Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Oranssi Pazuzu

Campingartiest
9 dec 2016
73
0
Seether had zichzelf twee keer bevestigd, vandaar die die per abuis twee keer op de poster terecht zijn gekomen. Haal Seether weg en vul Culture Abuse in en je hebt de correcte poster.
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Billy Talent heeft ook al wel in het voorprogramma van de pistolen gestaan. Ik zie ze nog wel worden aangekondigd als klapper van de laatste lichting. Lijkt me ook een betere strategie dan helemaal geen grote naam binnen het genre meer te boeken bij de laatste worp.

Ik verwacht inderdaad voor het volgende pakketje namen dat er wel weer 1 grotere naam bij zit. Dat zou dan Billy Talent kunnen zijn, al heb ik geen idee hoe groot zij eigenlijk zijn.

Seether had zichzelf twee keer bevestigd, vandaar die die per abuis twee keer op de poster terecht zijn gekomen. Haal Seether weg en vul Culture Abuse in en je hebt de correcte poster.

Van mij mag Seether ook wel gewoon 2 keer spelen ;)
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Billy Talent heeft ook al wel in het voorprogramma van de pistolen gestaan. Ik zie ze nog wel worden aangekondigd als klapper van de laatste lichting. Lijkt me ook een betere strategie dan helemaal geen grote naam binnen het genre meer te boeken bij de laatste worp.

Kleine kanttekening is dat dat maar 1 keer gebeurde en wel op G'NR's enige show in Canada... Maar het zou zeker kunnen, en ik zie nog wel een vrij plaatsje voor Billy Talent die dag. Dat zou de affiche echt wel helemaal afmaken. Prachtige line-up in Dessel!
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.441
666
Rockbeer wrote:
Billy Talent heeft ook al wel in het voorprogramma van de pistolen gestaan. Ik zie ze nog wel worden aangekondigd als klapper van de laatste lichting. Lijkt me ook een betere strategie dan helemaal geen grote naam binnen het genre meer te boeken bij de laatste worp.

Ik verwacht inderdaad voor het volgende pakketje namen dat er wel weer 1 grotere naam bij zit. Dat zou dan Billy Talent kunnen zijn, al heb ik geen idee hoe groot zij eigenlijk zijn.
Aan de ene kant zeg ik dat t best meevalt. Maar aan de andere kant, ze zijn een van de headliners van Jera on Air. Ook al is t een redelijk klein festival, die hadden toch redelijk moeite met het boeken van ze.
Ik schat ze rond de grootte van A Day To Remember, dus laat op de middag op de main kunnen ze makkelijk aan.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
Hopelijk shinedown, tremonti, skillet, ghost maar vooral hollywood undead op vrijdag!

Kijk eens aan, heel blij met Shinedown, Tremonti en Hollywood Undead. Na de eerste luisterbeurten ook positief over Diablo Blvd, Culture Abuse, L7 en Wolves in the Throne Room. Zeer veel goede namen op de vrijdag!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.420
6.105
Erg mooie lichting weer wat mij betreft, wat fijne dagopvulling en altijd leuk om Ghost te zien. Wat hun positie betreft: ze staan op de GnR dag, waar verder maar weinig van formaat staat. Als Billy Talent daadwerkelijk als deal met GnR komt zijn dit denk ik de opties:

Ghost sluit af: M1: Billy Talent - M2: Black Stone Cherry - M1: GnR - M2: Ghost
GnR sluit zelf af: M2: Black Stone Cherry - M1: Billy Talent - M2: Ghost - M1: GnR

Beide zorgen voor een mooi eerste dagje wat mij betreft! Hoop zeker dat BT nog wordt aangekondigd.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Billy Talent heeft ook al wel in het voorprogramma van de pistolen gestaan. Ik zie ze nog wel worden aangekondigd als klapper van de laatste lichting. Lijkt me ook een betere strategie dan helemaal geen grote naam binnen het genre meer te boeken bij de laatste worp.

