Festileaks Festival Draft XII: Jubileumdraft

4u of 6u?

  • 4

    Stemmen: 8 50,0%
  • 6

    Stemmen: 8 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    16
  • Opiniepeiling gesloten .

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.126
1.349
Ai @EdsjeFCB, ik zie dat de MadMandraMeeting helaas (nog) niet tussen je lijstje met opvallende line-ups staat. Nochtans is er al heel wat moois aangekondigd en volgen er spoedig nog meer parels. Dus sluit jouw komst naar dit fantastische festival in Zottegem zeker niet uit en blijf onze aankondigingen nauwgezet volgen 🫡

Vrijdag​

? - ROSALÍA
The Streets - ?
? - ?

Zaterdag​

? - The Cranberries
? - ?
? - ?

Zondag​

David Bowie - Patti Smith
The Notorious B.I.G. - ?
Joy Division - Anne Clark
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.653
Vind dat zowel Joy Division, toch met die legacy, als Biggie gewoon veel hoger in die rijtjes moeten tbh. Tupac is op een ander festival headliner, hier sluit z'n evenknie een tweede podium af.
 
  • Thinking
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.684
6.858
Vind dat zowel Joy Division, toch met die legacy, als Biggie gewoon veel hoger in die rijtjes moeten tbh. Tupac is op een ander festival headliner, hier sluit z'n evenknie een tweede podium af.
Ik vind het toch lastig om in te schatten hoor, met name met acts die al enige tijd dood zijn. Moeilijk te bepalen of die legacy zich direct moet vertalen in hoge posities op de poster. Er zijn ook zat “legacy” acts die op grote festivals een middagspot op main, of een afsluitende spot van een 2e of 3e podium krijgen. Specifiek bij Joy Division bijvoorbeeld kun je die best aardig gelijkstellen aan de Pixies die op Werchter de Barn afsloten? Om maar wat te noemen. Wellicht zit ik er volledig naast in de ogen van anderen, ben het ook niet geheel oneens met je punt, maar het is lastig er écht iets zinnigs over te zeggen, omdat het vergelijkingsmateriaal ontbreekt.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS en Sjakie de Wit

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.126
1.349
Tgoh, ik hoor ze toch niet klagen 🤭 Vind volgende rijtjes, verspreid over de verschillende dagen, veel opvallender:

Dire Straits, Beatles, Queen (zeker deze!)
Lana, Pink Floyd, Nick Cave, The National


Kortom, inschatting van positionering blijft iets persoonlijks. En als ik mijn gewilde, toekomstige namen bezie dan denk ik dat de rest de (bewust) heel sterke zondag wat uitbalanceert. Time will tell 😇
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Yannick en Koekdoos

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.774
5.295
froukje.jpg

De volgende boeking is de fase aanstormend talent inmiddels wel voorbij. Hit na hit, weet ze met haar froknroll de meute te overtuigen.
Liefhebbers weten het echter al langer, Froukje is een klepper die dit podium verdient. Met haar roots in de metal hebben wij getracht haar te overtuigen een metal set te spelen. Maar nee, ze maakt nu frisse pop. Wel verzekert ze ons een noemenswaardige set te gaan spelen. Dus komt dat zien!

Amy Winehouse - 2Pac - TOOL - The Prodigy - Chase & Status (Live) - Fred Again.. (Live) - Froukje

@MadMandra27 @Martijn

De regels sloten natuurlijk ook uit dat ik haar koos. En toch doet het pijn haha.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS en Royke

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.989
4.064
Ai @EdsjeFCB, ik zie dat de MadMandraMeeting helaas (nog) niet tussen je lijstje met opvallende line-ups staat. Nochtans is er al heel wat moois aangekondigd en volgen er spoedig nog meer parels. Dus sluit jouw komst naar dit fantastische festival in Zottegem zeker niet uit en blijf onze aankondigingen nauwgezet volgen 🫡

Vrijdag​

? - ROSALÍA
The Streets - ?
? - ?

Zaterdag​

? - The Cranberries
? - ?
? - ?

Zondag​

David Bowie - Patti Smith
The Notorious B.I.G. - ?
Joy Division - Anne Clark

De wobbel wobbel-muziek van Rosalia is helaas niet aan mij besteed, met Bowie, Patti wel een heerlijke zondag en de vraagtekens bovenaan op vrijdag en zaterdag beloven nog een hoop!
 
  • Geweldig
Waarderingen: MadMandra27

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.173
3.106
Tgoh, ik hoor ze toch niet klagen 🤭 Vind volgende rijtjes, verspreid over de verschillende dagen, veel opvallender:

Dire Straits, Beatles, Queen (zeker deze!)
Lana, Pink Floyd, Nick Cave, The National


Kortom, inschatting van positionering blijft iets persoonlijks. En als ik mijn gewilde, toekomstige namen bezie dan denk ik dat de rest de (bewust) heel sterke zondag wat uitbalanceert. Time will tell 😇
Ik probeer nochtans een heel gebalanceerde line-up van te maken voor de eerste editie van Into the great Sjaak open.
En ik kan wel verdedigen waarom ik het wel of niet vind kunnen, maar als mensen het uiteindelijk te overdreven zouden vinden, wordt er op een ander festival gestemd toch? 🤷‍♂️
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
352
1.056
Hoe hoog een band staat hangt natuurlijk ook af van wat voor festival je maakt. Een metalnaam op een popfestival zal veel lager komen te staan dan diezelfde naam op een metalfestival bijvoorbeeld. Zie hoe Parkway Drive headliner was op Graspop maar flink laag op de dag staat op Werchter. Gebeurt gewoon :p
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.126
1.349
@Sjaak Wit Oh, je begrijpt me verkeerd hoor. Wou gewoon aantonen dat ieder een ander festival wat 'over the top' kan vinden en dat positionering etc dus een heel persoonlijk iets is, vandaar mijn laatste (belangrijkste) alinea ;) Doe zeker zo voort, mooie concurrentie!
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.173
3.106
Hoe hoog een band staat hangt natuurlijk ook af van wat voor festival je maakt. Een metalnaam op een popfestival zal veel lager komen te staan dan diezelfde naam op een metalfestival bijvoorbeeld. Zie hoe Parkway Drive headliner was op Graspop maar flink laag op de dag staat op Werchter. Gebeurt gewoon :p
Nightwish halverwege de dag op de main op Pinkpop 😅
 
  • Verdrietig
Waarderingen: InsaniTiny

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.173
3.106
Even wat namen die op hetzelfde affiche staan;

Oasis, depeche mode, taylor

Radiohead, bob marley, nirvana

Talking heads, daft punk

Dire straits, beatles, queen

The smiths, NiN

Lana, pink floyd, nick cave. The national

Kate bush, r.e.m. sigur ros

Prince, led zeppelin, black sabbath

Ja dit wordt wat. Hoeveel tickets gaan we kunnen bestellen? 😅
De eerste 15 kopers krijgen 15% korting op Into the great Sjaak tokens.
 
  • Haha
Waarderingen: MadMandra27

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.678
7.394
Tgoh, ik hoor ze toch niet klagen 🤭 Vind volgende rijtjes, verspreid over de verschillende dagen, veel opvallender:

Dire Straits, Beatles, Queen (zeker deze!)
Lana, Pink Floyd, Nick Cave, The National


Kortom, inschatting van positionering blijft iets persoonlijks. En als ik mijn gewilde, toekomstige namen bezie dan denk ik dat de rest de (bewust) heel sterke zondag wat uitbalanceert. Time will tell 😇
3 dagen, 3 stand alone headliners in een bepaald concept. Dat heeft niks met positionering te maken
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
873
1.438
Deze band heeft mij kennis laten maken met de metalscene. Dit kwam door hun volgende nummer:

I can't live in a fairytale of lies.
And I can't hide from the feeling cause it's right.
And I go faster and faster and faster and faster for love.
And I can't live in a fairytale of lies.


Inmiddels zijn de edities van Roykesfestival gebaseerd op een editie met waar de organisator zelf van houd (echt van alles en nog wat ;)) en een editie met de random headliner Lady Gaga. We mogen eindelijk aankondigen dat deze editie het festival Roykesfestival goes metal 🤘🏻 gaat heten!

Goed, dat hadden jullie misschien wel verwacht op basis van de aankondigingen.

Terug naar deze aankondiging:

WITHIN TEMPTATION


@ThijsDB @Sjaak Wit
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken