Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Set Abominae wrote:
Bands kunnen natuurlijk ook op andere manieren ‘floppen’ dan dat ze gewoon slecht zijn. Soms staan ze gewoon op het verkeerde moment en/of de verkeerde plek. Opeth op Fortarock afgelopen zaterdag is daar blijkbaar een voorbeeld van, als ik de verslagen mag geloven.

Ik vind Avatar en Seether bijvoorbeeld wel belachelijk vroeg staan, hoewel ik denk dat beiden ondanks dat toch gewoon een memorabel optreden gaan neerzetten (en als ze later zouden staan zou dat hoogstwaarschijnlijk weer meer/andere clashes op gaan leveren).

Welke bands staan volgens jullie op de verkeerde dag, het verkeerde tijdstip en/of het verkeerde podium?

Het is jammer dat Ghost nu bij daglicht speelt, had ze graag na GnR zien staan.
Bathuska als duistere black metal act zo vroeg op de dag wordt ook een beetje vreemd, gelukkig wel in de donkere Marquee.
Ik denk dat Sons of Apollo best een groter podium verdient dan de Metal Dome: Marquee of zelfs vroeg op Main.
En Volbeat verdient naar mijn mening nog steeds die plek als headliner niet, valt toch echt zwaar tegen tussen die andere drie. Maar daar hebben we het al uitvoerig over gehad, ik ga lekker naar Bloodbath.
Haha, niets zo discutabel als de headliners inderdaad. In principe zou je voor/tegen alle 4 wel wat kunnen zeggen.
Ghost en Batushka ben ik met je eens, die horen sowieso in het donker te spelen. Jammer dat het pas na 22:00 donker is/wordt. Het programmeren van Dool en Heilung rondom Ghost vind ik dan op zich weer geen onlogische zet, zo blijf je toch een beetje in de mystieke dark/doom-sferen.

Eerste show van GNR dit jaar was blijkbaar volkomen kut. Kut geluid, technische problemen, stemproblemen Axl, en dus werd de boel ingekort en wat nummertjes geschrapt. Belooft wat...

'Gelukkig' voor ons is Axl helaas altijd de eerste shows matig, en komt hij daarna meer op stoom. Pro is wel dat 'Slither' is gespeeld, een Velvet Revolver liedje. Nooit gedacht dat Axl dat zou doen... Overigens geen Shadow Of Your Love (de oude 'nieuwe' single), maar dat is misschien ook maar beter met Axl's tegenwoordige vocale capaciteiten.

Eerste show van GNR dit jaar was blijkbaar volkomen kut. Kut geluid, technische problemen, stemproblemen Axl, en dus werd de boel ingekort en wat nummertjes geschrapt. Belooft wat…

‘Gelukkig’ voor ons is Axl helaas altijd de eerste shows matig, en komt hij daarna meer op stoom. Pro is wel dat ‘Slither’ is gespeeld, een Velvet Revolver liedje. Nooit gedacht dat Axl dat zou doen… Overigens geen Shadow Of Your Love (de oude ‘nieuwe’ single), maar dat is misschien ook maar beter met Axl’s tegenwoordige vocale capaciteiten.
Dat was vorig jaar ook een beetje het geval toch?

Ik pak denk ik alleen het laatst uur mee van ze op afstand. En pak lekker die donderdag Heilung en Kataklysm mee. Om daarna het laatste uurtje wat hitjes van GnR mee te pakken :).

Eerste show van GNR dit jaar was blijkbaar volkomen kut. Kut geluid, technische problemen, stemproblemen Axl, en dus werd de boel ingekort en wat nummertjes geschrapt. Belooft wat…

‘Gelukkig’ voor ons is Axl helaas altijd de eerste shows matig, en komt hij daarna meer op stoom. Pro is wel dat ‘Slither’ is gespeeld, een Velvet Revolver liedje. Nooit gedacht dat Axl dat zou doen… Overigens geen Shadow Of Your Love (de oude ‘nieuwe’ single), maar dat is misschien ook maar beter met Axl’s tegenwoordige vocale capaciteiten.

Haha ja dat belooft wat inderdaad. Ik kies ervoor om de komende 2,5 week in de veronderstelling te blijven leven dat dit een heel vet concert wordt met een epische uitvoering mijn favoriete nummer November Rain. Ignorance is bliss!

Loveless wrote:

Ik pak denk ik alleen het laatst uur mee van ze op afstand. En pak lekker die donderdag Heilung en Kataklysm mee. Om daarna het laatste uurtje wat hitjes van GnR mee te pakken :).

Mwah, ik vond Nijmegen niet slecht, maar Axl is natuurlijk sowieso niet meer wat het in de 90s is geweest, dus wat dat betreft zal het nooit 3,5 uur knallen zijn qua vocals...

Axl klonk bij die Slither cover niet echt zuiver nee. Hoop dat hij eigenlijk eerder zn lagere stem als in Its so easy gebruikt ofzo. En hopen dat deze in de setlist blijft staan, want het blijft een heerlijk nummer! (Ken ik ten minste nog 1 extra nummer die ik wel kan meezingen hahaha)

Loveless wrote:

Haha ja dat belooft wat inderdaad. Ik kies ervoor om de komende 2,5 week in de veronderstelling te blijven leven dat dit een heel vet concert wordt met een epische uitvoering mijn favoriete nummer November Rain. Ignorance is bliss!

"Ignorance is bliss, until they take your bliss away" - Them Crooked Vultures met Mind Eraser, No Chaser

Ofwel, het is allemaal leuk en aardig tot het straks tegenvalt, en dan valt het extra hard tegen. Maar goed, doe wat voor jou het fijnste is haha. Ik zit mij inmiddels te verbazen dat een metalhead GnR fan November Rain als favoriete nummer noemt? Is in mijn ogen toch hun meest commerciële zeiknummer, alleen na die break wordt het nog wat met een lekker riffje en solo. Maar goed, ieder zn ding haha. Ik help je hopen dat het een topshow wordt, ik denk dat voor mij de "mantel der liefde" een hoop foutjes gaat bedekken hoor :)

Indiaantje89 wrote:

Loveless wrote:

Mwah, ik vond Nijmegen niet slecht, maar Axl is natuurlijk sowieso niet meer wat het in de 90s is geweest, dus wat dat betreft zal het nooit 3,5 uur knallen zijn qua vocals…
Het was zeker niet slecht hoor. Maar ik ben wat dat betreft iets teveel een nakomertje voor dit soort acts, en dan is 3,5 uur me te veel. 2 uurtjes is voor mij meer dan genoeg.

Ja snap ik ook goed, en ik snap ook niet dat ze die 3,5u durende shows blijven doen. Dat was vorig jaar leuk, en toen hebben ze echt weer even hun naam gevestigd, maar zeker nu met een zooi festivals ertussen; pak gewoon max 2,5u, speel de hitjes en een paar deep cuts voor de eckte fans, drop verder wat covers (nee, niet Live And Let Die en KOHD :P ) en hou lekker de vaart er in.

Al denk ik dat in potentie Graspop wel erg tof kan worden, eindelijk een plek waar ze laat spelen, en das zeker wel Axl z'n dingetje natuurlijk... die staat echt niet met plezier tegenwoordig om 19u al op de planken. Als je de tijden bij alle festivals ziet:

DLUK: 19:20 – 22:50
DLFR: 20:00 - 23:30
DLES: 21:00 - 00:30
Firenze: 20:00 - 23:30
Graspop: 22:00 - 01:30

Het is de 7e show van deze leg van de tour (Berlijn, Odense, DLUK, Gelsenkirchen, Firenze, DLFR, GMM), wat qua timing ook wel lekker valt. Dus ik heb toch goeie hoop dat het wel een memorabel showtje wordt hoor...

Als het tegenvalt bij GnR kan ik lekker tussendoor naar Kataklysm, die hebben in 2015 een geweldige show neergezet en zou ik graag weer zien.

Weet iemand trouwens iets over signeersessies? Of wanneer dat bekend gemaakt zou worden?

Weet iemand trouwens iets over signeersessies? Of wanneer dat bekend gemaakt zou worden?

In de week zelf worden de bands bekend gemaakt, de tijdsindeling de dag zelf pas denk ik. Dat is allemaal last-minute.

Rinze wrote:

In de week zelf worden de bands bekend gemaakt, de tijdsindeling de dag zelf pas denk ik. Dat is allemaal last-minute.

Oke! Hartstikke bedankt. Ik hoop echt dat Thy Art is Murder een sessie gaat doen.

Ik ben er zeker van dat ik de juiste keuze heb gemaakt, dat wordt een mooi plekje zoeken voor mainstage 2! ;)

https://www.youtube.com/watch?v=KbCu4wkYYF8

Mijn keuze wordt denk ik om na Ayreon heel hard naar buiten te rennen en te proberen de laatste drie nummertjes van de setlist mee te pakken. Maar er zijn denk ik geen foute keuzes hier. Er zijn sowieso weinig foute keuzes het hele weekend lang, denk ik.

Na Iron Maiden je tent opzoeken zou ik een monumentale fout vinden.

Voor de rest ren ik denk ik achter je aan. Of besluit na te genieten van Ayreon met een lekkere IPA.

In principe heb ik niet veel met metalcore, maar Parkway Drive kan me wel enigszins bekoren (uitzondering op de regel?).
Toch is de keuze Ayreon/PD voor mij persoonlijk een zeer eenvoudige.
Dat 'sprintje' richting main stage wil ik na afloop echter ook nog wel even maken. :)

Hoewel ik mijn kaartje in eerste instantie voor Iron Maiden had gekocht, ga ik nu tijdens het laatste half uurtje van de set langzaam aan naar achteren om af en toe te kijken hoe vol de marquee is. Iemand enig idee hoe de zicht op Main Stage 1 is (of het scherm natuurlijk) ter hoogte van de ingang? Anders ga ik het laatste half uur/kwartier daar staan. Ik ga in ieder geval niks missen van Ayreon.

Hoewel ik mijn kaartje in eerste instantie voor Iron Maiden had gekocht, ga ik nu tijdens het laatste half uurtje van de set langzaam aan naar achteren om af en toe te kijken hoe vol de marquee is. Iemand enig idee hoe de zicht op Main Stage 1 is (of het scherm natuurlijk) ter hoogte van de ingang? Anders ga ik het laatste half uur/kwartier daar staan. Ik ga in ieder geval niks missen van Ayreon.

5 minuten van M1 naar Marquee is wel te doen toch? ;). Ik ga proberen niets te missen van beiden :). En dan idd laatste 3 nummers van PWD

Zicht op het podium is vrij slecht op die hoogte maar je hoort het wel, en kunt misschien nog net de artiesten zien. Weet niet zo goed hoe het zicht op het achterste scherm vanaf daar is, maar volgens mij ook niet geweldig.

Users who are viewing this thread