Graspop 2017

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Top! Meeste acts die ik wil zien overlappen elkaar niet gelukkig. Alleen de zondagavond is drama. Evenacence of Anathema? Rob Zombie of Opeth? Scorpions of Primus? Dat zijn geen leuke keuzes..
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Top! Meeste acts die ik wil zien overlappen elkaar niet gelukkig. Alleen de zondagavond is drama. Evenacence of Anathema? Rob Zombie of Opeth? Scorpions of Primus? Dat zijn geen leuke keuzes..

Mee eens, deze keuzes zijn lastig, maar over het algemeen vind ik het verder prima verdeeld :) Ik ga me in ieder geval goed vermaken
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Ik zelf ga de vrijdag, en vind het een beetje teleurstellend wat er daar nog bij gekomen is. Op; die zevermuziek van blue oyster cult sta ik niet echt te wachten. De leuke nieuwe namen komen er voornamelijk op de zondag bij.

Hier hetzelfde.. Lang geleden al een vrijdagticket gekocht toen alleen nog Rammstein bekend was (het hele weekend kan ik helaas niet).
Moet zeggen dat ik zowel de zaterdag als de zondag veel sterker vind, op de headliners na...
Denk dat het gedeeltelijk bewust gedaan is met oog op de verkoop van de dagtickets. Rammstein zorgt immers wel voor een grote verkoop van dagtickets. De andere dagen zullen de headliners hier minder voor zorgen, en moet dus gezorgd worden voor een sterke dagprogrammering om ook daar de dagkaarten te kunnen verkopen..
Maar goed, we gaan ons uiteindelijk wel vermaken ;)
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
' De 9 namen voor donderdag 15 juni zijn: Thurisaz, Born From Pain, King Hiss, Off The Cross, Wolves Scream, Bear, HEXA MERA, Carnation en een surprise act om u tegen te zeggen.'

Ben vooral erg benieuwd naar de surprise act. Vorig jaar was dit Trivium, ik hoop dit jaar ook op een band van ongeveer gelijke grootte. Ze kondigen het aan als een act om u tegen te zeggen, dus verwacht wel iets vets.
Daarnaast ook nog een aantal leuke coverbandjes, ik ga me zeer vermaken :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Ken weinig van de namen voor de donderdag. Behalve King Hiss, die ga ik graag zien. Erg benieuwd ook naar de suprise act en wanneer deze geprogrammeerd zal staan. Erg veel ruimte is er niet. Misschien na King Hiss?

Baal trouwens flink van de omzetting van Sum41, die wil ik graag zien. Staan nu tegelijk met Primus en The Scorpions. Dat is al een onmogelijke clash, nu helemaal.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.947
1.993
https://www.rtv.be/artikels/graspop-dessel-krijgt-hele-nieuwe-look-a38901
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Zou het terrein ook een andere indeling krijgen? Ik kan niet geloven dat ze Sum 41 op de Jupiler Stage gaan zetten zoals wij die kennen. Sum 41 is veel te groot voor de Jupiler Stage van de voorbije jaren.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Zou het terrein ook een andere indeling krijgen? Ik kan niet geloven dat ze Sum 41 op de Jupiler Stage gaan zetten zoals wij die kennen. Sum 41 is veel te groot voor de Jupiler Stage van de voorbije jaren.

ik vond het ook een interessante keuze om ze op dit podium te zetten, er is inderdaad erg weinig plek voor, terwijl er best veel man op af gaat komen denk ik.
Misschien komt er een grotere ruimte voor het podium beschikbaar
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Voor degene die het nog niet had meegekregen:
WASP, Meshiaak en Nothing More hebben hun optreden op graspop gecanceld, ze worden vervangen door Dee Snider, MaYan en Toseland.
Ik vind het persoonlijk leukere namen, dus mij hoor je niet klagen :)

Dat wordt weer het hele weekend We're not gonna take it zingen :p
 

Dieter1617899756

Playlistbediener
4 jun 2017
10
0
Dit jaar voor het eerst naar Graspop.
2 jaar geleden voor de zondag een ticket (Faith no more etc.) maar door een dubbele boeking er niet geraakt.
Ik heb een ticket voor vrijdag.. eigenlijk voor Rammstein! Hoe zit met de drukte aan mainstage 1 & 2?
Een drukte van jewelste? Ik ben iemand die niet graag heel van voor sta, zo zie je maar de helft van heel de lichtshow en het spektakel.
Best aan het podium blijven staan als daar de laatste band heeft gespeeld? Alle tips/informatie zijn welkom!
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.947
1.993
Dit jaar voor het eerst naar Graspop.
2 jaar geleden voor de zondag een ticket (Faith no more etc.) maar door een dubbele boeking er niet geraakt.
Ik heb een ticket voor vrijdag.. eigenlijk voor Rammstein! Hoe zit met de drukte aan mainstage 1 & 2?
Een drukte van jewelste? Ik ben iemand die niet graag heel van voor sta, zo zie je maar de helft van heel de lichtshow en het spektakel.
Best aan het podium blijven staan als daar de laatste band heeft gespeeld? Alle tips/informatie zijn welkom!
Mijn ervaring is dat als je de headliner van Main Stage 1 op een goede plek wil zien dan ga je daar al staan wanneer de groep op het podium ernaast begint, je hebt dan nog steeds een goed zicht op het andere podium en in "jouw deel" is het nog kalm. Heb eigenlijk altijd al een mooie plek gehad bij een headliner op Graspop, zelfs toen er maar 1 Main stage stond.

En desnoods loop je door een moshpit heen en win je zo ook weer wat meters.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Wat Joe zegt.

Gewoon anderhalf uur op voorhand paraat staan, en dat moet in orde komen.
Heb hetzelfde gedaan bij Slipknot in 2015, en die dag was uitverkocht, dus drukker dan dan ging het nooit worden.
Hetzelfde kan ik zeggen voor de moshpits. Moshpits zijn ideaal om terrein te winnen. Nu denk ik wel niet dat ze gaan moshen bij Rammstein.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Nog een weekje, heb er zin in!! Weersvoorspellingen zijn gelukkig ook goed.

Is er al een betrouwbaar gerucht wie de surprise act op de donderdag is?
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Geen betrouwbare geruchten momenteel. Alestorm en Channel Zero zijn vage geruchten.

De laatste dagen zijn enorm zwaar, ik wil dat het nu al donderdag is!
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
De verwachting is dat het een band is die al op een andere dag op het festival staat, net als trivium vorig jaar.
Ook zijn er speculaties dat Dee snider als surprise act geregeld was, maar dat die toen WASP afzei die plek opgevuld heeft. Maar wellicht is die alsnog surprise act. Wie zal het zeggen?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.947
1.993
De vrijdag is uitverkocht.
Gelukkig dit jaar geen toestanden als vorig jaar, hoe dichterbij we komen hoe beter de weersvoorspellingen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Brides of Lucifer als surprise act! Vind ik een leuke keuze, ben namelijk best benieuwd naar deze act. Scheelt ook weer een keuze op de vrijdag (of gaan kijken en geen goede plek voor Rammstein of Emporer blijven kijken en wel een goede plek voor Rammstein). Nu kan het allebei.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken