Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Matig, dan red GNR ze qua headliners, anders was het een enorm cliché en vooral repetitief rijtje geweest
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.510
793
Ik ben hier helemaal tevreden mee. Een van mijn favoriete bands. Word de 4e keer voor mij!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Wat Loveless zegt. En bovendien erg discutabel in mijn ogen om Volbeat boven A7X te zetten. Of dat moet om logistieke redenen zijn. Persoonlijk had ik vele malen liever A7X zien headlinen.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Wat Loveless zegt. En bovendien erg discutabel in mijn ogen om Volbeat boven A7X te zetten. Of dat moet om logistieke redenen zijn. Persoonlijk had ik vele malen liever A7X zien headlinen.

Daar ben ik het dan weer mee eens, A7X is op ieder punt (status, muziek, show) verder.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.459
699
Wat Loveless zegt. En bovendien erg discutabel in mijn ogen om Volbeat boven A7X te zetten. Of dat moet om logistieke redenen zijn. Persoonlijk had ik vele malen liever A7X zien headlinen.

Volbeat is in Belgie gewoon groter dan A7X, zo simpel is dat.

En klopt dat die headliners meer van hetzelfde zijn, maar tourt er dan nog een grote naam die een verfrissing geweest zou zijn? Want KISS is ook weer een zoveelste herhaling op de metalfestivals.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.671
7.385
Ik was van plan om alleen de vrijdag te gaan, maar dit doet me wel weer twijfelen om een heel weekend te gaan.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.510
793
Kiss is in ieder geval langer geleden dan alle overige headliners excl gnr
Als je Ozzy als persoon telt wel, als act niet. Solo stond hij voor 't laatst 2012
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.781
12.460
Volbeat erbij, nice! Misschien niet de meest verrassende naam maar ik ben er blij mee. Goede band en goede muziek.

En over a7x. Die zie ik zomaar op zondag na Ozzy het festival afsluiten net als Sabaton dit jaar. Lijkt me een uitstekende plek voor die band.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.469
4.793
Prima rijtje headliners. Zoveel nieuwe metalheadliners zijn er nou eenmaal niet. En dit is de top die momenteel tourt.
En zoals ik al zei, Volbeat is groter dan A7X. Al is de laatste dan meer metal.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Dr. Hannibal wrote:
Wat Loveless zegt. En bovendien erg discutabel in mijn ogen om Volbeat boven A7X te zetten. Of dat moet om logistieke redenen zijn. Persoonlijk had ik vele malen liever A7X zien headlinen.

Volbeat is in Belgie gewoon groter dan A7X, zo simpel is dat.

En klopt dat die headliners meer van hetzelfde zijn, maar tourt er dan nog een grote naam die een verfrissing geweest zou zijn? Want KISS is ook weer een zoveelste herhaling op de metalfestivals.

Ok net even de ultratop posities van hun albums opgezocht, die verschillen veel meer dan ik zou verwachten. Dus daar heb je een punt. Maar qua verfrissing die je noemt: daar zou A7X dus meer voor zorgen, in mijn ogen. In 2014 stonden beiden nog op Graspop als headliners, maar Volbeat is nog in 2016 terug geweest en A7X niet meer. Bovendien hebben ze, voor zover ik kan zien, na het laatste album sowieso niet meer in Belgie gestaan, Volbeat al wel twee keer. Dus in die zin zou A7X een hele hoop frisser zijn!

Maar het blijkt dat deze argumenten niet opwegen tegen het verschil in verkoopsucces, wat uiteraard ook goed verdedigbaar is. Festival afsluiter lijkt mij zeker ook een mooie positie, laten we daarop hopen dan.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Het lijkt mij sowieso interessant te gaan kijken naar welke acts de dagen gaan afsluiten. Met uitzondering van Rammstein en Slipknot zelf hun dag afsloten staat normaal gesproken natuurlijk de afsluiter na de headliner op Main 2. Verwachten jullie dit jaar acts waarvoor dat geldt? Mij lijkt het onwaarschijnlijk, alleen GnR vind ik lastig in te schatten.

Kijkend naar de posters van voorgaande jaren staan de afsluiters niet altijd op dezelfde plek op het affiche. We hebben natuurlijk ook nog niet alle namen maar mij lijken A7X, Judas Priest en A Perfect Circle goede kandidaten als afsluiters. Megadeth of Limp Bizkit als vierde? Of wellicht Stone Sour nog? Verder weet ik niet welke andere namen er nog bij de top van het affiche bijgevoegd gaan worden. Er lijkt mij echter nog niet voldoende materiaal voor vier dagen aan subs en afsluiters te staan. Deftones wellicht nog? En Hollywood Vampires staat ook angstwekkend hoog op het Hellfest affiche. 13 december weten we wellicht meer, als Hellfest hun volledige lineup bekend maakt.
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Het lijkt mij sowieso interessant te gaan kijken naar welke acts de dagen gaan afsluiten. Met uitzondering van Rammstein en Slipknot zelf hun dag afsloten staat normaal gesproken natuurlijk de afsluiter na de headliner op Main 2. Verwachten jullie dit jaar acts waarvoor dat geldt? Mij lijkt het onwaarschijnlijk, alleen GnR vind ik lastig in te schatten.

Kijkend naar de posters van voorgaande jaren staan de afsluiters niet altijd op dezelfde plek op het affiche. We hebben natuurlijk ook nog niet alle namen maar mij lijken A7X, Judas Priest en A Perfect Circle goede kandidaten als afsluiters. Megadeth of Limp Bizkit als vierde? Of wellicht Stone Sour nog? Verder weet ik niet welke andere namen er nog bij de top van het affiche bijgevoegd gaan worden. Er lijkt mij echter nog niet voldoende materiaal voor vier dagen aan subs en afsluiters te staan. Deftones wellicht nog? En Hollywood Vampires staat ook angstwekkend hoog op het Hellfest affiche. 13 december weten we wellicht meer, als Hellfest hun volledige lineup bekend maakt.

Avenged Sevenfold lijkt me sowieso Mainstage 2 afsluiter, Marilyn Manson misschien nog als nieuwe naam?
Ik denk inderdaad dat er nog wel een aantal namen bij komen in die top.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Ach, Volbeat kan zogezegd headliner zijn, maar die spelen mss tot middernacht op Main Stage 1, waarna Avenged Sevenfold op Main Stage 2 de dag afsluit met een deftig tijdsslot. De headliner van de dag speelt niet per se als laatste. Alle kindjes blij.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Marilyn Manson misschien nog als nieuwe naam?

Uit zijn tourschema blijkt dat hij eigenlijk alleen nog de 23e beschikbaar is, ofwel de Volbeat dag. 21e en 24e al bezet, en 22e zou zijn 4e datum op rij zijn. Maar dat lijkt mij een zure, Volbeat en Manson op een avond... Volbeat heb ik muzikaal niet zoveel mee, Manson meer maar die schijnt live vrij bagger te zijn. Dat zou een avondje barbecuen worden voor mij, ook niet verkeerd trouwens :p .
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Ik ben heel blij met Volbeat, vindt het stuk leuker dan Kiss.
En of A7x of Volbeat groter is maakt me niet uit, wil ze allebei zien!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Zit mij verder te vervelen dus maar even wezen speuren naar wat de websites van de grotere acts zelf al verraden qua data. Dit zijn de resultaten:

Donderdag staan bij GnR Powerwolf, Less Than Jake, Iced Earth, Vader en Miss May I, maar het kan ook zijn dat ze gewoon de startdag van het festival vermelden en op een andere dag komen. Vrijdag bij Iron Maiden staat Parkway Drive, zaterdag bij Volbeat staan Megadeth en At The Gates, zondag bij Ozzy Osbourne staan Judas Priest, Underoath en Emmure.

Verder staat er overal netjes 21-24, of staat het uberhaupt niet op de site vermeld. Onderste drie regels van de poster niet gecheckt, maar denk niet dat er veel over te vinden is aangezien veel acts daarboven al niet een eigen site of betrouwbare webpagina hebben...

Naast A7X lijkt Judas Priest mij dus ook een kandidaat om het festival af te sluiten. Maar voor hetzelfde geld subben die gewoon.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken