Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
Status Quo aangekondigd als headliner op Alcatraz 2018.
Zie ze niet zo snel GMM headlinen, maar een hoge spot zit er misschien in?
Voorlopig zitten de tourdata begin juni en augustus.
niemand die mij even verbeterd dat als ze headliner zijn op Alcatraz, dat betekend dat GMM er niet in zit?
foutje, bedankt
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
DennisvdBr wrote:
Status Quo aangekondigd als headliner op Alcatraz 2018.
Zie ze niet zo snel GMM headlinen, maar een hoge spot zit er misschien in?
Voorlopig zitten de tourdata begin juni en augustus.

niemand die mij even verbeterd dat als ze headliner zijn op Alcatraz, dat betekend dat GMM er niet in zit?
foutje, bedankt

Ik dacht het wel, maar was weer vergeten het te reageren haha. Dus nee, GMM zal er idd niet in zitten
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
DennisvdBr wrote:
Status Quo aangekondigd als headliner op Alcatraz 2018.
Zie ze niet zo snel GMM headlinen, maar een hoge spot zit er misschien in?
Voorlopig zitten de tourdata begin juni en augustus.

niemand die mij even verbeterd dat als ze headliner zijn op Alcatraz, dat betekend dat GMM er niet in zit?
foutje, bedankt

Mjah das opzicht wel een beetje common knowledge zeg maar, dat als een act op festival 1 headliner is het dan niet op concurrerend festival 2 ook een hoge spot heeft...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
DennisvdBr wrote:

DennisvdBr wrote:
Status Quo aangekondigd als headliner op Alcatraz 2018.
Zie ze niet zo snel GMM headlinen, maar een hoge spot zit er misschien in?
Voorlopig zitten de tourdata begin juni en augustus.


niemand die mij even verbeterd dat als ze headliner zijn op Alcatraz, dat betekend dat GMM er niet in zit?
foutje, bedankt

Mjah das opzicht wel een beetje common knowledge zeg maar, dat als een act op festival 1 headliner is het dan niet op concurrerend festival 2 ook een hoge spot heeft…
in hetzelfde land... ik was even per abuis vergeten dat Alcatraz ook in België is...

Wanneer volgen eigenlijk tourdata van Volbeat of Manson in dit weekend? Kiss blijft met slechts 3 data wel heel erg stil...
Zal toch wel minsten 1 van deze 3 door komen naar GMM of niet?
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Wanneer volgen eigenlijk tourdata van Volbeat of Manson in dit weekend? Kiss blijft met slechts 3 data wel heel erg stil…
Zal toch wel minsten 1 van deze 3 door komen naar GMM of niet?

Ik vind het ook lang duren, zie niet zo goed in waarom ze nog zouden wachten met aankondigen.. Maar Manson verwacht ik sowieso nog wel, en ik denk nog steeds KISS als laatste headliner. Misschien dat er deze week nog een lading nieuwe namen komt? Ze zeiden toch dat de laatste headliner spoedig zou volgen..
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.771
3.525
Ik verwacht Seether en Nickelback allebei wel nu. Vooral Seether staat hoog op mijn lijstje.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
DennisvdBr wrote:
Wanneer volgen eigenlijk tourdata van Volbeat of Manson in dit weekend? Kiss blijft met slechts 3 data wel heel erg stil…
Zal toch wel minsten 1 van deze 3 door komen naar GMM of niet?

Ik vind het ook lang duren, zie niet zo goed in waarom ze nog zouden wachten met aankondigen.. Maar Manson verwacht ik sowieso nog wel, en ik denk nog steeds KISS als laatste headliner. Misschien dat er deze week nog een lading nieuwe namen komt? Ze zeiden toch dat de laatste headliner spoedig zou volgen..
Manson heeft net een show in Nederland weer aangekondigd. Die komt dus echt stap voor stap met zijn tour.
En ik denk dat we eerder Volbeat gaan krijgen dan Kiss. Misschien is het alleen maar de hoop die ik heb, maar ik heb gewoon een gevoel dat dit zo zal zijn...
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Ik verwacht Seether en Nickelback allebei wel nu. Vooral Seether staat hoog op mijn lijstje.
Nickelback wil vanwege de haat die ze krijgen geen festivals meer doen. Vind ik best jammer, want het is daadwerkelijk een goede band. Maar Seether verwacht ik wel.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.893
6.136
Kamelot mogelijk ook een optie, net bekend gemaakt voor voor Bloodstock (gaat een maat van me heel blij mee zijn als die zouden komen).
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Ik hoop ook op Volbeat ipv Kiss, we gaan het zien..
Kamelot zou ik ook een hele mooie toevoeging vinden, hebben tot nu toe alleen festivals in Augustus staan, maar touren maar tot mei in Amerika. Dus denk dat er nog wel wat festivals bij komen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.771
3.525
- Volbeat
- Seether
- Nine Inch Nails
- Accept
- Sonata Arctica

Als er hier een paar van komen zou ik heel tevreden zijn, maar eigenlijk zou ik ook al met heel veel plezier toewerken naar Graspop als er nu helemaal niks meer bij komt. De lineup zoals die er nu voor staat is gewoon nagenoeg perfect voor mij. Meer namen zorgen mogelijkerwijs voor meer luxeproblemen wat betreft kiezen.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Volbeat zou me verbazen, die zijn zeker niet zomaar ineens groter dan bv. A7X, die zelfs in het verleden al geheadlined hebben.

