Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Ik snap niet dat je daar wil zitten tijdens een optreden eerlijk gezegd, om de 10 seconden loopt er iemand tegen je aan waardoor je liters bier over je heen krijgt.

Terwijl je op Graspop bij elke band een mooie plek kan scoren in het voorste vak als je tijdens het optreden van de band op het andere hoofdpodium een plek gaat zoeken.

Iemand nog parkeer tips om zo dichtbij mogelijk bij de camping te parkeren? Ben ooit een dag geweest, maar toen waren er veel parkeer problemen ivm water overlast. Ik zie dat er Camping Boneyard en Metal Town de campings zijn, zijn dat beide gewoon de "normale" campings? Ik sta donderdag waarschijnlijk al om 09:00 uur voor de poorten.

Iemand nog parkeer tips om zo dichtbij mogelijk bij de camping te parkeren? Ben ooit een dag geweest, maar toen waren er veel parkeer problemen ivm water overlast. Ik zie dat er Camping Boneyard en Metal Town de campings zijn, zijn dat beide gewoon de “normale” campings? Ik sta donderdag waarschijnlijk al om 09:00 uur voor de poorten.

Boneyards is de camping voor mensen met een tenje, de normale camping dus zoals jij het beschrijft. Metaltown is voor bezoekers met een caravan, mobilehome, etc.
Boneyards ligt langs het festivalterrein en ga je binnen via de ingang voor de ticketcontrole van het festival. Metaltown ligt een kilometer of twee van de festivalweide af.
Ik kan u helaas geen parkeertips geven, ik kom altijd met de trein.

De site is er heel kort over: volg borden festival en volg de instructies van de medewerkers. De parkings zijn gratis en op wandelafstand. https://www.graspop.be/nl/info/heen-weer/#auto

Een keer geweest een dagje en toen stond ik volgens mij op P1 ofzo, maar dat kwam meer door de perskaart en is dus ook niet zo relevant. De andere keer is jaren terug (2006), dus ook niet echt relevant meer... Nu slapen we op Metal Park, dus verwacht daar gewoon makkelijk te kunnen parkeren :P

Een keer geweest een dagje en toen stond ik volgens mij op P1 ofzo, maar dat kwam meer door de perskaart en is dus ook niet zo relevant. De andere keer is jaren terug (2006), dus ook niet echt relevant meer… Nu slapen we op Metal Park, dus verwacht daar gewoon makkelijk te kunnen parkeren
1f61b.svg
Toch maar Danny aanspreken dan ;). Nja we zien wel... erger dan Rock Am Ring kan het bijna niet worden. Maar dat jaar dat ik ging (toen met Black Sabbath laatste show) was het echt een bende op Graspop. Maar toen was alles modder.

Iemand nog parkeer tips om zo dichtbij mogelijk bij de camping te parkeren? Ben ooit een dag geweest, maar toen waren er veel parkeer problemen ivm water overlast. Ik zie dat er Camping Boneyard en Metal Town de campings zijn, zijn dat beide gewoon de “normale” campings? Ik sta donderdag waarschijnlijk al om 09:00 uur voor de poorten.
- Camping Boneyard is inderdaad de grootste, 'main' camping, waar alleen tenten mogen staan (kriskras door elkaar), en die direct naast het festivalterrein ligt.
- Metal Town ligt op een dikke km van het festivalterrein, en biedt wat meer kampeercomfort in de vorm van festihuts/-cabins en staanplaatsen (vakken van 4 bij 8 meter) voor zowel caravans/campers als tenten (heb zelf een staanplaats genomen waar we met onze tent gaan staan). Metal Town heeft een eigen parkeerplaats direct ernaast.
- Nieuwe/extra camping Skullotel ligt op ongeveer 1,5 km, en biedt alleen 'Flexotels' (hutjes). Ook hier een eigen parkeerplaats.
- Metal Park is een bungalowpark op 15 km afstand.

