Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Haha, mooi om de reacties te lezen zo! Zoals uit de analyses blijkt kan je het qua drukte echt twee kanten op redeneren. Ik wil me in ieder geval niet laten verrassen en ga lekker op tijd. Maiden toch al paar keer gezien en laatste keer vond ik weinig spannend.

Ik heb er zin in
1f642.svg

Ik lees toch ook veel goeie reacties over de nieuwe Maiden show, dit weekend eerste optreden in Talinn. Goeie visuals, veel spektakel, meer dan je van Maiden normaal verwacht, en natuurlijk een setlist met veel oldies / hits, geen albumtour. Dus ik denk dat ik Maiden wel uitzing en daarna richting Ayreon ga.

Jullie nog bands ontdekt of aan het ontdekken aan de hand van de GMM line-up? Ik heb het gevoel dat er zoveel moois in zit dat er voor iedereen genoeg nieuwe artiesten bij zitten die de moeite waard zijn... Ik heb dit zelf met:

Ayreon - nooit van gehoord voor de GMM aankondiging, nu een van de acts waar ik het meest naar uitkijk
Arch Enemy - kende ik van naam maar had er nooit een hoge pet van op, heel veel waardering voor gekregen
Vader, Ackercocke - twee goede, vrij extreme acts die ik nu een aantal keer geluisterd heb en zeker zal checken
Bloodbath - moet toch iets tijdens Volbeat en de eerste luistersessies zijn heel positief

Jullie soortgelijke ervaringen?

Jazeker!

- In This Moment is een eerste band waar ik nog nooit van had gehoord. Nu is het één van de acts waar ik het meest naar uit kijk. Zal zelfs een deel van powerwolf laten vallen hiervoor! https://www.youtube.com/watch?v=j-qQ_brIsfY

- Knocked Loose is een tweede band die me volledig heeft verrast. Is super underrated naar mijn mening, er zit gigantisch veel energie en ambitie achter hen! Zeker eens bekijken! https://www.youtube.com/watch?v=Ugobr5fVuoE

- Avatar is een derde band die ik nog niet kende en me aangennaam verraste. Weet wel niet als ik daarvoor zo vroeg de camping zal verlaten! ;)

Cool! Zitten zeker bands bij die ik wel wil gaan ontdekken live, weet niet of ik er aan toe kom het van tevoren ook allemaal te luisteren haha

Ik heb zelf niet echt bands ontdekt, want vrij veel bands op de bill ken ik gewoon al langer en nieuwe bands ontdekken voor dit jaar vertik ik ook, aangezien ik mijn spoorboekje voor het hele weekend af heb. en heb nergens plaats over. Moet al veel te veel missen nu.
Maar ik heb geluk dat ik de week erna naar Jera ga, en daar staan dus een boel van die kleinere bandjes die ik graag wil zien.
Zoals hierboven genoemd. Knocked Loose, die jongens gaan hard!
Bloodbath heb ik laatst door een vriendin van me leren kennen, die zijn ook niet verkeerd. voor de rest niks eigenlijk

Zeker!
Voor Ayreon en Arch Enemy geldt voor mij min of meer hetzelfde.
Ook Iced Earth, Avatar, Seether, Amaranthe, Dool, Heilung, Týr, Arkona, A Perfect Circle en Pist.On kende ik voorheen niet of nauwelijks, maar maken nu allemaal deel uit van mijn must-sees.
Voor het eerst begin ik ook sommige extreme metal te waarderen. Toegegeven, met name de melodieuze death metal (Avatar, Arch Enemy), maar ook de de black metal van Batushka heeft mij zeer positief verrast (vooral door de mix met doom denk ik), hoewel ik daar maar hoogstens 10 minuten van kan gaan zien na afloop van Seether.

Leuke vraag, Er zitten weer veel bands tussen die ik dit jaar heb mogen ontdekken dankzij GMM. Hieronder de belangrijkste voor mij.
- Fleddy Melculy. Kende ik alleen qua naam maar wat een vette nummers. Als eerste kennis gemaakt met Camouflage en blijft mijn favoriet.
- Jonathan David, groot fan van de recente solo cd. Zie meteen de clash met Fleddy,
- In This moment. Kende ik nog niet, wat een power en wat een stem. Ook ik offer er wat Powerwolf voor op.
- septic flesh, kende ik ook nog niet, erg zware sfeervolle muziek, ga ik goed van genieten.
- Batushka. De Black metal in combi met gregoriaanse zang is uniek, kijk hiernaar uit. Jammer voor Seether.
- Sons of Apollo. Progressieve muziek van de hoogste plank.
- Bloodbath, heerlijke harde metal. Mooi alternatief voor Volbeat.
- Eisbrecher. Lijkt misschien veel op Rammstein maar met meer dance invloeden, heerlijk feestje moet dit zijn.

En trouwens, Avatar moet je heen. Stonden vorig jaar nog vroeger en was echt een gaaf optreden. Toffe muziek en hele sterke zanger, ook live. Gewoon doen.

Mijn definitieve (?) spoorboekje:
must-see (mooi plekje redelijk vooraan zoeken)
indien mogelijk (afhankelijk van fysieke/gemoedstoestand, vermoedelijk vanaf VIP-deck dan wel krukje)
misschien gedeeltelijk (uit nieuwsgierigheid, waarschijnlijk gecombineerd met eetmoment)

<span style="text-decoration:underline;">DONDERDAG</span>
- Follow The Cipher
- uurtje of 2 rondstruinen (hopelijk is Metal Market al open op donderdag)
- Doro
- Black Stone Cherry
- Iced Earth
- stukje Fleddy Melculy en/of Jonathan Davis
- Dool
- Ghost
- Heilung
- restant Guns N' Roses (mogelijk niet geheel tot einde, vroeg op dag erna)

<span style="text-decoration:underline;">VRIJDAG</span>
- Tyler Bryant & The Shakedown / Savage Messiah
- Diablo BLVD/Galactic Empire
- Zeal & Ardor en/of Shinedown
- Arkona
- stukje Tremonti en/of In This Moment
- Powerwolf
- klein stukje L7 (hoewel ik dat door de loopafstand waarschijnlijk niet eens red)
- Pist.On
- Anti-Flag
- Avenged Sevenfold en/of The Darkness
- stukje Less Than Jake
- Iron Maiden
- Ayreon
- klein stukje Parkway Drive / Neurosis

<span style="text-decoration:underline;">ZATERDAG</span>
- Stone Broken
- Backyard Babies en/of Thundermother
- Seether
- klein stukje Batushka (sprinten!)
- Vixen en/of The Vintage Caravan
- stukje Skillet
- Amaranthe
- restant Accept
- Arch Enemy
- eerste deel Kreator
- eerste deel Sons Of Apollo
- Rise Against
- Megadeth
- Volbeat
- mogelijk stukje Marilyn Manson, maar waarschijnlijk vroeg naar camping

<span style="text-decoration:underline;">ZONDAG</span>
- Vandenberg's Moonkings en/of Ego Kill Talent
- eerste deel Modern Life Is War
- Eisbrecher en Týr (overlap van 10 minuten ben ik nog niet uit)
- stukje Knocked Loose wellicht? (op basis van reacties hierboven, nog maar eens goed luisteren)
- Billy Talent en/of The Contortionist
- Body Count
- TesseracT en/of Limp Bizkit
- Lacuna Coil
- Hollywood Vampires en/of Corrosion Of Conformity
- Judas Priest en/of Perturbator
- Ozzy Osbourne en/of The Bloody Beetroots en/of Meshuggah
- A Perfect Circle

– uurtje of 2 rondstruinen (hopelijk is Metal Market al open op donderdag)

Dat hoop ik ook ja! Zit met hetzelfde die eerste uurtjes donderdag.

Ben er zelf verder nog niet zo uit wat mijn spoorboekje wordt, grote lijnen wel maar de details gaan van het moment afhangen...

Donderdag start wat rustig inderdaad. Ik vind Cancer Bats wel een aardige band, die gun ik dan nog een kans. Daarna naar Doro (ken ik eigenlijk maar 1 nummer van) en Black Stone Cherry. Met name die laatste vind ik wel oke, het nieuwe nummer Family Tree is overigens heel erg sterk. Schijnen ze mee af te sluiten.

Knocked Loose zie ik inderdaad een paar keer voorbij komen, staat op een moment dat ik niet per se andere dingen wil zien. Grote kans dat ik daar even langswip na de positieve verhalen.

Ik twijfel ook nog tussen Madball en Ghost, had die laatste liever in het donker gezien.

Die donderdag vind ik nog best chill: Cancer Bats, Black Stone Cherry, Icead Earth, Fleddy Melculy, Jonathan Davis, Madball of Ghost dan. Dan pak ik Heilung en Kataklysm nog mee. En dan het laatste uurtje van GNR nog meepakken.

Crossfaith inderdaad super! Net de Japanse Prodidgy :p Hun marketing naar het westen toe is wel niet zo super. Hun nieuwe album stond volledig op Spotify en is er onlangs plots af gehaald. Ze hebben ook geen niet-Japanse site. De band zou een veel breder publiek kunnen krijgen moesten ze dit allemaal veel beter onderhouden!

=> plaat van hun nieuw album: https://www.youtube.com/watch?time_continue=25&v=VYWbnIPbnJo <span style="text-decoration:underline;">

Enige verschil wat ik kan zien is dat de eettent en het Classic Rock Café omgewisseld zijn. Verder: never change a winning formula!

Users who are viewing this thread