Aan de andere kant is het ook een mysterie waarom KISS niet aangekondigd zou worden, het lijkt alsof GMM (maar ook Hellfest) echt even ergens op moet wachten, terwijl wel al bekend is dat KISS tourt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
Aan de andere kant is het ook een mysterie waarom KISS niet aangekondigd zou worden, het lijkt alsof GMM (maar ook Hellfest) echt even ergens op moet wachten, terwijl wel al bekend is dat KISS tourt.
precies dit...
het is vreemd dat een amerikaanse band van dit formaat het zo lang bij slechts 3 europese data laat.
Volgens Zegut een hele tijd terug al aan Hellfest gekoppeld, maar ook daar stilte.

 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Volbeat zou me verbazen, die zijn zeker niet zomaar ineens groter dan bv. A7X, die zelfs in het verleden al geheadlined hebben.

Aan de andere kant is het ook een mysterie waarom KISS niet aangekondigd zou worden, het lijkt alsof GMM (maar ook Hellfest) echt even ergens op moet wachten, terwijl wel al bekend is dat KISS tourt.

Op zich heeft Volbeat al 2 keer geheadlined, zelfs in hetzelfde jaar als A7x. Dus ja, die zijn als ze komen waarschijnlijk wel headliner. Zijn de laatste jaren echt flink gegroeid. Zou alleen wel beetje herhaling zijn na 2014 en 2016 headliner te zijn geweest.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Zelf vind ik A7X net wat groter. En met die show die ze meenemen als ze headlinen verdienen ze 't imo toch meer dan Volbeat. Miss Volbeat als Main 2 headliner en A7X als Main 1.
Zo zou ik het doen.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
Volbeat zou me verbazen, die zijn zeker niet zomaar ineens groter dan bv. A7X, die zelfs in het verleden al geheadlined hebben.

Aan de andere kant is het ook een mysterie waarom KISS niet aangekondigd zou worden, het lijkt alsof GMM (maar ook Hellfest) echt even ergens op moet wachten, terwijl wel al bekend is dat KISS tourt.

Op zich heeft Volbeat al 2 keer geheadlined, zelfs in hetzelfde jaar als A7x. Dus ja, die zijn als ze komen waarschijnlijk wel headliner. Zijn de laatste jaren echt flink gegroeid. Zou alleen wel beetje herhaling zijn na 2014 en 2016 headliner te zijn geweest.

Mwah, dat kan je dus ook zeggen voor A7X (en als je echt wil klieren voor Manson en Priest). Als ze A7X nu niet laten headlinen lijkt het me dat ze een duidelijk grotere act op het oog hebben die dat gat vult. Ik sluit het zeker niet uit, maar denk dat nadrukkelijk niet aan een 'soortgelijke' (qua formaat) act als Volbeat. Dan heeft A7X er 'meer recht' op imho; nieuw(er) album, langer geleden dat ze er stonden, etc.

Overigens lijkt/is Volbeat wel een zekerheidje als je afgaat op die theorie die er hier eerder stond, pak bv. 2016; https://www.graspop.be/nl/geschiedenis/2016/

ze staan niet meer als band in het overzicht en hebben geen 'bandpagina' meer; https://www.graspop.be/nl/bands/volbeat/

KISS heeft dat beiden wel nog...
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
The Charm The Fury en Diablo Blvd naar Wacken. DB mag wel door. TCTF ook zeker wel, heel graag zelfs, maar stonden er vorig jaar. Dus weet niet of dat lukt
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.472
4.800
Volbeat zou me verbazen, die zijn zeker niet zomaar ineens groter dan bv. A7X, die zelfs in het verleden al geheadlined hebben.

Aan de andere kant is het ook een mysterie waarom KISS niet aangekondigd zou worden, het lijkt alsof GMM (maar ook Hellfest) echt even ergens op moet wachten, terwijl wel al bekend is dat KISS tourt.

Volbeat en A7X zijn beiden headliner op GMM (zie 2014), maar Volbeat is wel de grotere naam hoor.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Mwah, dat kan je dus ook zeggen voor A7X (en als je echt wil klieren voor Manson en Priest). Als ze A7X nu niet laten headlinen lijkt het me dat ze een duidelijk grotere act op het oog hebben die dat gat vult. Ik sluit het zeker niet uit, maar denk dat nadrukkelijk niet aan een ‘soortgelijke’ (qua formaat) act als Volbeat. Dan heeft A7X er ‘meer recht’ op imho; nieuw(er) album, langer geleden dat ze er stonden, etc.

Overigens lijkt/is Volbeat wel een zekerheidje als je afgaat op die theorie die er hier eerder stond, pak bv. 2016; https://www.graspop.be/nl/geschiedenis/2016/

ze staan niet meer als band in het overzicht en hebben geen ‘bandpagina’ meer; https://www.graspop.be/nl/bands/volbeat/

KISS heeft dat beiden wel nog…

Hmm dat is wel interessant, daar stonden ze eerst wel nog tussen, heb ik laatst nog naar gekeken..
Ook Manson staat er nog steeds niet tussen (dat was laatst ook al zo)
Maar weet niet of het iets betekent..

Want zoals je zegt, het lijkt alsof ze wachten op een grotere naam.
Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat A7x geen plek meer in hun tourschema had op de dag waarvoor nog een headliner mist, dat ze daarom op een andere dag staan waarop al een van de andere headliners staat. Dat zou een goede reden kunnen zijn waarom ze niet headlinen en Volbeat wel zou headlinen. Dan ligt het puur aan de beschikbaarheid van de bands
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
Loveless wrote:
ze staan niet meer als band in het overzicht en hebben geen ‘bandpagina’ meer; https://www.graspop.be/nl/bands/volbeat/

Hmm dat is wel interessant, daar stonden ze eerst wel nog tussen, heb ik laatst nog naar gekeken..
;)
is al een tijdje
Zijn van deze pagina's enkele 'foutjes' te bespeuren bij, Volbeat en oa Manson, Meshuggah en Black Stone Cherry.
laat ik het voorzichtig 'hintjes' noemen....
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken