Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Mooi programma tot nu toe! Voor namen als Iron Maiden, Avenged Sevenfold, Megadeth, Powerwolf, Eisbrecher en Iced Earth wil ik toch wel overwegen weer eens de blubber van Dessel te trotseren (zoals in 2016).

Toch kan het affiche nog wel wat beter voor mij persoonlijk, dus ik wacht nog even (on)geduldig af..
Hoe groot is de kans dat Nightwish nog de 4e headliner wordt? Dat zou mij i.i.g. definitief over de streep trekken.
En hoe zit het met bv. Ghost, Epica, Five Finger Death Punch, Airbourne, Bad Religion, Bloodbound, Kamelot, Therion, Týr, Alestorm, Oomph!, Asp, In Extremo, Halestorm of Rob Zombie?
Hoe waarschijnlijk, of juist niet, is het dat we daar iets van aangekondigd zien worden?

Schrijf Nightwish maar op voor Alcatraz, dus geen GMM.
Halestorm heeft gisteren z'n eerste datum in Europa bekend gemaakt, in de UK om precies te zijn, eind juni. Dus die lijken me zeker kanshebber. Een hoop van wat je verder noemt stond er dit jaar al. Nou staan er ieder jaar wel 1 of 2 bands die er een jaar eerder ook stond, maar heel gebruikelijk is het niet dat meerdere bands 'dubbelen'.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Halestorm staat hier dus:



Sons of Apollo is ook wel kanshebber, da's de 'supergroep' met Mike Portnoy (Dream Theater, Twisted Sister, Avenged Sevenfold, The Winery Dogs en nog heel veel meer) Billy Sheehan (The Winery Dogs, David Lee Roth band, Mr Big) Derek Sherinian (Alice Cooper, Billy Idol, KISS) Jeff Scott Soto (Yngwie Malmsteen, Journey) en Ron "Bumblefoot" Thal (Guns N' Roses, Art of Anarchy)
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Halestorm mag van mij wel echt overkomen, stonden er in 2016 ook, maar het is wel een heerlijke band. Ze zijn ook bijna klaar met het nieuwe album. Dus er is een reden dat ze zouden komen. Sons of Apollo klinkt ook echt wel netjes. Ik ben benieuwd of Graspop hier wat mee gaat doen!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.783
12.464
Mooi programma tot nu toe! Voor namen als Iron Maiden, Avenged Sevenfold, Megadeth, Powerwolf, Eisbrecher en Iced Earth wil ik toch wel overwegen weer eens de blubber van Dessel te trotseren (zoals in 2016).

Toch kan het affiche nog wel wat beter voor mij persoonlijk, dus ik wacht nog even (on)geduldig af..
Hoe groot is de kans dat Nightwish nog de 4e headliner wordt? Dat zou mij i.i.g. definitief over de streep trekken.
En hoe zit het met bv. Ghost, Epica, Five Finger Death Punch, Airbourne, Bad Religion, Bloodbound, Kamelot, Therion, Týr, Alestorm, Oomph!, Asp, In Extremo, Halestorm of Rob Zombie?
Hoe waarschijnlijk, of juist niet, is het dat we daar iets van aangekondigd zien worden?

Alvast een kleine opsteker voor je, Tyr zit tussen de reeds bevestigde namen.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
limboluus wrote:
Mooi programma tot nu toe! Voor namen als Iron Maiden, Avenged Sevenfold, Megadeth, Powerwolf, Eisbrecher en Iced Earth wil ik toch wel overwegen weer eens de blubber van Dessel te trotseren (zoals in 2016).

Toch kan het affiche nog wel wat beter voor mij persoonlijk, dus ik wacht nog even (on)geduldig af..
Hoe groot is de kans dat Nightwish nog de 4e headliner wordt? Dat zou mij i.i.g. definitief over de streep trekken.
En hoe zit het met bv. Ghost, Epica, Five Finger Death Punch, Airbourne, Bad Religion, Bloodbound, Kamelot, Therion, Týr, Alestorm, Oomph!, Asp, In Extremo, Halestorm of Rob Zombie?
Hoe waarschijnlijk, of juist niet, is het dat we daar iets van aangekondigd zien worden?

