Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
https://www.graspop.be/nl/nieuws/26-nieuwe-namen-affiche-gmm18-bijna-volledig/187/

Accept, Arch Enemy, Baroness, Batushka, Carach Angren, Corrosion Of Conformity, Culture Abuse, Dead Cross, Diablo Blvd, Dool, Ego Kill Talent, Eisbrecher, Ghost, Hollywood Undead, Jonathan Davis, L7, Mantar, Neurosis, Perturbator, Septicflesh, Shinedown, Skillet, Skindred, The Vintage Caravan, Tremonti, Wolves In The Throne Room

gmm18fbadbands5.jpg
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Grotendeels dus wat we al dachten. Toch Ghost een mooie naam, en ook blij met Seether, Tremonti, en Diablo Blvd.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Inderdaad zoals voorspeld dus. Opvallend dat Billy Talent ontbreekt. Misschien zijn die dan toch niet geboekt?
En Seether wisten we inderdaad al... Daar lijkt iets misgegaan te zijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.893
6.136
Mooie lichting weer hoor. Helaas geen Deftones, maar verder wel blij met Ghost, Jonathan Davis, Neurosis, Dead Cross, Wolves In Throneroom, Shinedown en Tremonti
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.783
12.466
Man, man, man. Het kan niet op daar dit jaar! Alweer een hele mooie lijst. Erg blij met Ghost, Wolves in the Throne Room (gewedeldige boekibg dit!) en Shinedown. Verder benieuwd naar Tremonti en Jonathan Davies. Ook nog me favo nieuwe Nederlandse band Dool erbij, top!

Kortom, meer dan genoeg te zien die vier dagen.
 

defplay

Campingartiest
28 nov 2017
82
20
in total 101 (3 + 46 + 26 + 26) band now, I guess about 26 more to come in March. Then it'll be around 127 bands not much different in number from last 2017 122 bands...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.783
12.466
Ps. Baroness heeft een flinke sprong gemaakt op het affiche in vergelijking met vorig jaar. Vond het ook een sterk optreden toen, meer dan welkom voor een herhaling!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Prachtige toevoegingen weer, zeer tevreden mee! :cool:

Graspop lijkt dit jaar inderdaad wel vol in de roos te schieten.
Festivals als Hellfest en de Downloads vallen daarmee vergeleken toch wel aardig tegen..

Nu nog wachten op het restantje namen (zal wel vooral opvulling zijn) en een podium- en tijdsindeling (zie nu al op tegen de clashes.. :( ).
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
25-01-poster-gmm18.jpg


Toch ook in de hogere regionen op de 2e, 3e, en 4e lijn nog een aanwinst erbij. Doen ze toch netjes. Jammer van Deftones en Stone Sour, maar met zo'n line-up als dit kan je niet ontevreden zijn.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Vorig jaar was het Werchter die geprezen werd om haar line up. Dit jaar is het Graspop. Ik heb al van zoveel mensen van verschillende landen gezien dat ze heel jaloers zijn hierop, snap ik ook, want godverdomme wat een heerlijke poster heb ik op mn scherm staan.

Tremonti ben ik vooral blij mee van deze bekendmaking. Hij staat bij mij sws op #1 binnen de gitaristen. En dit word zijn 5e jaar achter elkaar dat hij op Graspop staat. 2014 Alter Bridge, 2015 + 2016 Tremonti, 2017 Alter Bridge en nu weer Tremonti. Best wel baas.
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Het is wel echt een geweldige line up dit jaar inderdaad!

Toch missen de pagina's van bijvoorbeeld Billy Talent en Sevendust nog, terwijl die wel eerder op Graspop stonden.

 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Het is wel echt een geweldige line up dit jaar inderdaad!

Toch missen de pagina’s van bijvoorbeeld Billy Talent en Sevendust nog, terwijl die wel eerder op Graspop stonden.
Het hoeft dus niet alles te zeggen, ik zou zeker nu niet meer rekenen op een band van het formaat Billy Talent (of Deftones, of Stone Sour). D'r zal nog wel een worpje komen met wat 'opvulling' en dan staat er gewoon een erg net affiche.
 

pieterschipper

Campingartiest
1 dec 2017
69
7
Stone Sour heeft een fantastisch album gemaakt en hoort dit jaar op GMM te staan. Naar mijn idee heeft GMM achter het net gevist.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.893
6.136
Teake Rooks wrote:
Het is wel echt een geweldige line up dit jaar inderdaad!

Toch missen de pagina’s van bijvoorbeeld Billy Talent en Sevendust nog, terwijl die wel eerder op Graspop stonden.

Het hoeft dus niet alles te zeggen, ik zou zeker nu niet meer rekenen op een band van het formaat Billy Talent (of Deftones, of Stone Sour). D’r zal nog wel een worpje komen met wat ‘opvulling’ en dan staat er gewoon een erg net affiche.
Misschien dat er nog wat leuk zit bij het GNR voorprogramma pakketje? Hadden vorig jaar ook Biffy Clyro bij wat geen kleine band is.

 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.771
3.525
Billy Talent heeft ook al wel in het voorprogramma van de pistolen gestaan. Ik zie ze nog wel worden aangekondigd als klapper van de laatste lichting. Lijkt me ook een betere strategie dan helemaal geen grote naam binnen het genre meer te boeken bij de laatste worp.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken