Graspop 2017

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.412
646
Ik blijf er toch niet echt in geloven. De organisatie die luidop zegt dat Metallica en Rammstein te duur zijn gaat plots GnR boeken, terwijl ze in Engeland/Frankrijk aan Download voorbij zouden zijn gegaan wegens een te hoge vraagprijs?

Dat zou dan inhouden dat ze flink moeten besparen op de andere headliners, dus iets als GnR -Aerosmith - LP lijkt mij onmogelijk.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.102
6.178
Ik blijf er toch niet echt in geloven. De organisatie die luidop zegt dat Metallica en Rammstein te duur zijn gaat plots GnR boeken, terwijl ze in Engeland/Frankrijk aan Download voorbij zouden zijn gegaan wegens een te hoge vraagprijs?

Dat zou dan inhouden dat ze flink moeten besparen op de andere headliners, dus iets als GnR -Aerosmith – LP lijkt mij onmogelijk.

Nah ja... Geruchten gaan dat het GnR zou kunnen zijn, maar diverse geruchten spreken elkaar tegen, geen festivals of festivals in juni en stadions in juli, diverse theorieën gaan rond.
Lijkt er op dat Hellfest en GMM minstens met GnR gaan komen, tenminste dat is waar het op lijkt.
Ik denk dat ze een groot deel van de line-up aan elkaar gaan spiegelen, zitten ook op exact dezelfde dagen, wat een voordeel is met de headliners.
Linkin Park denk ik wel festivals, maar ik denk niet als headliner op Rock Werchter waardoor ik ze op GMM verwacht.
Ook Zegut had het over Linkin Park op Hellfest, nou is dat niet altijd een maatstaaf, mar lijkt legit.
Volgens de Linkin Park fans gaat het minstens Hellfest worden, mij lijkt de komst naar GMM een logische stap.
Aerosmith enkel nog Download UK, als ze een festival doen in de lijn van de vorige classic rock acts, kijk ik bijvoorbeeld naar KISS. Dan zal GMM logisch zijn, maar met afwezigheid op Download FR denk ik dat idd Hellfest in Frankrijk logisch is.
Dat is eigenlijk waarom ik dit trio headliners wel durf te verklaren.
Het GMM slippertje op facebook gaf mij eigenlijk de bevestiging van mijn gedachtengang.
Fields= Park, Koe = Aerosmith, en de link naar GnR was wel heel duidelijk.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.412
646
Ik ontken ook zeker niet dat die bands kanshebbers zijn voor Graspop, integendeel. Alleen verwacht ik dat een combinatie van die 3 veel te duur zal uitkomen, en dat je in zo'n geval 1 van de 3 mag vervangen door Sabaton ofzo.

Los daarvan denk ik dat de hints ook iets te ver gezocht worden. GnR is duidelijk, maar om in een foto van de weide nu Linkin Park te zien?

Lijkt me vooral een "kijk hoe gezellig onze wei er al bij ligt" post. Wat die lyrics erbij moeten betekenen laat ik in het midden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.102
6.178
Ik ontken ook zeker niet dat die bands kanshebbers zijn voor Graspop, integendeel. Alleen verwacht ik dat een combinatie van die 3 veel te duur zal uitkomen, en dat je in zo’n geval 1 van de 3 mag vervangen door Sabaton ofzo.

Los daarvan denk ik dat de hints ook iets te ver gezocht worden. GnR is duidelijk, maar om in een foto van de weide nu Linkin Park te zien?

Lijkt me vooral een “kijk hoe gezellig onze wei er al bij ligt” post. Wat die lyrics erbij moeten betekenen laat ik in het midden.
Dan interpreteer ik de weide als park.
Was voor mij meer 1 + 1 = 2
Denk dat het Linkin Park voor RW of voor GMM gaat zijn, momenteel denk ik streepje voor voor GMM.
Maar, ik zit er ook heel vaak naast hoor....
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.450
683
Kereltje wrote:
Ik ontken ook zeker niet dat die bands kanshebbers zijn voor Graspop, integendeel. Alleen verwacht ik dat een combinatie van die 3 veel te duur zal uitkomen, en dat je in zo’n geval 1 van de 3 mag vervangen door Sabaton ofzo.

Los daarvan denk ik dat de hints ook iets te ver gezocht worden. GnR is duidelijk, maar om in een foto van de weide nu Linkin Park te zien?

Lijkt me vooral een “kijk hoe gezellig onze wei er al bij ligt” post. Wat die lyrics erbij moeten betekenen laat ik in het midden.


Dan interpreteer ik de weide als park.
Was voor mij meer 1 + 1 = 2
Denk dat het Linkin Park voor RW of voor GMM gaat zijn, momenteel denk ik streepje voor voor GMM.
Maar, ik zit er ook heel vaak naast hoor….
Morgen zullen we het zien. De volgende RW bevestiging. Ik denk toch dat dan de Foo's bevestigd worden tho. Dus nog een kans voor Linkin Park op Graspop.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.102
6.178
Nevermind....

Verdorie, ik dacht echt dat Linkin Park naar GMM zou gaan. Zat ik daar mooi flink naast. Rock Werchter dus 1 juli...
 

dwina

Nieuw lid
10 nov 2016
4
0
https://www.graspop.be/en/bands/aerosmith/

is een aparte link voor op google graspop 2017 aerosmith?
Zou dit een hint zijnen zouden ze toch op de Desselse wei staan.

Wanneer komen de namen?
 

dwina

Nieuw lid
10 nov 2016
4
0
dwina wrote:
https://www.graspop.be/en/bands/aerosmith/

is een aparte link voor op google graspop 2017 aerosmith?
Zou dit een hint zijnen zouden ze toch op de Desselse wei staan.

Wanneer komen de namen?
Nee, oude pagina.

https://www.graspop.be/en/bands/black-sabbath/

spijtig zit er zo op te hopen :)
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.450
683
Graspop mag opschieten. Ik kreeg toenstraks via Facebook een melding dat ze een jaar geleden met de 2e lading namen kwamen, dan hadden ze iets van 40 namen, en dit jaar nog niet eens 1...
Of ze moeten al een hele goede reden hebben. Dat ze echt met groot nieuws uitpakken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.102
6.178
Graspop mag opschieten. Ik kreeg toenstraks via Facebook een melding dat ze een jaar geleden met de 2e lading namen kwamen, dan hadden ze iets van 40 namen, en dit jaar nog niet eens 1…
Of ze moeten al een hele goede reden hebben. Dat ze echt met groot nieuws uitpakken.
Morgen?
Heb het vermoeden deze week nieuws....
 

Rinze

Randprogramma
11 nov 2015
115
0
Ze hebben twee weken geleden al gezegd dat ze ''binnenkort'' met nieuws komen. Dat is dus morgen twee weken terug.

Bijna elk festival heeft al wat namen staan, behalve Graspop/Hellfest/Fortarock.
Het word tijd.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.412
646
Graspop mag opschieten. Ik kreeg toenstraks via Facebook een melding dat ze een jaar geleden met de 2e lading namen kwamen, dan hadden ze iets van 40 namen, en dit jaar nog niet eens 1…
Of ze moeten al een hele goede reden hebben. Dat ze echt met groot nieuws uitpakken.

Of ze hebben dit jaar echt problemen om grote namen te boeken. Als we puur afgaan op wat reeds bekend is voor de andere hardrock/metalfestivals is Aerosmith momenteel het enige concrete gerucht. Dat is niet echt denderend als je 2 hoofdpodia te vullen hebt...

Overigens heeft de organisator ooit aangegeven dat ze nooit als allereerste festival een naam bekend maken om de gage te drukken. Dan zou het dus eerst wachten zijn op o.a. Hellfest.
 

pp2017

Randprogramma
2 okt 2016
141
0
Pim Spätjens wrote:
Graspop mag opschieten. Ik kreeg toenstraks via Facebook een melding dat ze een jaar geleden met de 2e lading namen kwamen, dan hadden ze iets van 40 namen, en dit jaar nog niet eens 1…
Of ze moeten al een hele goede reden hebben. Dat ze echt met groot nieuws uitpakken.


Of ze hebben dit jaar echt problemen om grote namen te boeken. Als we puur afgaan op wat reeds bekend is voor de andere hardrock/metalfestivals is Aerosmith momenteel het enige concrete gerucht. Dat is niet echt denderend als je 2 hoofdpodia te vullen hebt…

Overigens heeft de organisator ooit aangegeven dat ze nooit als allereerste festival een naam bekend maken om de gage te drukken. Dan zou het dus eerst wachten zijn op o.a. Hellfest.

je vergeet GnR dit hebben ze toen als denkelijke fout op de site gezet of het was een grap
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.412
646
Kereltje wrote:
Pim Spätjens wrote:
Graspop mag opschieten. Ik kreeg toenstraks via Facebook een melding dat ze een jaar geleden met de 2e lading namen kwamen, dan hadden ze iets van 40 namen, en dit jaar nog niet eens 1…
Of ze moeten al een hele goede reden hebben. Dat ze echt met groot nieuws uitpakken.


Of ze hebben dit jaar echt problemen om grote namen te boeken. Als we puur afgaan op wat reeds bekend is voor de andere hardrock/metalfestivals is Aerosmith momenteel het enige concrete gerucht. Dat is niet echt denderend als je 2 hoofdpodia te vullen hebt…

Overigens heeft de organisator ooit aangegeven dat ze nooit als allereerste festival een naam bekend maken om de gage te drukken. Dan zou het dus eerst wachten zijn op o.a. Hellfest.


je vergeet GnR dit hebben ze toen als denkelijke fout op de site gezet of het was een grap

Ik had het hierboven enkel over de namen die daadwerkelijk al tourdata bekend hebben rond Graspop. Zolang er geen officiele bevestiging is dat GnR ook festivals gaat doen wil ik hen ook niet als zekerheidje beschouwen. Het lijkt me namelijk echt raar dat Graspop (dat Metallica en Rammstein te duur noemt) plots GnR kan betalen, waar Download naast greep wegens 'meer lucratieve aanbiedingen beschikbaar' (en dat is een festival dat 4 miljoen pond over had voor AC/DC).

 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Aangezien Aerosmith gisteren op facebook heeft gezet: 'Tomorrow - big one coming', verwacht ik vandaag nieuws van Aerosmith. Misschien dat Hellfest en Graspop dan ook vandaag met nieuws komen? (waaronder Aerosmtih)
 

Stefan

Campingartiest
7 okt 2014
51
0
Nee ik denk niet dat graspop en hellfest met namen komen vandaag.

Want op de facebook van Aerosmith staan filmpjes van de paus dat is dus Italië.

Merkel dat is dus voor duitsland.
En het Britse konings huis dat is Engeland.


Komt er dus op neer denk ik dat itallie duistland en engeland bekend worden gemaakt.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Nee ik denk niet dat graspop en hellfest met namen komen vandaag.

Want op de facebook van Aerosmith staan filmpjes van de paus dat is dus Italië.

Merkel dat is dus voor duitsland.
En het Britse konings huis dat is Engeland.

Komt er dus op neer denk ik dat itallie duistland en engeland bekend worden gemaakt.

Dat is waar, maar dan misschien gewoon wel binnenkort ^^
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.102
6.178
Nee ik denk niet dat graspop en hellfest met namen komen vandaag.

Want op de facebook van Aerosmith staan filmpjes van de paus dat is dus Italië.

Merkel dat is dus voor duitsland.
En het Britse konings huis dat is Engeland.

Komt er dus op neer denk ik dat itallie duistland en engeland bekend worden gemaakt.

minstens ja.
ik denk dat ze wel een een tour bekend kunnen maken.
Engeland kan ook UK zijn, of het hoort bij de touraankondiging maar Download staat al.
Dat Aerosmith op Hellfest en Graspop staan durf ik wel te zeggen.
Duitsland kan ook festival zijn, denk RaR/RiP of Rockavaria.
Zullen touren minstens eind mei tm juni, verwacht ze wel weer op festivals.
Zal denk ik niet lang duren totdat Graspop ook nieuws heeft.
Vreemde van Graspop is dat ik dacht dat ze namen zouden spiegelen met Hellfest.
Gaat een poster rond met headliners Hellfest Linkin Park, SOAD en Aerosmith.
Linkin Park en SOAD dus op Rock Werchter, blijkbaar heeft Graspop 2 andere headliners...
Dat maakt het wel spannend...
Zouden ze echt bezig zijn met Metallica of Guns N Roses, of moeten we iets anders verwachten.
Las ergens dat blijkbaar Slipknot in de geruchten voor Hellfest voorkomt laatste tijd, dus zou zomaar onverwacht bij Graspop kunnen komen ook...
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Stefan wrote:
Nee ik denk niet dat graspop en hellfest met namen komen vandaag.

Want op de facebook van Aerosmith staan filmpjes van de paus dat is dus Italië.

Merkel dat is dus voor duitsland.
En het Britse konings huis dat is Engeland.

Komt er dus op neer denk ik dat itallie duistland en engeland bekend worden gemaakt.


minstens ja.
ik denk dat ze wel een een tour bekend kunnen maken.
Engeland kan ook UK zijn, of het hoort bij de touraankondiging maar Download staat al.
Dat Aerosmith op Hellfest en Graspop staan durf ik wel te zeggen.
Duitsland kan ook festival zijn, denk RaR/RiP of Rockavaria.
Zullen touren minstens eind mei tm juni, verwacht ze wel weer op festivals.
Zal denk ik niet lang duren totdat Graspop ook nieuws heeft.
Vreemde van Graspop is dat ik dacht dat ze namen zouden spiegelen met Hellfest.
Gaat een poster rond met headliners Hellfest Linkin Park, SOAD en Aerosmith.
Linkin Park en SOAD dus op Rock Werchter, blijkbaar heeft Graspop 2 andere headliners…
Dat maakt het wel spannend…
Zouden ze echt bezig zijn met Metallica of Guns N Roses, of moeten we iets anders verwachten.
Las ergens dat blijkbaar Slipknot in de geruchten voor Hellfest voorkomt laatste tijd, dus zou zomaar onverwacht bij Graspop kunnen komen ook…

Zou niet echt een originele headliner zijn, zou SOAD toch wel een stuk meer waarderen. Ook al vind ik slipknot persoonlijk wel heel gaaf.
Maar ze stonden er in 2015, 2013, 2011, 2009, 2005 en 2004. Op zich als ze de trend voortzetten staan ze er komend jaar weer, maar ik zou het niet echt een originele headliner vinden

Edit: Daarnaast heeft Corey Taylor in mei nog gezegd dat Slipknot na het touren een aantal jaar rust neemt.. Maar ik weet niet wanneer 'na het touren' is :p
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken