Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Het zou me niks verbazen als het uiteindelijk helemaal uitverkocht zal zijn. De kaartverkoop loopt in ieder geval erg goed.

Het zou me niks verbazen als het uiteindelijk helemaal uitverkocht zal zijn. De kaartverkoop loopt in ieder geval erg goed.
Nu zelfs de zaterdag (in mijn ogen kwalitatief de 'minste' dag) uitverkocht is, verwacht ik wel dat dat gaat gebeuren inderdaad..

Voor de geïnteresseerden, de voetbal zal worden vertoond op Graspop! (Heb dit gevraagd via chat op Facebook)
Ik vraag mij dan wel af waar ze dit zullen doen. Alle tenten zijn namelijk vol op dat moment.

Voor de geïnteresseerden, de voetbal zal worden vertoond op Graspop! (Heb dit gevraagd via chat op Facebook)
Ik vraag mij dan wel af waar ze dit zullen doen. Alle tenten zijn namelijk vol op dat moment.

Laatste keer was dat volgens mij op een groot scherm boven de centrale bar tussen de mainstages, achter de toren. Normaal wordt daar het optreden op mainstage getoond voor de mensen achterop het veld. Volgens mij werd het voetbal dan zonder geluid uitgezonden. Was wel een prima oplossing toen.

Inderdaad.
Is de perfecte oplossing en dan hoeven we tenminste niet naar Frankske Raes luisteren.

brentgalle wrote:

Laatste keer was dat volgens mij op een groot scherm boven de centrale bar tussen de mainstages, achter de toren. Normaal wordt daar het optreden op mainstage getoond voor de mensen achterop het veld. Volgens mij werd het voetbal dan zonder geluid uitgezonden. Was wel een prima oplossing toen.
In 2016 was dat toch buiten naast het Classic Rock Café, vlak achter de entree van het festivalterrein dus? Ik weet nog dat we toen even terug naar de camping moesten ofzo, en we ons door die menigte moesten banen (niet enorm druk, maar stonden toch wel beetje hinderlijk daar voor de uitgang).

Dr. Hannibal wrote:

brentgalle wrote:

In 2016 was dat toch buiten naast het Classic Rock Café, vlak achter de entree van het festivalterrein dus? Ik weet nog dat we toen even terug naar de camping moesten ofzo, en we ons door die menigte moesten banen (niet enorm druk, maar stonden toch wel beetje hinderlijk daar voor de uitgang).

Hmm, staat mij ook wel iets van bij ja. Ik denk dat mijn herinnering uit 2014 is, want volgens mij ging het om een wedstrijd van Nederland en wij deden in 2016 ook al niet mee. Dus in dat geval zijn er twee opties :)

Iron Maiden heeft een diepe duik in hun eigen repertoire gemaakt, tof! Voor mij wordt het echter niet langer dan het eerste uur van Maiden, wel jammer gezien alle nummers die in het tweede uur zitten. Na een uurtje moet ik toch een stukje meepakken van Wolves in The Throne Room om daarna op tijd klaar te gaan staan voor Ayreon.

Iron Maiden heeft een diepe duik in hun eigen repertoire gemaakt, tof! Voor mij wordt het echter niet langer dan het eerste uur van Maiden, wel jammer gezien alle nummers die in het tweede uur zitten. Na een uurtje moet ik toch een stukje meepakken van Wolves in The Throne Room om daarna op tijd klaar te gaan staan voor Ayreon.

Ayreon gaat wel een dingetje worden hoor...
Ik verwacht wel zeer goede reacties na afloop.
Vind overigens dat er weinig media aandacht voor is, komt waarschijnlijk door het 'onbekende', maar de 'kenners' weten wel beter...

Joslittel wrote:

Ayreon gaat wel een dingetje worden hoor…
Vind overigens dat er weinig media aandacht voor is, komt waarschijnlijk door het ‘onbekende’, maar de ‘kenners’ weten wel beter…

Ja, mee eens! Kregen nog wel een eigen nieuwsitem bij Graspop rondom de line-up qua vocalisten. Maakt het wel dat ik het erg lastig vind om te bepalen hoe vroeg je daar moet gaan staan om een plekje vooraan te hebben. Ik laat maar niets aan het toeval over en ga er een half uur van tevoren staan. Kan ik Fear of the Dark nog van een afstandje meezingen :)

Joslittel wrote:

Vind overigens dat er weinig media aandacht voor is, komt waarschijnlijk door het ‘onbekende’, maar de ‘kenners’ weten wel beter…
Eerlijk gezegd denk ik dat het wel mee gaat vallen qua drukte bij Ayreon, zeker bij aanvang.
Vooral omdat er een andere sterke sub-headliner (Parkway Drive) tegenover staat geprogrammeerd, die op mainstage speelt. Denk dat het grootste deel van de 'casual' bezoekers en mainstream metalheads eerder bij de mainstages blijft hangen, en liever het einde van Iron Maiden ziet, en vervolgens de voorkeur geeft aan Parkway Drive, of zelfs naar camping/huis gaat.
Verder denk ik dat Ayreon het soort publiek trekt dat niet perse vooraan tegen de dranghekken staat, maar liever op een klein afstandje, en elkaar de ruimte geeft/gunt. Volgens mij kun je daar gewoon naar binnen wandelen en tussen de mensen door nog redelijk vooraan komen te staan.
Maar ik kan het volkomen mis hebben uiteraard, en wordt het gewoon stampedruk.. :-P :wink:

DennisvdBr wrote:

Joslittel wrote:

Eerlijk gezegd denk ik dat het wel mee gaat vallen qua drukte bij Ayreon, zeker bij aanvang.
Vooral omdat er een andere sterke sub-headliner (Parkway Drive) tegenover staat geprogrammeerd, die op mainstage speelt. Denk dat het grootste deel van de ‘casual’ bezoekers en mainstream metalheads eerder bij de mainstages blijft hangen, en liever het einde van Iron Maiden ziet, en vervolgens de voorkeur geeft aan Parkway Drive, of zelfs naar camping/huis gaat.
Verder denk ik dat Ayreon het soort publiek trekt dat niet perse vooraan tegen de dranghekken staat, maar liever op een klein afstandje, en elkaar de ruimte geeft/gunt. Volgens mij kun je daar gewoon naar binnen wandelen en tussen de mensen door nog redelijk vooraan komen te staan.
Maar ik kan het volkomen mis hebben uiteraard, en wordt het gewoon stampedruk..
1f61b.svg
1f609.svg

Ik hoop dat je gelijk hebt over de drukte. Ik ga wel Iron Maiden af zien (mijn eerste keer Iron Maiden en een super setlist) en daarna door naar Ayreon, hopend op een redelijk plekje (Ayreon heb ik al wel live gezien dus vandaar de prioriteit). Ben wel heel erg benieuwd naar Sail Away to Avalon live van Ayreon (Barry Hay!!)

Klinkt wel redelijk ja. Aan de andere kant, vrijdag was natuurlijk als eerste uitverkocht. Veel daarvan zal natuurlijk voor Iron Maiden zijn, maar zal er niet ook een aanzienlijk deel Ayreon fans bij zitten? Zeker omdat Nederlandse Maiden fans ook naar de Gelredome kunnen, en Ayreon juist extreem exclusief is.

Maar dan is natuurlijk de grote vraag hoe aanzienlijk dat deel precies is, en of dat genoeg is om extra drukte te merken. Ik denk toch dat het gauw vol loopt, bovenop de gewone bezoekers. Graspop regulars hebben Maiden natuurlijk ook al zo'n honderd keer gezien en zullen dus wellicht ook op zoek gaan naar wat anders.

Nou ja het blijft speculeren. Ik ga zelf sowieso de Maiden show helemaal zien, als het dan al druk is in de Marquee koop ik gewoon een tray bier en doe ik alsof mijn vrienden al vooraan staan. Mensen laten je toch eerder langs als ze zien dat je bier hebt gehaald :)

Ik ga Ayreon juist bekijken omdat het zo bijzonder is om live te zien, zeker op een festival en met al die gast artiesten. En Parkway Drive heb ik al een paar keer gezien, en zal komende jaren wel vaker passeren. Als het niet zo exclusief had geweest had ik denk ik voor Parkway Drive gekozen.

Haha, mooi om de reacties te lezen zo! Zoals uit de analyses blijkt kan je het qua drukte echt twee kanten op redeneren. Ik wil me in ieder geval niet laten verrassen en ga lekker op tijd. Maiden toch al paar keer gezien en laatste keer vond ik weinig spannend.

Ik heb er zin in :)

Users who are viewing this thread