Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Stefan

Campingartiest
7 okt 2014
51
0
Joslittel, dat klopt niet wat je zegd.
Lees de mail van graspop zelf nog eens.

Camping om 09:00 open, terein om 12:00 open, programma begint ook om 12:00 en mainstage programma begint om 16:00

Is dus wel een voledige festival dag.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.783
12.464
Joslittel, dat klopt niet wat je zegd.
Lees de mail van graspop zelf nog eens.

Camping om 09:00 open, terein om 12:00 open, programma begint ook om 12:00 en mainstage programma begint om 16:00

Is dus wel een voledige festival dag.

He wat raar. Op de festivalwebsite staat wat anders. Misschien gevalletje copy past van vorig jaar? Hoop dat de info in de mail de juiste is!
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.771
3.525
Ik verwacht op het moment Kiss wordt aangekondigd. Dan kent iedere dag zijn headliner.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
Ik verwacht op het moment Kiss wordt aangekondigd. Dan kent iedere dag zijn headliner.
wellicht als als het hele affiche bekend is, kan ook.
Volgende worp zal niet lang wachten zijn verwacht ik, met Hollywood Vampires en Kiss er bij dan.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.771
3.525
Stipt om 10.00 uur heb ik overigens wel tickets gescoord. En zojuist pas ontdek ik A Perfect Circle eigenlijk. Dit is voor mij op dit moment misschien nog wel de mooiste naam op het affiche. Ik zie overigens dat Alestorm ook wordt aangekondigd op de collega-metalfestivals in Europa. Dit konden weleens vier zeer slopende dagen worden met zo’n vier acts per dag die ik koste wat het kost wil zien.

Wat dat betreft zou ik niet zo rouwen om Kiss. Kan ik wat rust pakken :wink: Je kunt tenslotte niet alles goed vinden en dat zou ik ook helemaal niet trekken.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
huh? Kiss lijkt 23 juni in New Orleans te spelen… onverwacht?

edit: wacht eens de data van Gene Simmons Vault Experience komen niet overeen met Kiss tourdata! Misschien dan toch?
Ik had dit niet eens een heel erg grote ramp gevonden. Ik vind ze niet echt super. Heb ze een keer gezien, en dat vind ik wel genoeg. Ik hoop eigenlijk dat we nog een headliner vanuit een onverwachte hoek kringen, die nog nergens aangekondigd is ofzo.
En van Alestorm wat Rockbeer zegt. Ze hebben vorig jaar op Graspop gestaan, niet dat dat een reden is voor Graspop om ze niet te boeken, want Tremonti heeft er ook in 2015 en 2016 gestaan. Maar als ze er staan zou dat best een mooi feest zijn. Heerlijke band om live te zien!
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Ik hoop eigenlijk ook dat Kiss niet de laatste headliner is, dan wordt het wel een erg oud feestje met de headliners. Ik hoop idd op iets verassends..
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Kiss is eigenlijk afgeschreven. Want Gene Simmons doet die Vault deliveries zelf. En hij is dus dat weekend weer in Amerika. Denk niet dat Kiss zonder Gene gaat spelen.
 

Verwijderd lid 1447

Campingartiest
22 okt 2015
76
0
Kiss is eigenlijk afgeschreven. Want Gene Simmons doet die Vault deliveries zelf. En hij is dus dat weekend weer in Amerika. Denk niet dat Kiss zonder Gene gaat spelen.

Kan je ze wel afschrijven?Op de dagen dat Kiss speelt in Spanje staan er ook Vault deliveries gepland in de USA.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
Pim wrote:
Kiss is eigenlijk afgeschreven. Want Gene Simmons doet die Vault deliveries zelf. En hij is dus dat weekend weer in Amerika. Denk niet dat Kiss zonder Gene gaat spelen.

Kan je ze wel afschrijven? Op de dagen dat Kiss speelt in Spanje staan er ook Vault deliveries gepland in de USA.
Dat bedoelde ik ook vanochtend.
Ik denk dat Simmons in juni er persoonlijk bij is, niet bij de Vault Experience, om juist wel met Kiss in Europa te touren. Lijkt me ook niet dat de exacte data in Spanje zonder Gene zijn.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Vind ik toch best een raar verhaal dan. Want je betaald bij die Vault experience ook voor een meet 'n greet. 1 op 1 met Gene Simmons. Plus. Op de dagen van de Spaanse festivals is er geen Vault Experience, die data zitten tussen de VE van Zweden en Finland. En het weekend van de 2e Spaanse show is ook geen VE. Daarna zijn de VE in Amerika.
Dus lijkt me dan wel dat Gene bij beide aanwezig is en dat ze na de shows op de Spaanse festivals terug naar Amerika gaan. Verwacht dat ze vanaf mei ofzo in Europa staan tot midden juni.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
7/7/2018 - Philadelphia is gelijk met RockFest Barcelona.
7/14/2018 - Atlanta is gelijk met ResurrectionFest Madrid.
Is dus weldegelijk dat de Spaanse festivals van het Kiss tourschema gelijk zijn met de Vault Experience.
Kiss gaat gewoon meer data bekend maken hoor, ben ervan overtuigd :wink:
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Oh ja. Mijn fout. Ik zat bij juni ipv juli te kijken.
Maar dan ben ik benieuwd wat ze doen. Want je betaald voor een meet 'n greet en zonder Gene is een heel deel van de show al weg.
 

Rinze

Randprogramma
11 nov 2015
115
0
Ik zal maar uit een volkomen onverwachte hoek komen. Ik hoop op Manovvar. Misschien SOAD.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik denk dat er wel nog wat mogelijkheden zijn qua laatste headliner. KISS meest voor de hand liggend, maar Korn gaat sowieso de baan op, ook al is er maar één datum gekend in Australië momenteel, kans lijkt me reëel dat ze terug naar Europa komen volgende zomer. Volbeat kan ook. En System of a Down zijn er niet meteen aanwijzingen voor, maar wie weet ... :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.783
12.464
Within Temptations eind 2018 voor een rij shows door Europa. Kanshebber voor een hoge plek op Graspop denk ik zo?

Verder zie ik ook nieuwe festivaldata voor Sabaton. Het is zo ongeveer de huisband, van mij altijd welkom voor herkansing. Ik verwacht Avatar (was erg vet maar ook erg vroeg. Was al verrassend druk op da tijdstip) en Alestorm ook als herkansers.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Within Temptations eind 2018 voor een rij shows door Europa. Kanshebber voor een hoge plek op Graspop denk ik zo?

Verder zie ik ook nieuwe festivaldata voor Sabaton. Het is zo ongeveer de huisband, van mij altijd welkom voor herkansing. Ik verwacht Avatar (was erg vet maar ook erg vroeg. Was al verrassend druk op da tijdstip) en Alestorm ook als herkansers.

Welnee, dat is allemaal eind van het jaar, die gaan geen festivals doen. Zeker niet met Sharon die haar eigen projectje heeft nu.

Alestorm zie ik wel gebeuren, Sabaton en Avatar stonden er dit jaar al dus lijken me geen zekerheidjes, maar GMM heeft weleens bands die jaar erop weer terugkomen.

NIN net aangekondigd voor Mad Cool festival Spanje (half juli), er gingen wat geluiden dat die een meer 'sophisticated' publiek wilden en dus niet de pure hardrock/metal-festivals wilden doen, dus zie ze eerder op Werchter.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Mooi programma tot nu toe! Voor namen als Iron Maiden, Avenged Sevenfold, Megadeth, Powerwolf, Eisbrecher en Iced Earth wil ik toch wel overwegen weer eens de blubber van Dessel te trotseren (zoals in 2016).

Toch kan het affiche nog wel wat beter voor mij persoonlijk, dus ik wacht nog even (on)geduldig af..
Hoe groot is de kans dat Nightwish nog de 4e headliner wordt? Dat zou mij i.i.g. definitief over de streep trekken.
En hoe zit het met bv. Ghost, Epica, Five Finger Death Punch, Airbourne, Bad Religion, Bloodbound, Kamelot, Therion, Týr, Alestorm, Oomph!, Asp, In Extremo, Halestorm of Rob Zombie?
Hoe waarschijnlijk, of juist niet, is het dat we daar iets van aangekondigd zien worden?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken