Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
At the Drive-in verwacht ik niet op Werchter, daar was in 2016 toch niet veel volk, en lijkt me niet het type act dat ze zo snel terug zouden laten keren. Ik denk dat die band bij het grote publiek niet gekend genoeg is voor Werchter om nog eens te laten terugkomen.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
At The Drive-In is geen GMM act, dan nog eerder Lokerse Feesten ofzo. Billy Talent zie ik ook niet snel gebeuren, de 'bovenkant' zit al redelijk vol, zeker als je bedenkt dat daar zeer waarschijnlijk nog dingen als Marilyn Manson, Stone Sour, Accept (en uiteraar KISS) bij moeten. Het is toch een band die een redelijk spot verwacht. Zelfde geld eigenlijk een beetje voor Toten Hosen, die zijn in Duitsland huge, headliner daar gewoon de festivals met 80-100k bezoekers, maar in NL/BE is het niet meer dan een subheadliner, en das eigenlijk al gewaagd...
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Zelfde geld eigenlijk een beetje voor Toten Hosen, die zijn in Duitsland huge, headliner daar gewoon de festivals met 80-100k bezoekers, maar in NL/BE is het niet meer dan een subheadliner, en das eigenlijk al gewaagd…
Die gaan onderhand al niet meer voor kleiner dan headliner. Wat wel jammer is, want wat een feest is dat live!
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.048
343
At the Drive-in verwacht ik niet op Werchter, daar was in 2016 toch niet veel volk, en lijkt me niet het type act dat ze zo snel terug zouden laten keren. Ik denk dat die band bij het grote publiek niet gekend genoeg is voor Werchter om nog eens te laten terugkomen.
Dat weinig volk op RW2016 had enkele redenen. Te underground, iedereen was al richting voetbal aan het gaan en de regen...
At the drive in mag je op één van die 2 festivals verwachten. Hebben in hun huidige Europe/indoor tour (speciaal) België overgeslagen.
 

pieterschipper

Campingartiest
1 dec 2017
69
7
Ik ga eens hoog inzetten en ga voor Metallica. Of zeg ik iets heel raars? Daarnaast hoop ik op Stone Sour die ook al op Rock am Ring en Hellfest spelen.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Ik ga eens hoog inzetten en ga voor Metallica. Of zeg ik iets heel raars? Daarnaast hoop ik op Stone Sour die ook al op Rock am Ring en Hellfest spelen.
Je zegt niks raars. Want ze staan zeker op de greuchtenlijst. Maar er is nog helemaal niks van ze vernomen. Plus, ik verwacht dat GnR toch al een flinke hap uit het budget heeft genomen. Dan verwacht ik dat Metallica misschien iets te duur zal worden. En ik weet niet of de stage die ze voor Rammstein hadden groot genoeg is voor de setup van Metallica. Als die mogelijk ook nog groter moet worden, dan kost het ze denk ik te veel.

Stone Sour vind ik wel raar dat die niet tussen de bekendmakingen zat. Die had ik zeker gelijk op de lijst verwacht. Misschien bewaren ze die voor ronde 2.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
Ik ga eens hoog inzetten en ga voor Metallica. Of zeg ik iets heel raars? Daarnaast hoop ik op Stone Sour die ook al op Rock am Ring en Hellfest spelen.
Metallica zou ik voorlopig maar vergeten voor de zomer festivals...
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
pieterschipper wrote:
Ik ga eens hoog inzetten en ga voor Metallica. Of zeg ik iets heel raars? Daarnaast hoop ik op Stone Sour die ook al op Rock am Ring en Hellfest spelen.

Je zegt niks raars. Want ze staan zeker op de greuchtenlijst. Maar er is nog helemaal niks van ze vernomen. Plus, ik verwacht dat GnR toch al een flinke hap uit het budget heeft genomen. Dan verwacht ik dat Metallica misschien iets te duur zal worden. En ik weet niet of de stage die ze voor Rammstein hadden groot genoeg is voor de setup van Metallica. Als die mogelijk ook nog groter moet worden, dan kost het ze denk ik te veel.

Stone Sour vind ik wel raar dat die niet tussen de bekendmakingen zat. Die had ik zeker gelijk op de lijst verwacht. Misschien bewaren ze die voor ronde 2.
Stome sour had 22 november nog een concert in belgie, misschien dat dat meespeelde, dat ze in de volgende ronde worden aangekondigd?
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Het concert van Stone Sour was wel al hopeloos uitverkocht toen Graspop namen bekend maakte... Maar ik verwacht ze wel in Dessel. Idem voor Marilyn Manson, alhoewel die zijn concert allesbehalve uitverkocht was.

En Die Tote Hosen: die zijn totaal onbekend in het buitenland. Die gaan zelfs niet mogen subben.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Afgelopen weekend stond ik te praten met een meid, en op een begeven moment kwam Graspop ter sprake. Ik kwam erachter dat ze meewerkte aan de promotie, dus kreeg ze vaker ook al wat namen door.
Op een begeven moment had ze het over het optreden van Manson waar ze heen geweest is. Waarop ik zei dat ik wel verwachtte dat die op Graspop zou staan. Waarop zij zich versprak en zei dat hij er stond.
Ik denk wel dat dit legit is. Maar je weet maar nooit.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.782
12.464
Satyricon, Behemoth, Napalm Death, Alcest, Municipal Waste, Nails, Primordial, Ufomammut, Crisix, Gruesome, Sepultura, Battle Beast, Mr. Big, Fozzy, Ross the Boss, Orden Ogan en Ministry erbij voor Alcatraz.

Veel namen die vorig jaar op GMM stonden, daarnaast verwacht ik Satyricon en Behemoth op GMM. Beide festivals hebben normaal gesproken niet veel overlap toch? Kunnen we deze dan afschrijven?
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Volgens de organisatie van Alcatraz is de show van Behemoth het enige Belgische festivaloptreden in 2018, dus die kun je inderdaad afschrijven voor Graspop.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Battle Beast en Orden Ogan mogen van mij best doorkomen naar GMM. Powermetal-bands kunnen er nooit genoeg staan.. :p
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Carolina Rebellion komt met hun line up. Hier staan heerlijke namen tussen waar nog geen Europese datum voor is.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
Status Quo aangekondigd als headliner op Alcatraz 2018.
Zie ze niet zo snel GMM headlinen, maar een hoge spot zit er misschien in?
Voorlopig zitten de tourdata begin juni en augustus.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Kan het gemist hebben op de frontpage, maar Wacken kwam de laatste dagen ook met nieuwe namen:

(added 1-12)
Die Apokalyptischen Reiter
Enslaved

(added 2-12)
Attic
Nails

(added 3-12)
Korpiklaani
Riot V

(added 4-12)
Long Distance Calling
Oomph!
Vallenfyre

Oomph! door naar GMM graag!!
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Mojo maakt net bekend dat Nickelback 25 juni in Ziggo Dome staat met Seether als support act. Nou verwacht ik Nickelback niet, maar Seether zou wel een mooie naam zijn imo. Ik kan alleen nog niets vinden over de rest van de tour, of Seether overal support is en of ze wellicht ook nog losse shows op festivals spelen
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken