Volbeat, Nightwish, Hollywood Vampires of Def Leppard verwacht ik nog als headliner. Def Leppard heeft bevestigd te gan touren in 2018. De band stond op GMM2008 onder Judas Priest en Whitesnake, maar zou ook een headlinerpositie kunnen vervullen…niet zo zeer door hoeveelheid fans, maar uit respect.
Hollywood Vampires (met Johnny Depp, Alice Cooper en Joe Perry) heeft zijn komst al bevestigd en zou ook doorgeschoven kunnen worden als headliner.
Within Temptation heeft pas later in het jaar shows bevestigd, dus dat lijkt me niet realistisch.
Ik zou WT wel als headliner plaatsen als ze zouden komen. Daarnaast zou Golden Earring ook niet misstaan op GMM, helemaal met de headliners die zijn weggevallen afgelopen jaren. Veel bands zijn gestopt of zijn afscheid aan het nemen. (Aerosmith, Motörhead, Scorpions, Manowar, Black Sabbath, Motley Crue, Twisted Sister, en na dit jaar Ozzy)
Kiss lijkt me wat te hoog gegrepen. Iron Maiden, Ozzy en Guns ’n Roses zullen een groot gedeelte van het budget er door heen hebben gejaagd.
Daarnaast zijn met Judas Priest, Avenged Sevenfold, Limp Bizkit, Megadeth en eventueel A Perfect Circle de headliners van Mainstage 2 al ruimschoots gevuld.
Weinig kans dat er nog enorme naam komt.
p.s. een zekerheidje is Zakk Wylde met één van zijn bands (Black Label Society, Zakk Sabbath) Ieder jaar dat Ozzy/Black Sabbath wordt gevraagd, heeft BLS ook gespeeld.
De enige hiervan die mogelijk headliner zal zijn is Volbeat. De rest is niet groter dan A7x op dit moment, dus zal geen headliner zijn. Kiss lijkt mij niet te hoog gegrepen als je naar de andere headliners kijkt, past perfect in dit rijtje. Daarnaast zal er wel een groter budget beschikbaar zijn voor een XL editie, dus ik denk dat ze dit wel kunnen betalen.
Golden Earring is een band die absoluut niet op graspop past naar mijn mening, Within Temptation stond afgelopen edities ergens in de middag op mainstage, dus zal niet ineens een headliner positie krijgen (daarnaast is de band bij lange na niet groter dan A7x of Judas Priest). Hollywood Vampires en Nightwish zouden misschien 2e headliner (MS2) kunnen worden, maar geen headliner MS1.
Mijn gok blijft dus toch KISS (al hoop ik nog steeds op Volbeat)