Tjah, er heeft zoveel in het voorprogramma van NITL gestaan, tot Royal Blood, Deftones, Lenny Kravitz, Alice in Chains, Wolfmother en The Cult aan toe, dat zijn ook niet ineens kanshebbers. Het zou kunnen hoor, dat ze gewoon als 'setje' geboekt worden, net zoals overal dus The Pink Slips staan waar GNR staat.

Daarnaast denk ik dat je niet hoeft te rekenen op een band ná GNR. Dat is echt dé band van de editie en die dag, en dus zullen gewoon 2,5 / 3 uur willen spelen, dus staan denk ik van 21:30 - 00:00 (wat evt wat uitloop). Ik denk dus dat alles qua Ghost / BLS en evt. BT daarvóór zal spelen. Dan lijkt BLS me de logische act voor GNR, en Ghost de MS2 afsluiter.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.094
Hoe groot zou Helloween op het affiche zijn? Zat even te kijken op http://www.firenzerocks.it/lineup en dat is eigenlijk de enige naam (van de metal acts) die niet op beide festivals staat.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.186
Erg mooie lichting weer wat mij betreft, wat fijne dagopvulling en altijd leuk om Ghost te zien. Wat hun positie betreft: ze staan op de GnR dag, waar verder maar weinig van formaat staat. Als Billy Talent daadwerkelijk als deal met GnR komt zijn dit denk ik de opties:

Ghost sluit af: M1: Billy Talent – M2: Black Stone Cherry – M1: GnR – M2: Ghost
GnR sluit zelf af: M2: Black Stone Cherry – M1: Billy Talent – M2: Ghost – M1: GnR

Beide zorgen voor een mooi eerste dagje wat mij betreft! Hoop zeker dat BT nog wordt aangekondigd.
Ik denk dat naast de twee mainstages ook de marquee open zal zijn (Metal Dome en Jupiler Stage dicht dan), en dat Ghost daar zal afsluiten.

Dat brengt dan wel weer mogelijke clashes met zich mee, in het ergste geval (voor mij) Ghost en Iced Earth.
Die twee zijn toevallig de twee absolute favorieten van dit affiche voor resp. mijn vriendin en mijzelf (hoewel we beiden ook heel graag andersom willen zien). Dat zou dus echt een uurtje opsplitsen betekenen.. :oops: :lol:

Maar ik denk eerder dat niet Black Stone Cherry of Iced Earth, maar Jonathan Davis (die hoger op de poster staat) vlak voor Guns n' Roses de Main 2 gaat afsluiten.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.186
Ik denk dus dat alles qua Ghost / BLS en evt. BT daarvóór zal spelen. Dan lijkt BLS me de logische act voor GNR, en Ghost de MS2 afsluiter.
Komt Black Label Society ook? :wink:
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.420
6.105
Ik denk dat naast de twee mainstages ook de marquee open zal zijn (Metal Dome en Jupiler Stage dicht dan), en dat Ghost daar zal afsluiten.

Dat brengt dan wel weer mogelijke clashes met zich mee, in het ergste geval (voor mij) Ghost en Iced Earth.
Die twee zijn toevallig de twee absolute favorieten van dit affiche voor resp. mijn vriendin en mijzelf (hoewel we beiden ook heel graag andersom willen zien). Dat zou dus echt een uurtje opsplitsen betekenen..
1f633.svg
1f606.svg


Maar ik denk eerder dat niet Black Stone Cherry of Iced Earth, maar Jonathan Davis (die hoger op de poster staat) vlak voor Guns n’ Roses de Main 2 gaat afsluiten.

Oh wacht even, totaal over Jonathan Davis heen gekeken haha. Die staat inderdaad ook op donderdag. Dat verandert wel iets ja. Ben erg benieuwd wat ze dan gaan doen, Ghost als Marquee afsluiter lijkt mij passend voor de stijl maar misschien wat klein voor de band. Ze zullen toch niks tijdens GnR zetten neem ik aan? Of misschien is juist Jonathan Davis wel de Marquee afsluiter, die staat toch nog onder Ghost.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.186
limboluus wrote:
Ik denk dat naast de twee mainstages ook de marquee open zal zijn (Metal Dome en Jupiler Stage dicht dan), en dat Ghost daar zal afsluiten.

Dat brengt dan wel weer mogelijke clashes met zich mee, in het ergste geval (voor mij) Ghost en Iced Earth.
Die twee zijn toevallig de twee absolute favorieten van dit affiche voor resp. mijn vriendin en mijzelf (hoewel we beiden ook heel graag andersom willen zien). Dat zou dus echt een uurtje opsplitsen betekenen..
1f633.svg
1f606.svg


Maar ik denk eerder dat niet Black Stone Cherry of Iced Earth, maar Jonathan Davis (die hoger op de poster staat) vlak voor Guns n’ Roses de Main 2 gaat afsluiten.

Oh wacht even, totaal over Jonathan Davis heen gekeken haha. Die staat inderdaad ook op donderdag. Dat verandert wel iets ja. Ben erg benieuwd wat ze dan gaan doen, Ghost als Marquee afsluiter lijkt mij passend voor de stijl maar misschien wat klein voor de band. Ze zullen toch niks tijdens GnR zetten neem ik aan? Of misschien is juist Jonathan Davis wel de Marquee afsluiter, die staat toch nog onder Ghost.
Haha, met een fenomenaal affiche als dit zie je inderdaad makkelijk iets over het hoofd.. :wink:

Jonathan Davis in de tent zou inderdaad ook nog kunnen, maar zou toch veel beter bij Ghost passen.
En die marquee is toch bepaald geen tweepersoons iglotentje, daar zouden wel de nodige mensen in moeten passen. :p

Lijkt mij ook inderdaad sterk dat er nog wat anders tijdens GnR speelt, tenzij misschien een of andere wazige electronische act of huis-DJ ofzo.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.094
De line-up heeft echt de vorm aangenomen dat ik vrees tegen het blokkenschema. Heb echt zoveel dingen wat ik wil zien dat ik makkelijk 2x naar Graspop kan.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.420
6.105
Ik denk toch echt gezien de positie op het affiche dat Ghost niet in de Marquee gaat staan. Ze staan tenslotte op de tweede regel, tussen absolute subheadliners en dagafsluiters. Aangezien ik inderdaad vermoed dat GnR zelf afsluit zou ik zeggen dat ze direct voor hen spelen. En dan Jonathan Davis op MS1 daarvoor, of in de Marquee.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.186
Indiaantje89 wrote:
Hoe groot zou Helloween op het affiche zijn? Zat even te kijken op http://www.firenzerocks.it/lineup en dat is eigenlijk de enige naam (van de metal acts) die niet op beide festivals staat.

Ik denk te groot om te verwachten dat ze nog gaan komen…
Dat denk ik ook, ja.
Qua (sub)headliners moet de pot nu onderhand toch wel aardig leeg zijn, zou je denken.
Een band van het kaliber Billy Talent of Pennywise zou misschien nog wel net kunnen.

Ik verwacht wel dat de laatste worp niet alleen maar opvulling bevat, maar toch nog enkele verrassende namen. Geen vette vissen wellicht, maar een paar mooie publiekstrekkers. Ze moeten immers wel al die XL- en donderdagtickets verkopen (waarvan ik het vermoeden heb dat die tot nu toe iets achterliepen bij de andere dag- en combitickets).
Mijn tip/hoop:
Babymetal
Myrkur
Billy Talent/Offspring/Pennywise
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.094
Maar Billy Talent is toch ook best een vette vis. Heeft gewoon headline status in de Duitstalige landen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken