Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Staan een paar prachtige nummers op de nieuwe cd van A Perfect Circle. Moet een magisch optreden worden den ik en perfecte afsluiter van het festival. Is inmiddels met Ayreon en GnR mijn top 3 geworden van optredens waar ik het meest naar uit kijk.

Spoorboek 1.0!

Donderdag

Cancer Bats
Toxic Shock
Iced Earth
Jonathan Davis
Ghost
GnR
Kataklysm
GnR

Vrijdag

Galactic Empire, als ik wakker ben
Zeal & Ardor
Carach Angren
Killswitch Engage
Avenged Sevenfold
Watain
Iron Maiden/Wolves in the Throne Room
Parkway Drive/Ayreon/Neurosis (keuzestress!)
Present Danger

Zaterdag:

Seether
POD
België speelt op het wk om 14:00 tegen Tunisië. Dat uitgezonden worden zeker?
Crossfaith
Exodus
Kreator
Marduk
At The Gates
Megadeth
Bloodbath

Zondag:

Tyr
Powerflo
Shining
Body Count
Tesseract
Emmure
Skindred
Corrosion of Conformity
Judas Priest
Dead Cross
Ozzy
Meshuggah
A Perfect Circle

Kan iemand mij vertellen of je klein klapstoelen mag meenemen op het terrein? Na twee dagen staan lopen dansen liggen zou het fijn zijn om op bepaalde momenten te kunnen zitten. De rug is daar dan nodig aan toe. Vorig jaar waren die mogelijkheden er bijna niet. de overdekte zitgelegenheid wad overvol en bij de eetgelegenheden elders ook.

Kan iemand mij vertellen of je klein klapstoelen mag meenemen op het terrein? Na twee dagen staan lopen dansen liggen zou het fijn zijn om op bepaalde momenten te kunnen zitten. De rug is daar dan nodig aan toe. Vorig jaar waren die mogelijkheden er bijna niet. de overdekte zitgelegenheid wad overvol en bij de eetgelegenheden elders ook.

Ik denk dat je dat wel kunt vergeten. Ik zou voor een opblaasstoel gaan. Die kun je nog wel meesmokkelen.

Dat gaat enkel als je het medisch kan verantwoorden vrees ik.
Misschien dit uitproberen? Je kan het vullen door rond te rennen en de zak tijdig te sluiten. Zag er comfortabel uit. Quechua heeft dergelijke producten.
https://www.amazon.de/Seatzac/dp/B01MQK6HYK

Gewoon op het gras liggen. Ik doe ook altijd rek- en strekoefeningen om er zo min mogelijk last van te hebben. Maar inderdaad: de onderkant van m’n rug is tijdens de headliners wel naar de kloten. Goddank speelt Guns N’ Roses al dag 1. Dag 2 en 3 heb ik wel enkele rustmomenten in gedachten waar het dag 4 weer non-stop main stage trekken wordt...

Gewoon op het gras liggen. Ik doe ook altijd rek- en strekoefeningen om er zo min mogelijk last van te hebben. Maar inderdaad: de onderkant van m’n rug is tijdens de headliners wel naar de kloten. Goddank speelt Guns N’ Roses al dag 1. Dag 2 en 3 heb ik wel enkele rustmomenten in gedachten waar het dag 4 weer non-stop main stage trekken wordt…
Inkakken = bijpakken.

Een Redbull knap ik soms wel van op :P. Soms moet je even door die periode heen.. of een stukje lopen

MAG WEL MEE HET FESTIVALTERREIN OP:
™ niet-drinkbare vloeistoffen en gels in verpakkingen tot 100 ml, met een maximum van 1 liter in totaal
™ lege camelbags
™ eenvoudige fototoestellen zonder verwisselbare lens
™ mobiele telefoons, smartphones en tablets
™ zonnebrillen, hoedjes, regenjassen, inschuifbare paraplu’s zonder pin
™ spikes tot 1 cm
™ sigaretten en aanstekers
™ plaids of dekens om op te zitten, opvouwbare krukjes/stoeltjes van maximaal 55 cm hoogte
™ medicijnen en speciale voeding (met doktersattest en voor zover mogelijk niet in een harde verpakking)
™ assistentiehonden van personen met een beperking
MAG NIET MEE HET FESTIVALTERREIN OP:
™ niet-drinkbare vloeistoffen en gels in verpakkingen groter dan 100 ml
™ drank (alcoholische & niet-alcoholische)
™ glas, brik, blik, glazen en plastic flessen
™ drinkhoorns (alle formaten)
™ professionele foto-, audio-, beeld- en andere opnameapparatuur, GoPro camera’s, selfiesticks, tripods
(statieven) en drones. Camera’s met verwisselbare lenzen zijn ook niet toegestaan.
™ drugs
™ vuurwerk, explosieven, kaarsen, fakkels, Bengaals vuur
™ scherpe voorwerpen, messen, wapens, kettingen
™ kogelriemen en spikes groter dan 1 cm
™ bankjes/klapstoelen hoger dan 55 cm
™ opblaasbare items (badjes, ballen, zetels, krokodillen, bootjes …)
™ koelbox, droog ijs
™ kampeermateriaal, reisbagage
™ laserpennen
™ gamellen, drinkbussen, gevulde camelbags
™ grote rugzakken (> 45 cm hoog)
™ kinderwagens en (inklapbare) buggy’s
™ vlaggenstokken, parasols en paraplu’s met pinnen
™ fietspompen, skateboards, (motor)helm
™ huisdieren
™ eender welk ander voorwerp dat door de organisatie als gevaarlijk beschouwd kan worden
Mag dus wel. :)
Ga ik zelf ook wel meenemen, denk ik.
Om dezelfde reden heb ik ook VIP-tickets gekocht. Het is heerlijk om af en toe vanaf een stoel/kruk naar de mainstage te kunnen kijken/luisteren, maar gezien het aantal must-sees in het programma lijkt me zo'n krukje ook meer dan handig.

Nadat die mogelijke clusterfuck met Maiden-A7X-Ayreon op vrijdag dus uiteindelijk planningstechnisch prima uitpakt op zondag toch wel wat (goed, kleinere) clashes

BFMV vs Lacuna Coil
Hollywood Vampires vs Corrosion of Conformity
Judas Priest vs Dead Cross
Einde Ozzy / Begin APC vs Meshuggah

De eerste is me een beetje om het even en bepaal ik denk ik op het moment zelf. Bij de rest neig ik naar het eerste, maar Priest/Dead Cross is toch wel een lastige. Priest kan ook zomaar de laatste keer zijn (en heb ze nog nooit gezien), en Dead Cross is ook zo'n project wat je wss verder niet meer gaat zien...

O als je Judas Priest nooit gezien heb dan zou ik 50/50 doen. Ik vond ze paar jaar terug in de 013 zwaar tegenvallen, dus vandaar dat ik blind naar Dead Cross ga.

Judas Priest vond ik in 2015 ofzo juist supergoed al was het op een schandalig slecht festival (Rock Im Revier in een of ander kut voetbalstadion). Ik zou zeer zeker naar Judas Priest gaan dus! Al moet ik ook eerlijk toegevem dat Dead Cross me niet zoveel zegt.

Ozzy / APC is sowieso een no-brainer, die overlappen ook niet (stond er wellicht wat cryptisch). Verwacht overigens niet veel van Ozzy, maar ja, bucket-list dingetje enzo. APC is ook maar weer de vraag of die hierna nog verder gaan, in welke vorm, wanneer weer een release / tour, eigenlijk zoals altijd met MJK projecten...

Ze overlappen dus beiden deels met Meshuggah. Had ik ook graag gezien, maar vrees dat die aan het kortste eind gaan trekken.

Ozzy / APC is sowieso een no-brainer, die overlappen ook niet (stond er wellicht wat cryptisch). Verwacht overigens niet veel van Ozzy, maar ja, bucket-list dingetje enzo. APC is ook maar weer de vraag of die hierna nog verder gaan, in welke vorm, wanneer weer een release / tour, eigenlijk zoals altijd met MJK projecten…

Ze overlappen dus beiden deels met Meshuggah. Had ik ook graag gezien, maar vrees dat die aan het kortste eind gaan trekken.

Helemaal mee eens, precies mijn afweging. Alleen wanneer Ozzy schaamtelijk slecht is steek ik even over naar 1 van de twee tenten.

Jup had Meshuggah ook graag gezien, heel misschien dat ik toch dagje Fortarock daarvoor meepak.

Mijn vervelende clashes:
Madball vs. Ghost
Killswitch Engage vs. Anti-Flag
Avenged Sevenfold vs. Vader vs. The Darkness vs. stukje Less Then jake :(
Parkway Drive vs. Neursis vs. Ayreon (gaat Ayreon worden, maar toch pijnlijk dat ik die andere 2 moet missen).
Eisbrecher vs. Týr vs. Eskimo Callboy

En de twijfel om tussen Bullet For My Valentine en Hollywood Vampires nog een stukje Skindred mee te pakken.

Judas Priest vond ik in 2015 ofzo juist supergoed al was het op een schandalig slecht festival (Rock Im Revier in een of ander kut voetbalstadion). Ik zou zeer zeker naar Judas Priest gaan dus! Al moet ik ook eerlijk toegevem dat Dead Cross me niet zoveel zegt.
Dead Cross are an American hardcore punk supergroup formed in Southern California. The band consists of guitarist Mike Crain (Retox), bassist Justin Pearson (the Locust, Head Wound City and Retox), drummer Dave Lombardo (Slayer and Fantômas) and vocalist Mike Patton (currently of Faith No More and Fantômas)

Fucking awesome dus.

opvouwbare krukjes/stoeltjes van maximaal 55 cm hoogte

Dat vind ik wel schappelijk. Moeten meer festivals doen.

Mee eens. Maakt het ook overzichtelijker als groepen besluiten middenin de drukte op de grond te gaan zitten. Ben zelf eens in het donker bij Rock Werchter gestruikeld over zo'n groep die doodleuk middenop een druk grindpad was gaan zitten (en het nogal vreemd schenen te vinden dat ik kwaad werd...).

Mwah, er moeten gewoon genoeg plekken zijn om je even terug te trekken en echt te kunnen relaxen. Niet zo'n fan van die groepen die al om 15u rond de main gaan hangen maar tot 2130 op hun krukjes / de grond blijven zitten (ja, ook tijdens optredens) omdat ze voor de headliner komen ofzo.

bcmrmaybe wrote:

Mwah, er moeten gewoon genoeg plekken zijn om je even terug te trekken en echt te kunnen relaxen. Niet zo’n fan van die groepen die al om 15u rond de main gaan hangen maar tot 2130 op hun krukjes / de grond blijven zitten (ja, ook tijdens optredens) omdat ze voor de headliner komen ofzo.
Ik ook niet, hoor. Simpele oplossing: krukjes (of zitten algemeen) in het voorste vak verbieden (en handhaven).

Users who are viewing this thread