Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

deouwe

Playlistbediener
25 jan 2018
20
0
Yep, Shinedown. Heel prima. Voeg nu Dragonforce nog maar even toe (er moeten er inderdaad nog zo'n dikke 20 bij ) en een mooi O.L.R.B. (Ouwe Lullen Rock Band). Er toeren er nog zat. En als komisch intermezzo Fleddy M.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.359
5.930
Dit ziet er uit als een mooi spektakel. Denk dat die productie ook prima in de Marquee past, nu nog hopen dat Arjan een zo groot mogelijke groep artiesten bij elkaar krijgt :)
[video]https://www.youtube.com/watch?v=9AAXtUdM7xE[/video]
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Het ziet er wel uit als een groot spektakel, maar ik ben niet zo'n fan van de muziek. Ik houd t dan maar bij Avenged Sevenfold
 

krisclpjamim

Playlistbediener
8 dec 2017
21
0
Hey allen! Ik kan niet gaan, dus met spijt in het hart heb ik mijn ticket op Ticketswap gezet, gewoon aan de gewone prijs dus 245 €. Het was de Xl die ik gekocht had.
Dus alstublieft, hij of zij die een ticket GMM XL wil, koop effe dat van mij eerst en promise me to make a big big biiiiig Party met gróte P :) Thanks!
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Nova Rock komt met nieuwe namen:
Gentleman | Bad Religion | The Bloody Beetroots (live) | EISBRECHER OFFICIAL | Baroness | Shinedown | Life Of Agony | Enter Shikari | Less Than Jake | The Raven Age | The Last Internationale | Starcrawler and Wendi's Böhmische Blasmusik
Misschien zijn Bad Religion en Enter Shikari nog wel wat nemen die toegevoegd kunnen worden.
 

pieterschipper

Campingartiest
1 dec 2017
69
7
Dit ziet er uit als een mooi spektakel. Denk dat die productie ook prima in de Marquee past, nu nog hopen dat Arjan een zo groot mogelijke groep artiesten bij elkaar krijgt
1f642.svg

<iframe src="https://www.youtube.com/embed/9AAXtUdM7xE" style="margin: 1em auto; height: 537.75px;" width="100%" height="286" frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>

Songfestival muziek.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.655
814
Dr. Hannibal wrote:
Dit ziet er uit als een mooi spektakel. Denk dat die productie ook prima in de Marquee past, nu nog hopen dat Arjan een zo groot mogelijke groep artiesten bij elkaar krijgt
1f642.svg

<iframe src=”https://www.youtube.com/embed/9AAXtUdM7xE” style=”margin: 1em auto; height: 537.75px;” width=”100%” height=”286″ frameborder=”0″ allowfullscreen=””></iframe>

Songfestival muziek.

Ben je nou echt serieus?
Vergelijk je dit met songfestival muziek??????
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Dit ziet er uit als een mooi spektakel. Denk dat die productie ook prima in de Marquee past, nu nog hopen dat Arjan een zo groot mogelijke groep artiesten bij elkaar krijgt ?
Ik begreep 20 gastartiesten, waaronder Damian Wilson.
Dus een flinke groep idd
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.177
10.519
Ayreon songfestivalmuziek. Ik moest even grinniken om deze opmerking maar het slaat natuurlijk als een tang op een varken. Godver, wat is dat ene clipje alleen al goed zeg. Het samenspel tussen de zangers en op het laatste Floor van Nightwish die alles omver blaast. De DVD is al besteld maar wat wil ik graag in die tent bij GMM staan tijdens Ayreon, ik kijk hier echt naar uit.

Ps. als dit op een songfestival gespeeld wordt is het tenminste weer eens de moeite waard om te kijken! Kunnen we Ayreon niet volgend jaar sturen ipb de Toppers of die indiaan?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.116
Dr. Hannibal wrote:
Dit ziet er uit als een mooi spektakel. Denk dat die productie ook prima in de Marquee past, nu nog hopen dat Arjan een zo groot mogelijke groep artiesten bij elkaar krijgt
1f642.svg



Ik begreep 20 gastartiesten, waaronder Damian Wilson.
Dus een flinke groep idd
Anneke van Giersbergen verwacht ik eigenlijk sowieso wel (+ haar band VUUR).
Bruce Dickinson zoals gezegd dus niet.
Simone Simons van Epica acht ik ook goed mogelijk.
Floor Jansen en Marco Hietala van Nightwish sluit ik ook niet uit (hoop het ten zeerste!), net als Sharon den Adel van Within Temptation.
Verder hoop ik nog op:
Cristina Scabbia van Lacuna Coil (spelen op zondag)
Tommy Karevik van Kamelot
Hansi Kürsch van Blind Guardian
Tobias Sammet van Edguy en Avantasia (een project dat veel lijkt op Ayreon, en vrijwel net zo goed is, aanrader!)

Voor wie nog meer gastartiesten (en hun eventuele beschikbaarheid) wil opzoeken:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ayreon_guest_musicians
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.655
814
Het bevreemd mij dat Vuur nog altijd niet aangekondigd is.
Daarbij, houd er rekening mee, dat er wel heel veel potentiele gastartiesten zijn, maar dat die echt niet zomaar mee kunnen doen, er zal toch echt gerepeteerd moeten worden, en veel ook, gezien de complexiteit van sommige nrs.
Wie er wel ook zullen zijn denk ik, zijn Mike Mills, Irene Jansen(zus van) en Marcela Bovio
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Dit was 013 "Met Floor Jansen, Damian Wilson, Hansi Kürsch, Tommy Karevik, Marco Hietala, Jonas Renkse, Anneke van Giersbergen en meer bekenden uit de Ayreonfamilie"
Daarbij lijkt Wudstik minstens ook wel een zekerheidje.

Laatste album deze 17:
James LaBrie (Dream Theater) as The Historian
Tommy Karevik (Kamelot, Seventh Wonder) as The Opposition Leader
Tommy Rogers (Between the Buried and Me) as The Chemist
Simone Simons (Epica) as The Counselor
Nils K. Rue (Pagan's Mind) as The Prophet
Tobias Sammet (Edguy, Avantasia) as The Captain
Hansi Kürsch (Blind Guardian) as The Astronomer
Mike Mills (Toehider) as TH-1
Russell Allen (Symphony X) as The President
Michael Eriksen (Circus Maximus) as The Diplomat
Floor Jansen (Nightwish, ex-After Forever, ex-ReVamp) as The Biologist
Will Shaw (Heir Apparent), Wilmer Waarbroek, Jan Willem Ketelaars, and Lisette van den Berg (Scarlet Stories) as The Ship's Crew[1]
Zaher Zorgati (Myrath) as The Preacher1
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.116
Het bevreemd mij dat Vuur nog altijd niet aangekondigd is.
Daarbij, houd er rekening mee, dat er wel heel veel potentiele gastartiesten zijn, maar dat die echt niet zomaar mee kunnen doen, er zal toch echt gerepeteerd moeten worden, en veel ook, gezien de complexiteit van sommige nrs.
Wie er wel ook zullen zijn denk ik, zijn Mike Mills, Irene Jansen(zus van) en Marcela Bovio
Daar heb je wel een goed punt, ja. Er zullen niet zomaar de 20 bekendste namen komen opdraven.
Toch denk(/hoop) ik, ook gezien de exclusiviteit van het optreden, dat er toch wel een paar verrassingen op het podium zullen verschijnen.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Hey guys, Devin here.

So after 8 years of touring with DTP, I've decided to take a break from this band and focus on a number of other projects I've been really wanting to do for some time now. The band have been there with me through thick and thin and we've shared some pretty great moments - I can’t say enough good things about them - And in the future, I'm sure we'll work again.

I have 4 new albums I am currently working on. I am currently in the finishing stages one of the grandest and most overwhelming projects that I have been fortunate to do. It's certainly my favourite DVD release of them all and is a powerful moment, if I can say so myself. Ocean Machine Live In Plovdiv (tentative name) Mixing the orchestras, choirs, the 'by-request' set and the full Ocean Machine album in that magnificent setting has been hugely rewarding. Seeing this spectacle come to life is a testament to this period of work and I can't wait for you to see and hear it.

Life is short and I have a lot I need to say in some new and different avenues. I will certainly continue to play live in several new ways (starting next year) and I'm excited about some collaborative things that have also come up as well.

I salute the band, the team, and the audience for allowing us to do what we have done and the patience to accommodate my persistent morphing. As someone who’s music is connected to his personal growth, I feel an obligation to follow this muse wherever it leads. To not do so would be in direct opposition to what it is I have fundamentally done for all these years.

Peace and respect,
Devin Townsend

"I will certainly continue to play live in several new ways (starting next year)" Dat is dus al een zekerheidje dat hij geen van de gastartiesten is die over zal vliegen voor Ayreon
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.177
10.519
@Pim. dank voor het delen van de info. DTP is een geweldige band en ik zal ze zeker missen de komende jaren. Tegelijkertijd ook erg benieuwd welke nieuwe projecten er op stapel staan.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.359
5.930
Of juist wel. Hij stopt met DTP om tijd te maken voor andere projecten. Misschien hoort een Ayreon show daar wel bij. Nu was hij in de eerste plaats niet iemand die ik direct verwachtte, dus zal me ook niks verbazen als hij niet komt...
 

pieterschipper

Campingartiest
1 dec 2017
69
7
pieterschipper wrote:

Dr. Hannibal wrote:
Dit ziet er uit als een mooi spektakel. Denk dat die productie ook prima in de Marquee past, nu nog hopen dat Arjan een zo groot mogelijke groep artiesten bij elkaar krijgt
1f642.svg

<iframe src=”https://www.youtube.com/embed/9AAXtUdM7xE” style=”margin: 1em auto; height: 537.75px;” width=”100%” height=”286″ frameborder=”0″ allowfullscreen=””></iframe>


Songfestival muziek.

Ben je nou echt serieus?
Vergelijk je dit met songfestival muziek??????

Jazeker. Geaspoop Metal Meeting heet het. Ik heb met deze muziek in het geheel niets. Dat langdurige gejank. Puur iets voor het songfestival. Maar ieder zijn ding. Doe mij liever Shine Down of Accept en Kreator. En graag Stone Sour maar die verwacht ik niet meer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken