Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Ennnnnn uit met de pret ;)

"Following last year's amazing festival, we knew we had to deliver," said Gary Spivack, executive producer for Rock On The Range. "We have one of the only shows from TOOL in 2018, a band the Rangers have been wanting for years — and also having A PERFECT CIRCLE on the same festival is something special.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
Ennnnnn uit met de pret
1f609.svg


“Following last year’s amazing festival, we knew we had to deliver,” said Gary Spivack, executive producer for Rock On The Range. “We have one of the only shows from TOOL in 2018, a band the Rangers have been wanting for years — and also having A PERFECT CIRCLE on the same festival is something special.
ligt er ook aan hoe je "one of the only shows" leest
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Mjah zo kun je overal iets in lezen ;) Het klinkt iig totaal niet alsof ze de oversteek maken, zeker niet in combinatie met APC. Had erg mooi geweest, maar vrees weer een TOOL-loos jaar hier ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
Mjah zo kun je overal iets in lezen
1f609.svg
Het klinkt iig totaal niet alsof ze de oversteek maken, zeker niet in combinatie met APC. Had erg mooi geweest, maar vrees weer een TOOL-loos jaar hier
1f609.svg
dat klopt, persoonlijk vind ik overigens Alice in Chains en Stone Temple Pilots een natte droom op dat affiche... stuur maar door ( imo naar Pinkpop zaterdag )
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Alice in Chains lijkt me mooie toevoeging. Ik weet niet wat ik me nou bij STP anno 2018 moet voorstellen, ze hebben nu de ex-zanger van Dragonforce als nieuwe zanger aangezien zowel originele zanger (Scott Weiland) als z'n vervanger (Chester Bennington) er niet meer zijn...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.893
6.136
Lijkt me als zanger ook geen doen joh... eerst 1 uur optreden met A Perfect Circle en dan nog een headline show weg geven. Dat kan misschien 1x... maar echt die hele tour die ze met A Perfect Circle doen is niet te dubbelen met Tool lijkt me.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Of gewoon Kiss als headliner en Tool als Main 2 afsluiter, midden in de nacht. Kan Maynard even langer bijkomen. Bovendien twijfel ik aan de headline status van Tool, aangezien de band toch redelijk underground is. Op dat festival staan ze ook naast A7X en Alice in Chains.

Maar goed, de kans dat ze überhaupt komen is inderdaad miniem. Zou wel een natte droom zijn toch...
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Ook Nightwish kan wel een streep door, net aangekondigd voor 7 november 2018 in de Lotto Arena.
Hoeft toch niet perse, zit bijna een half jaar tussen. Ze hebben nu al meerdere europese festivals aangekondigd en ook meerdere europese zaalshows in het najaar. Dus ik denk dat die redelijk los van elkaar staan. Er staat bv ook een zaalshow en een zomerfestival in Zwitserland gepland, dus kan nog prima
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik kan me niet voorstellen dat er een zaalshow van Nightwish wordt aangekondigd voor het najaar, om dan enkele weken later een festivalshow in de zomer er voor aan te kondigen. Wordt toch echt quasi nooit gedaan? Maar goed, ik geef toe dat ze daarmee niet volledig afgeschreven zijn, maar de kans is toch meteen een stuk kleiner geworden dat ze zullen staan.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Ik kan me niet voorstellen dat er een zaalshow van Nightwish wordt aangekondigd voor het najaar, om dan enkele weken later een festivalshow in de zomer er voor aan te kondigen. Wordt toch echt quasi nooit gedaan? Maar goed, ik geef toe dat ze daarmee niet volledig afgeschreven zijn, maar de kans is toch meteen een stuk kleiner geworden dat ze zullen staan.

Precies, dat is nogal funest voor de kaartverkoop van je festival. Natuurlijk, zeg nooit 'nooit', maar het is heel ongebruikelijk. Vaak wordt zoiets dan direct ná de festivalshow bekend gemaakt. Je ziet bv. bij diverse acts nu ook dat ze pas ná een nog niet uitverkochte zaalshow komen met festivaldates. Stone Sour in de UK, Manson in Belgie.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.783
12.464
Aj, Nightwish wil ik erg graag weer eens zien en had er al rekening mee gehouden dat ze op GMM zouden staan. Zou ik erg jammer vinden als ze hier naast gegrepen hebben.
 

krf666

Nieuw lid
1 nov 2017
4
0
Ik zie Babymetal op die Rock in the Range poster. GMM zou een stel mega cojones laten zien als ze die op MS neerzetten. Ik snap dat een aantal mensen dit even erg zullen vinden als Bieber op Pinkpop, bijvoorbeeld...maar over twee drie jaar zijn alle 'oude' goden toch echt op pensioen. Het zal een heel grappige dag worden, Babymetal fans met dagkaarten tussen de grijze garde met de Slayer hesjes en de Lemmy shirts....maar ik zou het geweldig vinden.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Download UK teased zojuist 'meer nieuws', mogelijk zit daar nog wat leuks bij cq de ontbrekende headliner...?
 

krf666

Nieuw lid
1 nov 2017
4
0
Ik zie her en der dat Def Leppard volgend jaar verder tourt met 'Hysteria 30 jaar later'. Wat is een groter, King Diamond die Melissa integraal speelt, of Def Leppard met Hysteria compleet?
Maar het zal me dus niet verwonderen als Def Leppard nog op de poster komt. Alleen om dat als headliner te betitelen?
 

defplay

Campingartiest
28 nov 2017
82
20
Not sure if someone noticed, but on the day the 2018 site was launched, some groups were anounced for 2018. I noticed - Marilyn Manson, Hollywood Vampires, Accept and Batushka. But then they were hidden again. For example, MM is hidden for all previous dates though he was some years ago - https://www.graspop.be/en/history/2015/ here's on the poster but not in the list. Also nither url to him working - https://www.graspop.be/en/bands/marilyn-manson/ nor appear in search results. Thus I guess, these bands will definitely be in 2018. Not sure about MM as headliner, as hope for a bigger name
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Marilyn Manson lijkt me anno 2018 absoluut geen headliner materiaal meer (als het dat ooit al is geweest dan). Doe maar een vette grotere naam. Eentje die de moeite is overigens.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Ik weet dat MM vanavond in Eindhoven staat. Wanneer staat hij in België? Misschien dat hier iets van een hint te zien of horen is.
Of een of ander nieuwtje hierna. Want vaker wachten festivals met zulke acts tot ze een headline show hebben gedaan in dat land.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.354
2.692
Ik zie Babymetal op die Rock in the Range poster. GMM zou een stel mega cojones laten zien als ze die op MS neerzetten. Ik snap dat een aantal mensen dit even erg zullen vinden als Bieber op Pinkpop, bijvoorbeeld…maar over twee drie jaar zijn alle ‘oude’ goden toch echt op pensioen. Het zal een heel grappige dag worden, Babymetal fans met dagkaarten tussen de grijze garde met de Slayer hesjes en de Lemmy shirts….maar ik zou het geweldig vinden.

Geen idee van wat ze zingen maar het lijkt wat op k3 op gitaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken