Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.638
2.243
Ik weet dat MM vanavond in Eindhoven staat. Wanneer staat hij in België? Misschien dat hier iets van een hint te zien of horen is.
Of een of ander nieuwtje hierna. Want vaker wachten festivals met zulke acts tot ze een headline show hebben gedaan in dat land.
2 december in Vorst, nog niet uitverkocht.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Kan nog eens goed overeen komen. Ik verwacht rond begin december nieuwe namen. Dit is een naam waarop gewacht zal moeten worden van het management van Vorst. Dat is meestal zo met podia. Ik zeg niet dat het een headline act is, alsjeblieft niet. Maar groot genoege naam om achter te houden tot na zijn show.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Nieuwe namen voor Download: Marilyn Manson, Parkway Drive, Bullet For My Valentine, Rise Against, Babymetal, Alexisonfire, Black Veil Brides, Asking Alexandria, Neck Deep
Beetje raar tijdstip voor nieuwe namen, maar ik klaag niet.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.474
4.801
krf666 wrote:
Ik zie Babymetal op die Rock in the Range poster. GMM zou een stel mega cojones laten zien als ze die op MS neerzetten. Ik snap dat een aantal mensen dit even erg zullen vinden als Bieber op Pinkpop, bijvoorbeeld…maar over twee drie jaar zijn alle ‘oude’ goden toch echt op pensioen. Het zal een heel grappige dag worden, Babymetal fans met dagkaarten tussen de grijze garde met de Slayer hesjes en de Lemmy shirts….maar ik zou het geweldig vinden.

Geen idee van wat ze zingen maar het lijkt wat op k3 op gitaar.

Babymetal stond al op Fortarock. Best leuke naam om er tussen te hebben.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Ik wil ze best eens zien. Gewoon for the sake of it.
Maar nu ze op Download staan maken ze een grote kans om over te komen naar GMM.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Heb babymetal 2 jaar geleden op fortarock gezien, is oprecht best wel grappig om te zien. Zouden van mij naar gmm mogen komen, is wel entertainment.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Copenhell kwam gister trouwens met Avenged Sevenfold, Corrosion Of Conformity, Bullet For My Valentine, Suffocation, Thy Art Is Murder, Crossfaith en Santa Cruz.
Corrosion Of Conformity, Suffocation, Crossfaith en Santa Cruz kunnen dus nog overkomen. Hoewel ik van deze namen alleen Crossfaith ken.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Het gros van Download zal wel overkomen ja / is al gepresenteerd. Weinig mis mee ook, een Babymetal (of The Darkness for that matter) is ook gewoon weleens leuk.

Ik verwacht dat ze deze week nog komen met Kiss (ook voor Hellfest) en misschien dan meteen wat 'extra' waaronder toch al uitgelekte shit als Hollywood Vampires en Accept. Mogelijk ook wat spul wat net een zaalshow achter de rug heeft zoals Stone Sour en Marilyn Manson.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Lijkt me ook wel geinig inderdaad, net als Babymetal.
Laat maar komen, welkome afwisseling van de zoveelste metalcore-band.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Billy Talent voor Hurricane. Hoe realistisch is het dat ze ook langskomen op GMM?

Stonden er al eens in 2010, dus het kan prima en Hurricane is in hetzelfde weekend. Lekkere punkband, ik zeg kom maar door :)
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Er zal sowieso wel het nodige punk/core staan verwacht ik, aangezien Groezrock dit jaar niet doorgaat.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.783
12.464
Mezzezo wrote:
Billy Talent voor Hurricane. Hoe realistisch is het dat ze ook langskomen op GMM?

Stonden er al eens in 2010, dus het kan prima en Hurricane is in hetzelfde weekend. Lekkere punkband, ik zeg kom maar door
1f642.svg

Mee eens! Vond ik vorig jaar op Pukkelpop verrassend goed.

Eens met de mening over Babymetal, doe maar door. Wat lichtere kost is best prettig met 3 (komend jaar 4) dagen zware metalen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Mag zeker nog wel wat punk bij, tot nu toe eigenlijk alleen Anti-Flag en Less Than Jake (hardcore zie ik toch een beetje als een apart genre).
Bad Religion mag voor mij sowieso altijd erbij, maar ik weet niet of die plannen hebben voor een Europese tour volgend jaar.
Idem voor Rancid, Green Day of Dropkick Murphys.

Goed mogelijk en welkom zijn wel:
The Offspring (15-17 juni op Download Paris, 22-24 juni op Hurricane/Southside)
Pennywise (22-24 juni op Hurricane & Southside)
NOFX (22-24 juni op Hurricane & Southside, 28-30 juni op Jera On Air)
Die Toten Hosen (14 juni op Nova Rock)
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Mag zeker nog wel wat punk bij, tot nu toe eigenlijk alleen Anti-Flag en Less Than Jake (hardcore zie ik toch een beetje als een apart genre).
Bad Religion mag voor mij sowieso altijd erbij, maar ik weet niet of die plannen hebben voor een Europese tour volgend jaar.
Idem voor Rancid, Green Day of Dropkick Murphys.

Goed mogelijk en welkom zijn wel:
The Offspring (15-17 juni op Download Paris, 22-24 juni op Hurricane/Southside)
Pennywise (22-24 juni op Hurricane & Southside)
NOFX (22-24 juni op Hurricane & Southside, 28-30 juni op Jera On Air)
Die Toten Hosen (14 juni op Nova Rock)
Streep Green Day maar al gelijk af. Die gaan niet voor kleiner als echt de dagheadliner, zouden al geen genoegen nemen met main 2 headliner. En ik zie ze echt niet als headliner op Graspop, mochten die weer touren, geef ze lekker aan Werchter
Die Toten Hosen kun je denk ik ook al weglaten, die staan helaas alleen op Duits-talige festivals. Nova, RaR/RiP. En hier komen ze ook voor niet minder dan een headliner spot, main 2 kan nog wel voor ze, maar ik zie ze niet komen.
Verder hebben NOFX, Pennywise en Offspring nog best een kans. Ben benieuwd komende paar weken naar de volgende namen
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.771
3.525
Er zal sowieso wel het nodige punk/core staan verwacht ik, aangezien Groezrock dit jaar niet doorgaat.
Southside ook... Zouden ze de 21e moeten staan, tenzij Benjamin en co drie dagen aaneen touren.

Overigens, dat trio Billy Talent - At the Drive-in - Rise Against van Pukkelpop dit jaar mag rechtstreeks overkomen van mij naar Graspop! Ze touren alle drie in elk geval al verwacht ik ze eerder op Rock Werchter helaas.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken