijl loslaten en top zullen zijn live, zoals "Prey" en "The Void". Ik was ook aangenaam verrast door Winston, voor de eerste keer zitten er twee songs tussen met clean vocals " Shadow Boxing" en "The Colour of Leaving". Bij dit laatste nummer was ik oprecht geraakt door de stem en boodschap. Hun meest volwassen, persoonlijk en divers album tot nu toe!

Must listens:
Wishing Wells: https://www.youtube.com/watch?v=5uwyvvxNvqQ
Prey: https://www.youtube.com/watch?v=WL_8ZY89dP4
The Colour of Leaving: https://www.youtube.com/watch?v=UiXwI1mmYSM

 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Prey vond ik inderdaad al een heerlijk nummer toen het uitkwam, de rest moet ik nog luisteren. Maakt het wel lastig om te kiezen, maar ik wil nog steeds naar Ayreon. Genoeg andere kansen om Parkway nog te zien, en bovendien al twee keer eerder gezien. Misschien toch ook maar naar Fortarock als de rest van dat album ook zo vet is...
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Ozzy in de USA. En hij klinkt niet eens zo slecht. Misschien wordt dit wel de moeite.
https://www.youtube.com/watch?v=Xa0fA1AOZw8
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Ozzy in de USA. En hij klinkt niet eens zo slecht. Misschien wordt dit wel de moeite.
<iframe width="100%" height="392" src="https://www.youtube.com/embed/Xa0fA1AOZw8?feature=oembed" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen="" style="height: 537.75px;"></iframe>

Nee sorry, ik vind het niet echt goed. Maar oke, ik vind Meshuggah en Bloody Beetroots totaal niet boeiend, dus ik ga er ws wel naar kijken. Het blijft toch Ozzy en die man is een legende. Plus kan ik een mooi plekje bij APC verkrijgen :)
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
P.O.D. cancellen hun show op Graspop, en dat brengt ook wat verschuivingen mee in de timetable. Our Hollow, Our Home wordt toegevoegd. Nieuwe timetable is hier te vinden: https://www.graspop.be/en/line-up/schedule/saturday/

Best jammer, was nog één van mijn must-see acts...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Ow dat is jammer zeg. Samen met Batushka de enige act op de zaterdagmiddag voor mij (al zal even relaxen ook zeer welkom zijn met die drukke dagen). Had liever gehad dat Seether was doorgeschoven, had ik die ook nog kunnen meepakken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.820
The line-up for the Ayreon headline show on the Graspop festival is finally confirmed! I am happy to have the same instrumentalists as the Ayreon Universe shows. ‘Newcomers’ on vocals are Simone Simons and Mark Jansen of Epica, and Tom Englund of Evergrey. 'Returning' singers are Damian Wilson, Tommy Karevik, Mike Mills, Anneke van Giersbergen, Marcela Bovio, Irene Jansen, Robert Soeterboek, John Jaycee Cuijpers, Maggy Luyten and Lisette van den Berg. And... I am proud to announce a very special guest on vocals... Barry Hay of Golden Earring! And oh yeah, I heard that the tall hippie dude will play a few songs as well :) Hope to see you there!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
The line-up for the Ayreon headline show on the Graspop festival is finally confirmed! I am happy to have the same instrumentalists as the Ayreon Universe shows. ‘Newcomers’ on vocals are Simone Simons and Mark Jansen of Epica, and Tom Englund of Evergrey. ‘Returning’ singers are Damian Wilson, Tommy Karevik, Mike Mills, Anneke van Giersbergen, Marcela Bovio, Irene Jansen, Robert Soeterboek, John Jaycee Cuijpers, Maggy Luyten and Lisette van den Berg. And… I am proud to announce a very special guest on vocals… Barry Hay of Golden Earring! And oh yeah, I heard that the tall hippie dude will play a few songs as well
1f642.svg
Hope to see you there!

Ah heel goed nieuws! Helaas niet de Nightwish club erbij. Barry Hay als zanger erbij, ik laat me verrassen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken