Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.783
12.464
Hollywood Vampires staat er ook, de 24e juni!

Bron: http://www.hollywoodvampires.com/

Mooie vondst!

Net een playlist gemaakt maar nogmaals een bevestiging van de hoeveelheid goede bands die er nu al staan.

Volgende lichting moet ook erg goed worden met oa Nightwish (misschien wel de grootste afwezige op dit moment).

ZOu Alice Cooper er ook nog solo kunnen staan denken jullie?
 

Stefan

Campingartiest
7 okt 2014
51
0
Fantastisch dat Hollywood vampires er staan.
Een van mijn favoriete dit jaar.

Maar kan iemand mij uitleggen waarom Graspop wel op hun site staat, en hellfest niet (daar zijn ze ook bekend gemaakt)
Verwisselen ze nu hellfest met graspop of staan ze gewoon op allebij?

En op die gelekte poster staat Powerwolf niet op.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.771
3.525
Ik vermoed dus oprecht dat we de zaterdagheadliner nog niet kennen. Ik kan eigenlijk nog maar één naam verzinnen als dit zo is: Foo Fighters. Firenze Rocks heeft ze ook naast Iron Maiden, Guns N' Roses en Ozzy. Avenged Sevenfold en Judas Priest delen daar het podium met Ozzy.

De vraag is echter of mensen die naar Graspop komen wel zitten te wachten op zo'n populistische zak met stront. En vice versa.
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Foo Fighters staat op 23 juni wel in Londen, dus die zijn uitgesloten. Maar inderdaad nergens een vermelding dat Avenged Sevenfold een headliner is, ook niet op hun eigen pagina waar ze dat wel vermelden bij Nova Rock bijvoorbeeld.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.259
1.318
Ik vermoed dus oprecht dat we de zaterdagheadliner nog niet kennen. Ik kan eigenlijk nog maar één naam verzinnen als dit zo is: Foo Fighters. Firenze Rocks heeft ze ook naast Iron Maiden, Guns N’ Roses en Ozzy. Avenged Sevenfold en Judas Priest delen daar het podium met Ozzy.

De vraag is echter of mensen die naar Graspop komen wel zitten te wachten op zo’n populistische zak met stront. En vice versa.

Foo Fighters zijn uitgesloten, staan dan op te treden in Londen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.354
2.692
Ik vermoed dus oprecht dat we de zaterdagheadliner nog niet kennen. Ik kan eigenlijk nog maar één naam verzinnen als dit zo is: Foo Fighters. Firenze Rocks heeft ze ook naast Iron Maiden, Guns N’ Roses en Ozzy. Avenged Sevenfold en Judas Priest delen daar het podium met Ozzy.

De vraag is echter of mensen die naar Graspop komen wel zitten te wachten op zo’n populistische zak met stront. En vice versa.
Nu heb ik als trouwe Graspopper niets tegen Foo Fighters(in tegendeel zefls) maar inderdaad, die zullen nooit op Graspop staan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
Ik vermoed dus oprecht dat we de zaterdagheadliner nog niet kennen. Ik kan eigenlijk nog maar één naam verzinnen als dit zo is: Foo Fighters. Firenze Rocks heeft ze ook naast Iron Maiden, Guns N’ Roses en Ozzy. Avenged Sevenfold en Judas Priest delen daar het podium met Ozzy.

De vraag is echter of mensen die naar Graspop komen wel zitten te wachten op zo’n populistische zak met stront. En vice versa.

Zoals Everyknight aangeeft, Foo Fighters is uitgesloten.
Het zal een andere naam zijn.
Download Madrid mist ook nog een headliner.
Ik kan me niet geheel voorstellen dat er een headliner achtergehouden is die al op diverse festivals aangekondigd is.
Anders was Volbeat, Manson of bijvoorbeeld Nightwish al lang bij de aankondigingen geweest.
Er ontbreekt een grote (metal-)naam denk ik. Zo niet, zal waarschijnlijk een act als Volbeat, Manson of Avenged, Priest alsnog kunnen doorschuiven?
Misschien is het wel KoRn, ze staan ook op Download Australië als headliner en moeten nog de Europese tour aankondigen.
Maar...
Aan andere kant hoop ik alsnog dat Metallica nog een bommetje gaat droppen.
Misschien wachten ze met de ontbrekende naam totdat Werchter met aankondigen begint, dan kunnen ze alsnog afkomen met Volbeat of Manson.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.783
12.464
Misschien SOAD voor een tweede ronde volgend jaar als verrassing? Wat was dat ongelofelijk vet op Werchter, mag graag nog een keer komen.