Alleen op Camping Boneyard kun je gratis staan met een festivalticket, voor de andere drie heb je een extra ticket nodig. Metal Town en Metal Park zijn echter al maanden uitverkocht (vandaar de extra camping Skullotel).

Op de website staat helaas geen kaartje met beschikbare parkings. Alleen de volgende info:
MET DE AUTO/MOTO
Kom je met de auto of moto, schakel dan zeker je gps uit vanaf het moment dat je de signalisatieborden FESTIVAL ziet. Afhankelijk van de richting waaruit je komt, loodsen we je naar de best en snelst bereikbare, gratis GMM-parking. Graspop Metal Meeting is makkelijk te bereiken via de snelwegen E34 en E313.

Parkeren
Alle parkings van GMM zijn gratis en liggen op wandelafstand van het festival. Er is geen aparte parking voor moto’s of scooters. Parkeren naast je tent op camping Boneyard is niet toegelaten, ook niet met de moto. Parkeer je langs de weg, dan riskeer je om weggesleept te worden. Overnachten op de parking is niet toegelaten. Kamperen kan gratis op camping Boneyard. Mobilhomes kunnen op een staanplaats op Metal Town staan. Tot slot, laat geen waardevolle spullen achter in je auto.

In 2016 (het beruchte regenjaar dat Indiaantje89 ook al aanhaalde) stonden we geparkeerd op een braakliggend, onverhard terrein aan de overkant van het kanaal ( https://goo.gl/maps/heSiVHhnU8m ), op ongeveer 2 km afstand. Dat was helaas best een pokke-eind lopen, ondanks 750 m shuttlebus (van Belgoprocess tot rotonde), vooral omdat we met onze bagage dat stuk 2x hebben moeten lopen (en nog eens 2x op de terugweg uiteraard).
De beschikbare VIP-parking, dicht bij het festivalterrein, waar we met onze VIP-tickets hadden mogen staan, was naar verluidt gesloten wegens wateroverlast.
Of er parkings zijn die dichterbij de ingang van het festivalterrein liggen, weet ik niet.

Weet iemand overigens hoe de staanplaatsen op Metal Town verdeeld worden?
Zijn deze al vantevoren aangewezen, of is het eerst komt eerst maalt?
Mag je zelf een willekeurige, vrije plek uitzoeken, of is het aanschuiven (zoals ook op de Boneyard)?

Bedankt, ik zie ook op Google Maps dat daar wel een parking staat aangegeven, dat is nog best een pokke eind lopen zo te zien:

9XNgHfG.png

Bedankt, ik zie ook op Google Maps dat daar wel een parking staat aangegeven, dat is nog best een pokke eind lopen zo te zien:

9XNgHfG.png
Die is dus nog wat verder inderdaad (~2,5 km).
Wij stonden in 2016 bij de 't' van Boeretang.
Dit jaar bij Metal Town, waar je met auto tot aan standplaats mag rijden, alles uitladen, en dan auto wegzetten op parking ernaast. Stuk relaxter dus. :)

Ik ben zeer positief verrast door de twee solonummers die nu bekend zijn van Jonathan Davis, What it is en Everyone. Ik vind dit mooie gedragen nummers die me doen denken aan het solowerk van Serj Tankian. Dit optreden is met stip gestegen voor de donderdag. Afgaande op de eerste setlists speelt hij geen Korn materiaal, dat verbaast me dan weer wel. Jammer van de korte overlap met Fleddy.

Ik ben zeer positief verrast door de twee solonummers die nu bekend zijn van Jonathan Davis, What it is en Everyone. Ik vind dit mooie gedragen nummers die me doen denken aan het solowerk van Serj Tankian. Dit optreden is met stip gestegen voor de donderdag. Afgaande op de eerste setlists speelt hij geen Korn materiaal, dat verbaast me dan weer wel. Jammer van de korte overlap met Fleddy.
Klinkt zeker niet verkeerd. Misschien pik ik tussen Iced Earth en Dool nog een stukje Fleddy en/of JD mee.

Mag je zelf een willekeurige, vrije plek uitzoeken, of is het aanschuiven (zoals ook op de Boneyard)?
Als t goed is krijg je van te voren een plekje aangewezen, die staat dan gereserveerd onder jouw naam als ik me niet vergis.

limboluus wrote:

Als t goed is krijg je van te voren een plekje aangewezen, die staat dan gereserveerd onder jouw naam als ik me niet vergis.
Ok, thanks!
Als dat zo is, zou het dus niet echt uitmaken hoe laat je arriveert. Hoewel ik eigenlijk toch gewoon redelijk vroeg aanwezig wil zijn, alvast lekker sfeer snuiven enzo..
Ik vraag me wel af of op donderdag ook de Metal Market open gaat, en vanaf hoe laat. Ik hoop vanaf 12:00, net als de Metal Plaza. Zou ideaal zijn om even lekker wat uurtjes rond te neuzen voordat het eerste optreden om 14:00 begint.

Even een kleine poll over de indeling van de topics op dit forum, voor geïnteresseerden. De vraag is of we meer festival topics op de homepage willen. Meer info en argumenten voor en tegen hier, de poll hier. Thanks!

De zanger van Killswitch Engage moet onder het mes. Hij wordt geopereerd aan zijn stembanden. Er zijn shows van eind april (nu dus) tot begin mei afgelast. In hun facebookpost maken ze duidelijk dat de shows na de rustpauze gewoon gespeeld gaan worden. Hopelijk gaat dat effectief ook zo zijn, ik kijk uit naar hun optreden.

Ik ga alleen de vrijdag. Zet mijn spoorboekje dus lekker vol omdat ik geen rekening hoef te houden met mijn energie op andere dagen. De tijden zonder optreden benutten om eten te halen en terrein verkennen. Met dik gedrukt mijn echte must-see's

12.00 - 12.40 Galatic Empire
13.30 - 14.10 Stick to your Guns
14.20 - 15.10 Shinedown
15.45 - 16.30 In this moment
16.40 - 17.20 L7
17.20 - 18.10 Hollywood Undead
18.25 - 19.10 Anti-Flag
19.20 - 20.10/20.50 The Darkness vs Avenged Sevenfold (clash waar ik nog steeds niet uit ben)
21.00 - 23.00 Iron Maiden
23.05 - 00.20 Ayreon

Een nog ergere overweging dan de clash is om eerder weg te gaan bij Iron Maiden om bij Ayreon te geraken. Maar hoever van te voren zal dat zijn. Ik zit nu te denken aan een minuutje of 15.

The countdown is on! 50 days until #GMM18 and the one day tickets for Friday June 22nd are sold out.

One day tickets for Thursday, Saturday and Sunday still available via Graspop.be

Goddamn, Graspop is heerlijk bezig, wat is het normaal, 1 dag uitverkocht, en miss de 2e op de dag zelf?

Nu zitten ze al op het volledige weekend en de vrijdag. LEKKER BEZIGGGG

The countdown is on! 50 days until #GMM18 and the one day tickets for Friday June 22nd are sold out.

One day tickets for Thursday, Saturday and Sunday still available via Graspop.be

Goddamn, Graspop is heerlijk bezig, wat is het normaal, 1 dag uitverkocht, en miss de 2e op de dag zelf?

Nu zitten ze al op het volledige weekend en de vrijdag. LEKKER BEZIGGGG

Dus de vrijdag als eerste uitverkocht. Niet gek met drie headliners op de mainstage achter elkaar, Avenged Sevenfold, Iron Maiden, Parkway Drive. Ik ben ook erg benieuwd hoeveel extra kaarten Ayreon heeft verkocht.

Users who are viewing this thread