Alvast een kleine opsteker voor je, Tyr zit tussen de reeds bevestigde namen.
Five Finger Death Punch (zonder Ivan) , Airbourne, Epica, Alestorm en Rob Zombie stonden er vorig jaar al, waardoor de kansen afnemen. Maar Alestorm en FFDP kan ik begrijpen als ze die nog eens boeken. Alestorm is gewoon een groot feest, trekken een behoorlijk publiek. En FFDP omdat de normale zanger er vorig jaar niet bij was. Die kunnen ze nog eens boeken samen met de normale zanger erbij.
Ghost komt met een nieuw album, iig een nieuwe era van Papa Emiritus. De kans op Halestorm is door de post van Loveless ook toegenomen.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Joslittel wrote:

limboluus wrote:
Mooi programma tot nu toe! Voor namen als Iron Maiden, Avenged Sevenfold, Megadeth, Powerwolf, Eisbrecher en Iced Earth wil ik toch wel overwegen weer eens de blubber van Dessel te trotseren (zoals in 2016).

Toch kan het affiche nog wel wat beter voor mij persoonlijk, dus ik wacht nog even (on)geduldig af..
Hoe groot is de kans dat Nightwish nog de 4e headliner wordt? Dat zou mij i.i.g. definitief over de streep trekken.
En hoe zit het met bv. Ghost, Epica, Five Finger Death Punch, Airbourne, Bad Religion, Bloodbound, Kamelot, Therion, Týr, Alestorm, Oomph!, Asp, In Extremo, Halestorm of Rob Zombie?
Hoe waarschijnlijk, of juist niet, is het dat we daar iets van aangekondigd zien worden?


Alvast een kleine opsteker voor je, Tyr zit tussen de reeds bevestigde namen.

Five Finger Death Punch (zonder Ivan) , Airbourne, Epica, Alestorm en Rob Zombie stonden er vorig jaar al, waardoor de kansen afnemen. Maar Alestorm en FFDP kan ik begrijpen als ze die nog eens boeken. Alestorm is gewoon een groot feest, trekken een behoorlijk publiek. En FFDP omdat de normale zanger er vorig jaar niet bij was. Die kunnen ze nog eens boeken samen met de normale zanger erbij.
Ghost komt met een nieuw album, iig een nieuwe era van Papa Emiritus. De kans op Halestorm is door de post van Loveless ook toegenomen.

Ja, dat zijn wel dubbelingen met een goed verhaal erachter :)
Ghost heeft volgens mij nog niks bekend? Zou me eigenlijk niks verbazen als die met geheel nieuw album / show zomaar opduiken als vierde headliner, al blijft KISS met stip de beste mogelijkheid momenteel
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Ghost staat er zeker niet als headliner, maar die zijn wel al voor Download FR aangekondigd. Dus ze zijn in Europa in de zomer.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Ghost staat er zeker niet als headliner, maar die zijn wel al voor Download FR aangekondigd. Dus ze zijn in Europa in de zomer.

Ah true, op de site van Ghost (en Songkick) staat nog niks.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Pim wrote:

Joslittel wrote:

limboluus wrote:
Mooi programma tot nu toe! Voor namen als Iron Maiden, Avenged Sevenfold, Megadeth, Powerwolf, Eisbrecher en Iced Earth wil ik toch wel overwegen weer eens de blubber van Dessel te trotseren (zoals in 2016).

Toch kan het affiche nog wel wat beter voor mij persoonlijk, dus ik wacht nog even (on)geduldig af..
Hoe groot is de kans dat Nightwish nog de 4e headliner wordt? Dat zou mij i.i.g. definitief over de streep trekken.
En hoe zit het met bv. Ghost, Epica, Five Finger Death Punch, Airbourne, Bad Religion, Bloodbound, Kamelot, Therion, Týr, Alestorm, Oomph!, Asp, In Extremo, Halestorm of Rob Zombie?
Hoe waarschijnlijk, of juist niet, is het dat we daar iets van aangekondigd zien worden?


Alvast een kleine opsteker voor je, Tyr zit tussen de reeds bevestigde namen.


Five Finger Death Punch (zonder Ivan) , Airbourne, Epica, Alestorm en Rob Zombie stonden er vorig jaar al, waardoor de kansen afnemen. Maar Alestorm en FFDP kan ik begrijpen als ze die nog eens boeken. Alestorm is gewoon een groot feest, trekken een behoorlijk publiek. En FFDP omdat de normale zanger er vorig jaar niet bij was. Die kunnen ze nog eens boeken samen met de normale zanger erbij.
Ghost komt met een nieuw album, iig een nieuwe era van Papa Emiritus. De kans op Halestorm is door de post van Loveless ook toegenomen.

Ja, dat zijn wel dubbelingen met een goed verhaal erachter
1f642.svg

Ghost heeft volgens mij nog niks bekend? Zou me eigenlijk niks verbazen als die met geheel nieuw album / show zomaar opduiken als vierde headliner, al blijft KISS met stip de beste mogelijkheid momenteel
Dank allen!
Týr even over het hoofd gezien inderdaad.
Halestorm en Ghost zijn (net als Asp en In Extremo) topfavorieten van het vrouwtje, dus zou mooi zijn als die zouden komen (ze heeft iets meer overtuiging nodig.. :wink: )!

En Nightwish? Tja, we blijven toch maar even hopen..

Kiss zou ik overigens ook niet zo erg vinden. Heb ze in 2015 met een groep vrienden in Ziggo Dome gezien, en hoewel ik me daarvoor eigenlijk nooit zo in hen verdiept had, vond ik dat echt een geweldig leuke avond!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.783
12.464
Slade op Sweden Rock. Dat lijkt me een erg toffe (en lekker foute) boeking voor in de middag op de mainstage. Er staan wel vaker classic acts, deze is misschien net wat té classic en té fout.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Mijn excuses, Eisbrecher is (nog) niet aangekondigd. Ik vrees dat ik in de war was met de fan-made poster die enkele weken geleden circuleerde...
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Stone Sour schijnt gisteren op concert in Brussel gezegd te hebben dat ze sowieso komende zomer terugkomen. Dus verwacht ze nu zeker nog wel op graspop erbij (of alcatraz, maar denk toch graspop)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
Stone Sour schijnt gisteren op concert in Brussel gezegd te hebben dat ze sowieso komende zomer terugkomen. Dus verwacht ze nu zeker nog wel op graspop erbij (of alcatraz, maar denk toch graspop)
...of RW ?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.354
2.692
Stone Sour schijnt gisteren op concert in Brussel gezegd te hebben dat ze sowieso komende zomer terugkomen. Dus verwacht ze nu zeker nog wel op graspop erbij (of alcatraz, maar denk toch graspop)
Inderdaad. En hoe geweldig Graspop wel is enzo.
Zal wel voor Dessel zijn.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Volbeat, Nightwish, Hollywood Vampires of Def Leppard verwacht ik nog als headliner. Def Leppard heeft bevestigd te gan touren in 2018. De band stond op GMM2008 onder Judas Priest en Whitesnake, maar zou ook een headlinerpositie kunnen vervullen...niet zo zeer door hoeveelheid fans, maar uit respect.
Hollywood Vampires (met Johnny Depp, Alice Cooper en Joe Perry) heeft zijn komst al bevestigd en zou ook doorgeschoven kunnen worden als headliner.
Within Temptation heeft pas later in het jaar shows bevestigd, dus dat lijkt me niet realistisch.
Ik zou WT wel als headliner plaatsen als ze zouden komen. Daarnaast zou Golden Earring ook niet misstaan op GMM, helemaal met de headliners die zijn weggevallen afgelopen jaren. Veel bands zijn gestopt of zijn afscheid aan het nemen. (Aerosmith, Motörhead, Scorpions, Manowar, Black Sabbath, Motley Crue, Twisted Sister, en na dit jaar Ozzy)
Kiss lijkt me wat te hoog gegrepen. Iron Maiden, Ozzy en Guns 'n Roses zullen een groot gedeelte van het budget er door heen hebben gejaagd.
Daarnaast zijn met Judas Priest, Avenged Sevenfold, Limp Bizkit, Megadeth en eventueel A Perfect Circle de headliners van Mainstage 2 al ruimschoots gevuld.
Weinig kans dat er nog enorme naam komt.

p.s. een zekerheidje is Zakk Wylde met één van zijn bands (Black Label Society, Zakk Sabbath) Ieder jaar dat Ozzy/Black Sabbath wordt gevraagd, heeft BLS ook gespeeld.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
Ik twijfel nog met Volbeat.
Ik kan heel goed voorstellen dat ze voor mainstream festivals gaan.
Daarbij verwacht ik ze headliner Huricane/Southside, tijdens GMM.
De vraag is of dat in elkaar gaat passen, zal anders RW worden of BE overslaan gok ik.
KISS is met data aan het komen, gaat niet heel hard maar schuift denk ik hier en daar wat gaatjes in (Metallica gaatjes?)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Volbeat, Nightwish, Hollywood Vampires of Def Leppard verwacht ik nog als headliner. Def Leppard heeft bevestigd te gan touren in 2018. De band stond op GMM2008 onder Judas Priest en Whitesnake, maar zou ook een headlinerpositie kunnen vervullen…niet zo zeer door hoeveelheid fans, maar uit respect.
Hollywood Vampires (met Johnny Depp, Alice Cooper en Joe Perry) heeft zijn komst al bevestigd en zou ook doorgeschoven kunnen worden als headliner.
Within Temptation heeft pas later in het jaar shows bevestigd, dus dat lijkt me niet realistisch.
Ik zou WT wel als headliner plaatsen als ze zouden komen. Daarnaast zou Golden Earring ook niet misstaan op GMM, helemaal met de headliners die zijn weggevallen afgelopen jaren. Veel bands zijn gestopt of zijn afscheid aan het nemen. (Aerosmith, Motörhead, Scorpions, Manowar, Black Sabbath, Motley Crue, Twisted Sister, en na dit jaar Ozzy)
Kiss lijkt me wat te hoog gegrepen. Iron Maiden, Ozzy en Guns ’n Roses zullen een groot gedeelte van het budget er door heen hebben gejaagd.
Daarnaast zijn met Judas Priest, Avenged Sevenfold, Limp Bizkit, Megadeth en eventueel A Perfect Circle de headliners van Mainstage 2 al ruimschoots gevuld.
Weinig kans dat er nog enorme naam komt.

p.s. een zekerheidje is Zakk Wylde met één van zijn bands (Black Label Society, Zakk Sabbath) Ieder jaar dat Ozzy/Black Sabbath wordt gevraagd, heeft BLS ook gespeeld.

- Hollywood Vampires als headliner? Mag toch hopen van niet. Lijkt mij ook niet realistisch. Staat bijvoorbeeld bij Hellfest gewoon tussen de subs, wat nog flink is voor een omhoog gevallen coverband.
- Nightwish stond vorige passage als main 2 afsluiter, lijkt mij weer een prima positie voor hen mochten ze terug komen.
- Wat Def Leppard betreft: doen een speciale tour waarbij Hysteria integraal gespeeld wordt, maar of dat nou headliner materiaal is? Verwacht eerder een tour langs de zalen. Maar zou kunnen!
- Ik vind Golden Earring wel enorm misstaan op GMM. Maar dan kan aan mij liggen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.354
2.692
Hollywood Vampires spelen de Ozzy dag dus geen headliner.
Graspop gaf aan dat de laatste headliner nog komt dus het is geen naam die nu al op de affiche staat.

En Motorhead bestaat niet meer sinds de dood van Lemmy ( was al lang geen headliner meer zelfs, WT zal dat hopelijk nooit worden.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Ik denk dat 0 van die bands uit de opsomming de 4e headliner zijn.

Ik blijf bij KISS, of anders een 'outsider' die nog nergens is aangekondigd, een Bon Jovi ofzo... zeg maar wat

Het zou me overigens ook verbazen als 'ineens' een Volbeat bóven A7X geposteerd wordt. Die laatste heeft een nieuw album, hebben hun sporen als headliner op dit soort festivals ook wel verdient. Ik zie Volbeat dan eerder de wat commercielere kant (lees: RW) op gaan. Daarnaast verklaart dat niet echt het 'mysterie' rond die 4e headliner, aangezien Volbeat al aangekondigd is voor Download Paris (en daar ook geen headliner is).

Het is óf een band die nog niks bekend heeft gemaakt, of een band die mondjesmaat (a la KISS) nu het een en ander bekend maakt, al dan niet om in te vallen voor andere bands die last minute de plannen wijzigden (lees; Metallica).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken