Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Togen, eetstanden etc. zijn er genoeg, ik hoop wel dat ze extra wc's voorzien, daar knelt het schoentje wel vaak bij drukke edities.

Dit weekend: Rock Am Ring Livestream, met enkele GMM-artiesten. Nu bezig: Jonathan Davis.

https://www.magenta-musik-360.de/jonathan-davis-9208205928595083584

Gisteren dagje Fortarock gedaan. Was mijn eerste keer, prettig festival. Schrijf later een uitgebreider verhaal. Maar voor GMM kan ik Tyr van harte aanbevelen, lekkere energieke set. Maar vooral Avatar. Wat zijn die ongelooflijk goed, hoogtepunt vd dag. Dus voor de twijfelaars, kom vroeg die tent uit!

Andere hoogtepunten waren Satyricon en Nightwish, jammer dat die niet op GMM staan maar het programa is al overvol.

Gisteren dagje Fortarock gedaan. Was mijn eerste keer, prettig festival. Schrijf later een uitgebreider verhaal. Maar voor GMM kan ik Tyr van harte aanbevelen, lekkere energieke set. Maar vooral Avatar. Wat zijn die ongelooflijk goed, hoogtepunt vd dag. Dus voor de twijfelaars, kom vroeg die tent uit!

Andere hoogtepunten waren Satyricon en Nightwish, jammer dat die niet op GMM staan maar het programa is al overvol.

Tyr helaas niet gezien. Over Avatar helemaal eens, ga dat zien. Sterker dan ooit. Mijn verslagje staat bij fortarock zelf.

Leuk om alvast wat voorpret te lezen, Avatar is in ieder geval toegevoegd aan mijn lijstje. Oh, en ik vind het na deze foto toch wel jammer Parkway te moeten missen:
21765303_10156625472674123_2021217545142403072_o.jpg

Ayreon is twintig minuten eerder afgelopen dan Parkway Drive, dus wellicht kunnen we dit ook nog wel even meepikken.. :wink:

Ik begin er steeds meer aan te denken om Parkway Drive te checken in plaats van Ayreon.....

Rockbeer wrote:
Ik begin er steeds meer aan te denken om Parkway Drive te checken in plaats van Ayreon…..

Ik denk niet dat er een foute keuze is tussen deze twee. Ik denk dat het echt vet wordt aan beide kanten!
Zijn die er überhaupt deze editie? :wink:
Nou, misschien The Pink Slips dan... :lol:

Wat denken jullie? Wat worden de grootste 'flops' dit jaar?

kobloodflames wrote:

Rockbeer wrote:
Ik begin er steeds meer aan te denken om Parkway Drive te checken in plaats van Ayreon…..

Ik denk niet dat er een foute keuze is tussen deze twee. Ik denk dat het echt vet wordt aan beide kanten!

Zijn die er überhaupt deze editie?
1f609.svg

Nou, misschien The Pink Slips dan…
1f606.svg

Wat denken jullie? Wat worden de grootste ‘flops’ dit jaar?

Marylin Manson stond hiervoor bovenaan mijn lijstje maar las zowaar een positief verhaal over zijn optreden op RaR, schijnt weer hernieuwde energie in zijn show te zitten. Ozzy is ook een kanshebber voor deze trofee.

Set Abominae wrote:

kobloodflames wrote:

Rockbeer wrote:

Zijn die er überhaupt deze editie?
1f609.svg

Nou, misschien The Pink Slips dan…
1f606.svg

Wat denken jullie? Wat worden de grootste ‘flops’ dit jaar?

Marylin Manson stond hiervoor bovenaan mijn lijstje maar las zowaar een positief verhaal over zijn optreden op RaR, schijnt weer hernieuwde energie in zijn show te zitten. Ozzy is ook een kanshebber voor deze trofee.
Ozzy kan m.i. inderdaad twee kanten uitvallen, geen idee hoe dat gaat uitpakken. Ik denk sowieso dat ik niet zijn hele show ga kijken, maar ook (even) naar The Bloody Beetroots en/of Meshuggah ga kijken.
Marilyn Manson ga ik naar alle waarschijnlijkheid wel overslaan, om wat extra slaap te pakken (tenzij ik me die avond tegen alle verwachting in nog topfit voel..), nooit echt mijn ding geweest. Mijn vriendin was vroeger wel een beetje fan van hem, maar inmiddels hoeft het van haar ook niet meer zo (voldoende slaap is voor haar vele malen belangrijker :wink: ).

Of toch de Hollywoon Vampires? Vind het nog steeds een vreemd concept, maar wel interessant. Ga ze zeker even checken maar heb er niet al te hoge verwachtingen van.

Bands kunnen natuurlijk ook op andere manieren 'floppen' dan dat ze gewoon slecht zijn. Soms staan ze gewoon op het verkeerde moment en/of de verkeerde plek. Opeth op Fortarock afgelopen zaterdag is daar blijkbaar een voorbeeld van, als ik de verslagen mag geloven.

Ik vind Avatar en Seether bijvoorbeeld wel belachelijk vroeg staan, hoewel ik denk dat beiden ondanks dat toch gewoon een memorabel optreden gaan neerzetten (en als ze later zouden staan zou dat hoogstwaarschijnlijk weer meer/andere clashes op gaan leveren).

Welke bands staan volgens jullie op de verkeerde dag, het verkeerde tijdstip en/of het verkeerde podium?

Bands kunnen natuurlijk ook op andere manieren ‘floppen’ dan dat ze gewoon slecht zijn. Soms staan ze gewoon op het verkeerde moment en/of de verkeerde plek. Opeth op Fortarock afgelopen zaterdag is daar blijkbaar een voorbeeld van, als ik de verslagen mag geloven.

Ik vind Avatar en Seether bijvoorbeeld wel belachelijk vroeg staan, hoewel ik denk dat beiden ondanks dat toch gewoon een memorabel optreden gaan neerzetten (en als ze later zouden staan zou dat hoogstwaarschijnlijk weer meer/andere clashes op gaan leveren).

Welke bands staan volgens jullie op de verkeerde dag, het verkeerde tijdstip en/of het verkeerde podium?

Het is jammer dat Ghost nu bij daglicht speelt, had ze graag na GnR zien staan.
Bathuska als duistere black metal act zo vroeg op de dag wordt ook een beetje vreemd, gelukkig wel in de donkere Marquee.
Ik denk dat Sons of Apollo best een groter podium verdient dan de Metal Dome: Marquee of zelfs vroeg op Main.
En Volbeat verdient naar mijn mening nog steeds die plek als headliner niet, valt toch echt zwaar tegen tussen die andere drie. Maar daar hebben we het al uitvoerig over gehad, ik ga lekker naar Bloodbath.

Of toch de Hollywoon Vampires? Vind het nog steeds een vreemd concept, maar wel interessant. Ga ze zeker even checken maar heb er niet al te hoge verwachtingen van.
Er is best een hoop heisa om Johnny Depp en dat die er erg ongezond uit ziet tegenwoordig. Leuk voor erbij, maar denk ook niet dat dit de topshow van het weekend gaat worden.

Marilyn Manson vond ik op RAR 2016 erg tof overigens. Die laatste 2 albums waren ook prima te behappen.

Users who are viewing this thread