Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
Volbeat zou me verbazen, die zijn zeker niet zomaar ineens groter dan bv. A7X, die zelfs in het verleden al geheadlined hebben.

Aan de andere kant is het ook een mysterie waarom KISS niet aangekondigd zou worden, het lijkt alsof GMM (maar ook Hellfest) echt even ergens op moet wachten, terwijl wel al bekend is dat KISS tourt.

Volbeat en A7X zijn beiden headliner op GMM (zie 2014), maar Volbeat is wel de grotere naam hoor.

Ik vind van niet, maar dat is sowieso subjectief denk ik.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Anyhow, het mysterie blijft wel een beetje hetzelfde, waar wachten Hellfest en GMM op? Aldus GMM 3 weken geleden (!) zou de laatste headliner 'weldra' worden aangekondigd. Hellfest heeft al 3 weken 'final announcement coming very (!) soon' op de homepagina staan...

Al die poeha om Volbeat? Die wel al een aantal festivaldates heeft gelost, waaronder bv. Nova Rock. Waar we overigens verder ook niet heel veel wijzer van worden, want daar headlinen zowel A7X als Volbeat een dag.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Anyhow, het mysterie blijft wel een beetje hetzelfde, waar wachten Hellfest en GMM op? Aldus GMM 3 weken geleden (!) zou de laatste headliner ‘weldra’ worden aangekondigd. Hellfest heeft al 3 weken ‘final announcement coming very (!) soon’ op de homepagina staan…

Al die poeha om Volbeat? Die wel al een aantal festivaldates heeft gelost, waaronder bv. Nova Rock. Waar we overigens verder ook niet heel veel wijzer van worden, want daar headlinen zowel A7X als Volbeat een dag.

Ja, misschien willen ze wel de rest van de namen in 1 keer erbij geven, zodat de affiche compleet is. Dan kan het zijn dat ze nog op een paar bevestigingen wachten? Ik vind het ook een beetje vaag dat het zolang duurt. Maar ik verwacht het toch wel binnen 1 of 2 weken nu
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
Anyhow, het mysterie blijft wel een beetje hetzelfde, waar wachten Hellfest en GMM op? Aldus GMM 3 weken geleden (!) zou de laatste headliner ‘weldra’ worden aangekondigd. Hellfest heeft al 3 weken ‘final announcement coming very (!) soon’ op de homepagina staan…

Al die poeha om Volbeat? Die wel al een aantal festivaldates heeft gelost, waaronder bv. Nova Rock. Waar we overigens verder ook niet heel veel wijzer van worden, want daar headlinen zowel A7X als Volbeat een dag.

Ja, misschien willen ze wel de rest van de namen in 1 keer erbij geven, zodat de affiche compleet is. Dan kan het zijn dat ze nog op een paar bevestigingen wachten? Ik vind het ook een beetje vaag dat het zolang duurt. Maar ik verwacht het toch wel binnen 1 of 2 weken nu

Mjah, waarom communiceer je dan 'weldra' en 'very soon'?
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Mjah, waarom communiceer je dan ‘weldra’ en ‘very soon’?

Vorig jaar zeiden ze dat ook, toen duurde het volgens mij nog 3 maanden voor de volgende aankondiging. Dus daar is graspop altijd goed in geweest
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Eens, ik ben eigenlijk ook al voor 95% om.
Kijk vooral uit naar bands die ik nog niet eerder live gezien heb: Iced Earth, Týr, Arkona, Judas Priest, Guns 'n Roses, Pist.On, Modern Life is War en The Darkness. Maar ook Iron Maiden, Megadeth, Powerwolf, Avenged Sevenfold, Anti-Flag en uiteraard Ozzy zou ik graag weer met een bezoekje vereren.

Als 4e headliner heb ik de hoop (misschien tegen beter weten in) nog steeds niet opgegeven voor Nightwish.
Zo niet, zie ik Kiss ook wel erg zitten. Volbeat zou ik echter ook zeker niet rouwig om zijn.
Of zou het heel misschien toch nog dat ene trashmetal-bandje kunnen worden? Kom, hoe heten ze ook alweer? Met die liedjes over poppenkasten en Klaas Vaak enzo...? :wink:

Voor de rest lekker aanvullen met de volgende:
Therion, Kamelot, Ghost, Oomph!, Eisbrecher, Asp, Halestorm, Accept, Bloodbound, Babymetal (nu toch wel nieuwsgierig naar), en nog wat punk (Bad Religion/The Offspring/Rancid/Pennywise/NOFX/Billy Talent)

Mag ook nog best wat op herhaling van vorig jaar (was er toen sowieso niet):
Sabaton, Five Finger Death Punch, Epica, Tarja, Airbourne, Battle Beast, Alestorm
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Hellfest komt de 13e met de gehele line-up. Lijkt me dat we dan tegen die tijd ook meer weten betreft GMM. Vermoed dat de 4e headliner ook headliner is op Hellfest nl.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.467
6.712
Hellfest komt de 13e met de gehele line-up. Lijkt me dat we dan tegen die tijd ook meer weten betreft GMM. Vermoed dat de 4e headliner ook headliner is op Hellfest nl.
duidelijk!
 

Koen1617899558

Playlistbediener
26 sep 2016
33
0
Es geht los! Wir sind stolz auf:
Volbeat, Limp Bizkit, Rise Against, The Offspring, Broilers, Bullet for My Valentine, The Hives, Arch Enemy, EISBRECHER OFFICIAL, Alexisonfire, Korpiklaani, Asking Alexandria, Brian Fallon & The Howling Weather, Zeal & Ardor, OOMPH!, Talco, Stick To Your Guns, Bury Tomorrow, Stray From The Path, Moose Blood und Culture Abuse!
---


Greenfield met nieuwe namen :)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Eens even geteld, er zijn nu 49 namen bekend.
Dit jaar waren er gemiddeld 33 namen per (volledige) dag, vorig jaar 32.
Dat zou voor volgend jaar neerkomen op ongeveer 130 namen, dus nog zo'n 80 (63%!) te gaan.
Natuurlijk zit daar een heleboel 'opvulling' bij, maar de kans dat daar niet ook een hele hoop van alle voorbije weken genoemde namen bij zitten, is eigenlijk toch maar heel klein. Ben benieuwd hoeveel we er kunnen afvinken. :)
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Koen wrote:
Es geht los! Wir sind stolz auf:
Volbeat (…)

headliner ook daar? blijft toch een kanshebber imo…

Is ook zeker niet uitgesloten. Persoonlijk denk ik nog steeds KISS, al is het redelijk onlogisch hoe dat loopt met die aankondigingen, maar goed... niks zo wispelturig als bands en hun management :p
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Een vriend van mij kwam laatst met dit screenshot. Nieuwe namen via instagram, de post is waarschijnlijk meteen hierna weer verwijderd want het is nergens terug te vinden. Misschien dat ze het te vroeg gepost hebben, of het is fake. De namen zijn in ieder geval wel interessant, en best realistisch allemaal.

https://imgur.com/a/ZcDNc
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.781
12.460
Dat is een realistische rij namen op Slipknot na. Aangezien Stone Sour ook komende zomer tourt verwacht ik Slipknot niet. Maar laat maar doorkomen dit lijstje hoor!
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Dat is een realistische rij namen op Slipknot na. Aangezien Stone Sour ook komende zomer tourt verwacht ik Slipknot niet. Maar laat maar doorkomen dit lijstje hoor!

In 2013 stonden Slipknot en Stone Sour er ook beide. Het zou dus wel kunnen.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Die is gewoon fake hoor, al vanuit meerdere hoeken bevestigd dat Slipknot voorlopig niks doet, Alestorm stond er vorig jaar, BMTH is volgens mij ook niet op pad (tenminste nog nergens aangekondigd), etc. etc.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
At The Gates is allang bevestigd voor GMM2018 en Hollywood Vampires staat echt niet na Eluveitie op de affiche van een festival. Ik geef deze nepposter maximaal een zesje voor de moeite.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.353
2.689
Volbeat is in Dessel.
7 minuten ·
BELGIUM! Volbeat are headlining Graspop Metal Meeting in Dessel on 23 June 2018.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken