Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89 wrote:
En wie is the tall hippie dude? Sorry ben geen Ayreon kenner.

Ik neem aan Arjan Lucassen zelf!
Aha ok, ik dacht die vanzelfsprekend was. Ga dit gewoon full meepakken, ben benieuwd. Wel beetje vreemd Barry Hay tussen al deze metal artiesten, maar goed wel leuk opzich. Blijft wel jammer dat ze dubbelen met Parkway Drive.

Joslittel wrote:

Indiaantje89 wrote:
En wie is the tall hippie dude? Sorry ben geen Ayreon kenner.

Ik neem aan Arjan Lucassen zelf!

Aha ok, ik dacht die vanzelfsprekend was. Ga dit gewoon full meepakken, ben benieuwd. Wel beetje vreemd Barry Hay tussen al deze metal artiesten, maar goed wel leuk opzich. Blijft wel jammer dat ze dubbelen met Parkway Drive.

Ja mee eens om twee redenen. Ik wilde Parkway Drive ook zelf zien en een aanzienlijke kans voor geluidsverstoring bij de rustigere nummers van Ayreon.

Tall Hippie Dude is inderdaad Lucassen zelf. Natuurlijk vanzelfsprekend dat hij erbij is, vandaar dat het er als een soort grapje bij staat. Maar goed, ziet eruit als een dikke line-up. Ga mij nog eens verder verdiepen in wie wie precies is...

Tall Hippie Dude is inderdaad Lucassen zelf. Natuurlijk vanzelfsprekend dat hij erbij is, vandaar dat het er als een soort grapje bij staat. Maar goed, ziet eruit als een dikke line-up. Ga mij nog eens verder verdiepen in wie wie precies is…

Niet eens zo heel vanzelfsprekend. In meerdere tours van zijprkjecten van Arjen is hij er zelf niet bij geweest omdat hij podiumschuw is. Barry Hay ben ik heel blij mee, dit betekent dat ze waarschijnlijk Sail Away to Avalon gaan spelen!

The line-up for the Ayreon headline show on the Graspop festival is finally confirmed! I am happy to have the same instrumentalists as the Ayreon Universe shows. ‘Newcomers’ on vocals are Simone Simons and Mark Jansen of Epica, and Tom Englund of Evergrey. ‘Returning’ singers are Damian Wilson, Tommy Karevik, Mike Mills, Anneke van Giersbergen, Marcela Bovio, Irene Jansen, Robert Soeterboek, John Jaycee Cuijpers, Maggy Luyten and Lisette van den Berg. And… I am proud to announce a very special guest on vocals… Barry Hay of Golden Earring! And oh yeah, I heard that the tall hippie dude will play a few songs as well
1f642.svg
Hope to see you there!

In ieder geval erg blij met Simone Simons, Mark Jansen, Damian Wilson, Tommy Karevik en Anneke van Giersbergen! Ben wel benieuwd naar Barry Hay, maar komt altijd een beetje als een arrogant mannetje op me over. Maar misschien verrast hij wel. De rest van de namen zegt me nu even niks, maar ga ik eens opzoeken :)
Ik hou erg van Epica en Kamelot, dus met die zangers ben ik iig erg blij ^^

Slayer gaat een afscheidstour doen. Er zijn een hele hoop data gelost voor Europa in het najaar. maar België staat er niet tussen...

Misschien kunnen we alvast een "Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten"-topic openen, want we hebben al een kandidaat ;)

Slayer gaat een afscheidstour doen. Er zijn een hele hoop data gelost voor Europa in het najaar. maar België staat er niet tussen…

Misschien kunnen we alvast een “Graspop Metal Meeting 2019 – Nieuws en geruchten”-topic openen, want we hebben al een kandidaat
1f609.svg
Ligt heel erg voor de hand inderdaad. Denk toch wel 80 % kans ofzo.
Ook heb ik zo een vermoeden dat gezien het (nu al) succes van deze editie, de kans groot is dat ze volgend jaar weer flink zullen uitpakken met grote namen, en zelfs opnieuw met een XL-versie gaan komen (misschien wel een vaste 4e dag).
Ik verwacht ook dat ze vol gaan inzetten om Metallica eindelijk eens een keer op de affiche te krijgen (en daarmee van hun bucketlist af te kunnen strepen), mogelijk als de 'XL-naam'.
Als 'jonge' headliner lijkt Nightwish een goede gok (die zijn de status sub-headliner ook wel langzaam ontgroeid, denk ik).

Dit jaar zal mijn eerste keer Graspop zijn. Daarom heb ik nog enkele vragen!

1) Hoeveel uur op voorhand moet je er zijn de donderdag om een deftige plaats op de camping te hebben?
2) Als de headliner bezig is op ms1, staat het publiek bij ms2 dan ook vol? Vrijdag en zondag wil ik namelijk graag een goeie plaats bij de headliner van ms2.
3) Zijn er genoeg plaatsen waar je even kan zitten? Ik weet dat op Werchter deze vaak volzet zijn.

Alvast bedankt!

1) vroeger = beter maar achteraan is ook geen ramp.
2) ja, redelijk vol. Ik zou de ms1 headliner vanaf ms2 bekijken, als daar je prioriteit ligt.
3) gras ja, bankjes nee.

Dit jaar zal mijn eerste keer Graspop zijn. Daarom heb ik nog enkele vragen!

1) Hoeveel uur op voorhand moet je er zijn de donderdag om een deftige plaats op de camping te hebben?
2) Als de headliner bezig is op ms1, staat het publiek bij ms2 dan ook vol? Vrijdag en zondag wil ik namelijk graag een goeie plaats bij de headliner van ms2.
3) Zijn er genoeg plaatsen waar je even kan zitten? Ik weet dat op Werchter deze vaak volzet zijn.

Alvast bedankt!

Het is een grote camping dus als je laat bent moet je misschien wat verder lopen, maar meer dan 10-15 minuten vanaf het festivalterrein is het sowieso niet omdat het er direct naast ligt. Maar ja, hoe vroeger hoe beter de plek

Van voor ms2 kan je prima ms1 meekijken maar tijdens een act op ms1 is het voor ms2 meestal niet enorm druk. Daar kan je vaak nog prima doorheen naar voren lopen. Als ik allebei de acts na elkaar op ms1 en 2 wil zien dan ga ik meestal aan de zijkant van het vak staan van de act die ik het liefst goed wil zien (de zijkant richting het andere podium uiteraard), zodat je allebei goed mee kan pakken en dan als je merkt dat het wat drukker wordt kan je snel een goed plekje zoeken voor de volgende act.
Bij de headliner is het uiteraard wel een stuk drukker, maar mijn ervaring is dat het alsnog goed te doen is om dan een plekje voor ms2 te vinden.

Nee er zijn niet enorm veel zitplekken, wij zitten meestal gewoon in het gras. Hopelijk wordt het lekker weer, dan is dit geen probleem.

Stick To Your Guns onzeker:

Unfortunately we have to cancel all our shows this week (May 14 - May 19) due to a medical issue that needs our attention. We sincerely apologize to anyone who planned on attending these shows and people who put in work to make these shows happen. Thank you for your understanding, hope to see you soon.

Stick To Your Guns onzeker:

Unfortunately we have to cancel all our shows this week (May 14 – May 19) due to a medical issue that needs our attention. We sincerely apologize to anyone who planned on attending these shows and people who put in work to make these shows happen. Thank you for your understanding, hope to see you soon.

Ach dat zal wel meevallen toch? Nog een maand om weer beter te worden :)

Jonathan Davis blijft lekkere nummers droppen hoor. Zijn derde nummer, Basic Needs, vind ik ook erg goed te doen. Anticipatie voor zijn optreden stijgt. Mooi plekje vooraan zoeken daar, Ghost bekijken op het andere podium en dan gelijk goed staan voor GnR. Klinkt als een prima avond!!

Ik ga waarschijnlijk toch voor Dool kiezen. Lijkt me een pak interessanter dan Jonathan Davis. Maar het is een luxeprobleem, toegegeven.

Overigens ben ik er ook nog niet uit of ik de combi Miss May I - Underoath pak of dat ik toch maar voor Rise Against ga. Misschien maar de stemming van de dag laten bepalen.

Over 9,5 uur begint Rock On The Range in Ohio. Ze hebben ook een livestream, er is volgens mij niet bekend wie word uitgezonden en wanneer, maar er staan wel een aantal bands die op Graspop komen, dus beschouw het als een soort voorbeschouwing! ;)
https://rockontherange.livexlive.com/

Over 9,5 uur begint Rock On The Range in Ohio. Ze hebben ook een livestream, er is volgens mij niet bekend wie word uitgezonden en wanneer, maar er staan wel een aantal bands die op Graspop komen, dus beschouw het als een soort voorbeschouwing!
1f609.svg

https://rockontherange.livexlive.com/

Dat is wel schitterend, APC op dag 1 en Tool op dag 3. Hoop dat ik in staat ben die stream mee te pakken, al heb ik zo'n vermoeden dat Tool niet live uitgezonden wil worden...

Zou er nog een dag (of twee, drie) uitverkopen? En zo ja, welke (eerst)?
Ik denk zelf eigenlijk de donderdag (was ook bij VIP-tickets als eerste uitverkocht samen met vrijdag), en vlak voor/tijdens het festival misschien ook nog de zondag.

Zou er nog een dag (of twee, drie) uitverkopen? En zo ja, welke (eerst)?
Ik denk zelf eigenlijk de donderdag (was ook bij VIP-tickets als eerste uitverkocht samen met vrijdag), en vlak voor/tijdens het festival misschien ook nog de zondag.

Lastig in te schatten, er zijn ook geen cijfers bekend toch? Aan de ene kant is donderdag waarschijnlijk, want 10,- goedkoper en GnR, aan de andere kant gaan de meeste mensen makkelijker een dag in het weekend. Ik zou niet gek opkijken als de zondag als eerstvolgende uitverkoopt. Donderdag zijn er natuurlijk ook nog eens meer tickets beschikbaar, vanwege de gewone combi-tickets die er nog niet bij zijn.

Users who are viewing this thread