Haha, niets zo discutabel als de headliners inderdaad. In principe zou je voor/tegen alle 4 wel wat kunnen zeggen.Set Abominae wrote:
Bands kunnen natuurlijk ook op andere manieren ‘floppen’ dan dat ze gewoon slecht zijn. Soms staan ze gewoon op het verkeerde moment en/of de verkeerde plek. Opeth op Fortarock afgelopen zaterdag is daar blijkbaar een voorbeeld van, als ik de verslagen mag geloven.
Ik vind Avatar en Seether bijvoorbeeld wel belachelijk vroeg staan, hoewel ik denk dat beiden ondanks dat toch gewoon een memorabel optreden gaan neerzetten (en als ze later zouden staan zou dat hoogstwaarschijnlijk weer meer/andere clashes op gaan leveren).
Welke bands staan volgens jullie op de verkeerde dag, het verkeerde tijdstip en/of het verkeerde podium?
Het is jammer dat Ghost nu bij daglicht speelt, had ze graag na GnR zien staan.
Bathuska als duistere black metal act zo vroeg op de dag wordt ook een beetje vreemd, gelukkig wel in de donkere Marquee.
Ik denk dat Sons of Apollo best een groter podium verdient dan de Metal Dome: Marquee of zelfs vroeg op Main.
En Volbeat verdient naar mijn mening nog steeds die plek als headliner niet, valt toch echt zwaar tegen tussen die andere drie. Maar daar hebben we het al uitvoerig over gehad, ik ga lekker naar Bloodbath.
Ghost en Batushka ben ik met je eens, die horen sowieso in het donker te spelen. Jammer dat het pas na 22:00 donker is/wordt. Het programmeren van Dool en Heilung rondom Ghost vind ik dan op zich weer geen onlogische zet, zo blijf je toch een beetje in de mystieke dark/doom-sferen.