Festileaks Festival Draft XI: Teamdraft

Gewenste keuzetijd


  • Totaal aantal stemmers
    19
  • Opiniepeiling gesloten .

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Schwarzwalder Metalfest

utbs-2018-batushka-06-2105-LR7273.jpg


Aangezien @RubenJS even geen tijd heeft, post ik in zijn naam. En dat komt best goed uit, want dit is een aankondiging die mij ook nauw aan het hart ligt. Batushka is een Poolse black metal band, opgericht door Krzysztof "Derph" Drabikowski, volgens de overleveringen na het lezen van een youtube comment die stelde dat Orthodox-Christelijk gezang "meer metal is dan alle bestaande Satanistische black metal". De discussie daarover daargelaten, bracht dit Derph op het idee om beide stijlen te mixen, en zo geschiedde. Het resulteerde in het debuutalbum Litourgiya (2015), uitgebracht via het label van vocalist Bartłomiej "Bart" Krysiuk, wat inderdaad een soort Orthodox-Satanistische hoogmis betrof. Daar heeft ondergetekende overigens ook met volle teugen van genoten op Graspop in 2018: een prachtige set die de Marquee opende, met alle religieus ogende relikwieën, pijen, en cultische handelingen op het podium die je daarbij verwacht.

Helaas is het enige tijd daarna mis gegaan binnen de band. Voor geïnteresseerden is hier de uitleg van de situatie te horen, uit de mond van oprichter Derph zelf. Hij en Bart zijn ieder hun eigen weg gegaan, en zijn nu verwarrend genoeg beide actief onder de naam Batushka. De geïnformeerde fans steunen echter massaal oprichter Derph, en noemen de versie van Bart "Faketushka". Wij zijn hier bij het boeken uiteraard alert op geweest en hebben de enige echte Batushka van de oprichter zelf geboekt, maar willen dit platform ook gebruiken om onwetende fans over deze situatie in te lichten. Het iconische debuut album staat helaas nog op de Spotify pagina van Faketushka, omdat Bart er met alle rechten vandoor is gegaan, maar verder is de muziek van Derph te vinden onder de Cyrillische spelling van de naam.

Goed, weten jullie dat ook weer, genoeg geluld, terug naar de muziek. Ik deel een fan opname van een live show met jullie, niet de beste audio kwaliteit maar ik heb de Spotify pagina's al gedeeld, en dit geeft wel een mooi beeld van wat voor show onze bezoekers te wachten staat:


@Koekdoos > @wenteldave
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.208
13.432
Wij zouden From Her to Eternity niet zijn als we niet wederom een speciale act in de aanbieding hadden. De jazzhype van dit moment dat de handen ineen slaat met een gerenommeerd orkest. Met hun debuutalbum Not Tight gooiden ze alle bestaande jazzwetten overboord. O.l.v. Jules Buckley belooft dit gezamenlijke optreden van DOMi and JD Beck & Metropole Orkest een enorm spektakel te worden!

DOMi & JD Beck & Metropole Orkest.jpg

@nitotheno > @InsaniTiny
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
352
1.056
We blijven in Azië voor de volgende aankondiging. Zelf ben ik al jaren op de achtergrond fan van deze band. De act ziet er grappig uit, de hoge stemmen contrasteren leuk met de harde gitaren, en eigenlijk is het gewoon kneiter-goed.

Zoals ik één week per maand altijd zeg:
Gimme Chocolate!

Babymetal



@Oasiss --> ik, morgen (want vanavond naar Leeuwarden voor Alestorm❤️)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.676
7.392
We blijven in Azië voor de volgende aankondiging. Zelf ben ik al jaren op de achtergrond fan van deze band. De act ziet er grappig uit, de hoge stemmen contrasteren leuk met de harde gitaren, en eigenlijk is het gewoon kneiter-goed.

Zoals ik één week per maand altijd zeg:
Gimme Chocolate!

Babymetal



@Oasiss --> ik, morgen (want vanavond naar Leeuwarden voor Alestorm❤️)
En als het een topavond wordt, weet je voor welk festival je een kaartje moet kopen ;). Veel plezier!
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.774
5.295
Het is deze editie geen landenbingo, maar we voegen toch weer twee nationaliteiten toe.

Allereerst deze Noorse dame, waar ondergetekende vooralsnog iedere draft naastgreep. Daarom nog contenter met:

Girl in Red


Volgende nationaliteit; Zwitserland. En niet alleen een nationaliteit toegevoegd, ook een doedelzak!

Eluveitie


@InsaniTiny weer, zodra zij ervan overtuigd is geraakt dat ze dolgraag naar het festival van @Brian en mij wil!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.783
12.465
Schwarzwalder Metalfest

utbs-2018-batushka-06-2105-LR7273.jpg


Aangezien @RubenJS even geen tijd heeft, post ik in zijn naam. En dat komt best goed uit, want dit is een aankondiging die mij ook nauw aan het hart ligt. Batushka is een Poolse black metal band, opgericht door Krzysztof "Derph" Drabikowski, volgens de overleveringen na het lezen van een youtube comment die stelde dat Orthodox-Christelijk gezang "meer metal is dan alle bestaande Satanistische black metal". De discussie daarover daargelaten, bracht dit Derph op het idee om beide stijlen te mixen, en zo geschiedde. Het resulteerde in het debuutalbum Litourgiya (2015), uitgebracht via het label van vocalist Bartłomiej "Bart" Krysiuk, wat inderdaad een soort Orthodox-Satanistische hoogmis betrof. Daar heeft ondergetekende overigens ook met volle teugen van genoten op Graspop in 2018: een prachtige set die de Marquee opende, met alle religieus ogende relikwieën, pijen, en cultische handelingen op het podium die je daarbij verwacht.

Helaas is het enige tijd daarna mis gegaan binnen de band. Voor geïnteresseerden is hier de uitleg van de situatie te horen, uit de mond van oprichter Derph zelf. Hij en Bart zijn ieder hun eigen weg gegaan, en zijn nu verwarrend genoeg beide actief onder de naam Batushka. De geïnformeerde fans steunen echter massaal oprichter Derph, en noemen de versie van Bart "Faketushka". Wij zijn hier bij het boeken uiteraard alert op geweest en hebben de enige echte Batushka van de oprichter zelf geboekt, maar willen dit platform ook gebruiken om onwetende fans over deze situatie in te lichten. Het iconische debuut album staat helaas nog op de Spotify pagina van Faketushka, omdat Bart er met alle rechten vandoor is gegaan, maar verder is de muziek van Derph te vinden onder de Cyrillische spelling van de naam.

Goed, weten jullie dat ook weer, genoeg geluld, terug naar de muziek. Ik deel een fan opname van een live show met jullie, niet de beste audio kwaliteit maar ik heb de Spotify pagina's al gedeeld, en dit geeft wel een mooi beeld van wat voor show onze bezoekers te wachten staat:


@Koekdoos > @wenteldave
En toch. En toch was Batushka, jouw Faketushka, dit voorjaar magisch in Baroeg. Hoe dan ook. Topboeking.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
En toch. En toch was Batushka, jouw Faketushka, dit voorjaar magisch in Baroeg. Hoe dan ook. Topboeking.
Oh ja ik betwist niet dat ze waarschijnlijk een prima liveshow neer kunnen zetten. Ze zijn alleen niet het origineel, maar doen wel heel erg hun best om er zoveel mogelijk op te lijken, terwijl de oprichter van de band en bedenker van het concept de dupe is. Ik vind persoonlijk dat dat soort bands geen podium verdienen.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
352
1.056
Zo! Blijft grappig dat Alestorm, maar om er nou een heel festivalticket voor te kopen... ;)

Inmiddels weer een beetje bijgeslapen, dus er is weer ruimte voor harde muziek! Maar nog niet té hard. Daarom is een combinatie van klassieke muziek en harde metal vandaag perfect. Wat dacht je van: 4 cello's in plaats van elektrische gitaren?

Apocalyptica


@nitotheno --> @wenteldave
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
879
2.595

Schwarzwalder Metalfest

"Our mission as a band, is to show that war is not some great or good or awesome thing. No! It's always about mud, suffering, death and that's all. You WILL die in the end." -

1914_1a_Photo-Credit_May-Lee-800x629.jpg

Zo omschrijft Dietmar Kumarberg, zijn band 1914. De Oekraïense blackened death metal band, die uitsluitend muziek uitbrengt rondom het thema de 1e wereldoorlog. Het optreden op Graspop dit jaar moest nog worden geannuleerd, wegens oorlog in het thuisland, de band mag het land momenteel niet uit.
Inmiddels staat het eerste optreden alweer op de planning, en met ons festival dus ook direct het tweede!


@Brian > @Nikfestilover
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.362
2.728
Een opkomend talent, een showman en zeker een artiest die nog niet iedereen kent.

Meet Conan Gray!

Kijk gerust even naar het aantal streams op Spotify en YouTube en je zult zien dat er genoeg fans voor deze artiest naar het Glory festival zullen komen.


 
  • Leuk
Waarderingen: InsaniTiny

Gebruikers die dit onderwerp bekijken