Graspop 2025: de beste optredens volgens het forum

Blommie

Headliner
9 sep 2019
5.138
7.580
1000023081.jpgLiefste Graspoppertjes,

Na weer een fantastisch weekendje braden, screamen, grunten, moshen, crowdsurfen en springen lijkt het me leuk om zoals 2 jaar terug opnieuw te kijken wat we op het forum de beste optredens van de editie vonden. Wie wordt de opvolger van Parkway Drive en zal de overwinning even verpletterend zijn?

De opzet is simpel: geef uw top 10 van het weekend door en dan maak ik een lijst (geen ex-aequo's aub). Laten we stellen dat 30 juni de deadline is en ik de uitrol ervan dan na Rock Werchter doe. Hopelijk krijgen we weer even veel lijstjes van jullie binnen en maak zeker een account aan om die van jou ook door te sturen lieve anonieme volgertjes. :)

Ps1: Voor de dagjesmensen is een top 5 bvb ook goed, dan stop ik gewoon met tellen na de 5e act (meer mag altijd, maar je moet dus geen punten geven aan acts die je niet goed vond)

Ps2: als je uw lijstje in het andere topic hebt gepost, gelieve die dan nog eens hier te posten. Als ik uw bericht een like heb gegeven, heb ik uw lijstje behandeld en moet je aanpassingen even vermelden.

Laatst bewerkt:
Top! Ben heel benieuwd naar alle lijstjes.

Mijn top-10 bands was ik eigenlijk wel vrij snel uit, maar ze dan in de juiste volgorde krijgen was weer wat lastiger. Vooral lang getwijfeld over de nummers 1 en 2, want die sets vond ik allebei ultiem. En sowieso vond ik elk van deze 10 acts echt waanzinnig goed.

1. Julie Christmas
2. The Hu
3. Savatage
4. Orbit Culture
5. Fit For an Autopsy
6. Villagers of Ioannina City
7. Behemoth
8. Amenra
9. Blood Incantation
10. Iron Maiden

Hierbij mijn top 10
  1. Korn
  2. Imminence
  3. Landmvrks
  4. Psychonaut
  5. The Hu
  6. Green Lung
  7. Currents
  8. Behemoth
  9. Poppy
  10. Fit for an autopsy
Behemoth was voor mij de grootste verrassing, zeker niet verwacht dat die in mijn top 10 zouden komen. De muziek is normaal niet zo mijn ding, maar wat een show.

Lastig kiezen, want ik heb het geluk gehad dat ik geen enkel van m'n 37 geziene optredens slecht vond. Bij deze toch geprobeerd:

1. Slipknot
2. Korn
3. Paleface Swiss
4. Iron Maiden
5. Lorna Shore
6. In Flames
7. Knocked Loose
8. Poppy
9. Behemoth
10. The Hu

Grijpen er nét naast: Falling in Reverse (het hele backstage "boo me" gedeelte was écht een afknapper), Eisbrecher & Nine Inch Nails

Laatst bewerkt:
Fijn weekend gehad en in totaal 39 shows gezien. Nauwelijks een band zien tegenvallen, hierbij de 10 allerbeste:

1 Amenra
2 Alcest
3 The Hu
4 Primordial
5 Orbit Culture
6 Psychonaut
7 Spectral Wound
8 Whitechapel
9 Behemoth
10 Brutus

1. Iron Maiden
2. Powerwolf
3. Beast in Black
4. Alestorm
5. Eisbrecher (stream)
6. Epica
7. Dream Theater
8. Motionless in White
9. Vandenberg (stream)
10. Beyond the Black (stream)

@Blommie ik heb drie shows via de stream gekeken op vrijdag t/m zondag en die tussen de donderdag-acts gezet. Mocht je die niet meetellen, dan kan je 6 t/m 8 één plekje omhoog schuiven (of ik edit hem even, laat maar weten)

Voor de statistieken wil ik graag een duit in 't zakje doen, maar het is verdomd lastig rangschikken. Betreft veelal appels met peren vergelijken. Vrijdag was de beste dag, bijna alle optredens zouden in de top 10 kunnen staan.
  1. Triptykon
  2. Opeth
  3. Judas Priest
  4. Villagers of Ioannina City
  5. Jerry Cantrell
  6. Behemoth - Qua presentatie onbetwist de nummer 1, maar emotioneel had ik niet de connectie zoals bij andere optredens.
  7. Iron Maiden
  8. Green Lung
  9. Paradise Lost
  10. Apocalyptica - De grote verrassing, wat een gave lichtshow!
Geen top 10 optreden, maar het beste nummer van het festival gaat naar 'Believe' van Savatage.

Users who are viewing this thread