Hoe schatten jullie de populariteit van A Perfect Circle in trouwens? Zou een perfecte naam zijn voor laat in Marque, maar daar zijn ze mogelijk te bekend voor denk ik?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
De vraag is echter of mensen die naar Graspop komen wel zitten te wachten op zo’n populistische zak met stront. En vice versa.

Grohl is erg veel maar populistisch is ie nou net niet. Denk dat je dan meer bij die half demente vleermuisbijter moet zijn. Populair is ie wel.

FF past inderdaad niet op Graspop net zoals ze niet passen op Wacken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
GMM is gelijk met Hurricane / Southside... Kans dat hiermee Headliner gedeeld worden is niet groot.
Aangezien ik Volbeat daar verwacht, denk ik dat ze RW doen ipv GMM...
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
GMM is gelijk met Hurricane / Southside… Kans dat hiermee Headliner gedeeld worden is niet groot.
Aangezien ik Volbeat daar verwacht, denk ik dat ze RW doen ipv GMM…

Ik verwachtte Volbeat eigenlijk sowieso al niet, zou de 3e keer in 5 jaar tijd zijn, is wel beetje overkill (ook al zou ik het persoonlijk niet erg vinden)
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Hoe schatten jullie de populariteit van A Perfect Circle in trouwens? Zou een perfecte naam zijn voor laat in Marque, maar daar zijn ze mogelijk te bekend voor denk ik?
Ik had altijd de indruk dat die niet zo heel erg gekend waren bij het grote publiek, maar daar heb ik het blijkbaar behoorlijk mis - ze staan toch maar mooi in het rijtje van Avenged Sevenfold en Judas Priest. Daarom zou ik wel durven zeggen: voorlaatste naam op main 1 of 2.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Trouwens, één van die kleinere namen op de affiche van Graspop vind ik wel geniaal: The Darkness. Ik weet niet hoe ze nog klinken (er is veel gebeurd met die band ondertussen), maar ze waren op Pukkelpop 2004 wel écht heel leuk om te zien. Zo'n volledig foute kitsch-metal act, maar gewoon echt leuk om te zien. Ondertussen wellicht helemaal niet meer vergelijkbaar met 2004, maar toch benieuwd hoe ze 't nu doen.

Edit: Dit filmpje gevonden van hen in 2016. Krijg ik zo weer zin in om te zien :D

https://www.youtube.com/watch?v=SrGDAolKyfo
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Ik ben niet de aller grootste metal fan maar mits goeei dagindeling kan ik wel een dagje overwegen. (A Perfect Circle + Limp Bizkit + P.O.D. + Iced Earth + Anti-Flag + Less Than Jake + Modern Life Is War bijvoorbeeld)

Mogen we van onderstaand nog iets van verwachten denken jullie? Niet de meeste originele namen maar kunnen me wel overtuigen om een keertje te gaan?
System Of A Down, Volbeat, In Flames, Korn, Korpiklaani, Soilwork, Black Stone Cherry, Mastodon, Alice In Chains, Comeback Kid, Katatonia.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik ben ook niet zo van de metal, maar ik zit te denken om een dagje te gaan voor GNR. Hoe duur is een dagkaart?
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Ik ben niet de aller grootste metal fan maar mits goeei dagindeling kan ik wel een dagje overwegen. (A Perfect Circle + Limp Bizkit + P.O.D. + Iced Earth + Anti-Flag + Less Than Jake + Modern Life Is War bijvoorbeeld)

Mogen we van onderstaand nog iets van verwachten denken jullie? Niet de meeste originele namen maar kunnen me wel overtuigen om een keertje te gaan?
System Of A Down, Volbeat, In Flames, Korn, Korpiklaani, Soilwork, Black Stone Cherry, Mastodon, Alice In Chains, Comeback Kid, Katatonia.

- SOAD is niets van bekend dat ze in Europe touren volgend jaar, maar zou nog kunnen (ik verwacht het niet)
- Volbeat zou kunnen, maar dan zou het de 3e keer in 5 jaar zijn (maar als er nog een headliner zou komen zijn ze denk ik toch wel kanshebber, maar verwacht het wederom niet)
- In Flames stond er afgelopen jaar, dus die zullen niet komen
- Korn is nog niets van bekend voor komende zomer, maar hebben met hun nieuwe album nog geen Europese festivals gedaan, dus zou zomaar nog kunnen
- Alice In Chains zou kunnen, staan tot nu toe alleen op 21 juni in Noorwegen op een festival, dus daar zal ongetwijfeld nog wat bij komen
- Katatonia staat op een aantal festivals in Europa komende zomer, dus zou ook zomaar kunnen
- Van de rest is nog niet bekend of en waar ze touren komende zomer, dus daarvan geen idee
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken