Festileaks Festival Draft XI: Teamdraft

Gewenste keuzetijd


  • Totaal aantal stemmers
    19
  • Opiniepeiling gesloten .

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.099
2.339
Ondertussen weten we al van de vier podia bij Mentally Disturbed en dat er drie dagen festival gepland staat. Steeds meer en meer zicht komt er op de line-up. Terwijl de derde festivaldag nog een zeer groot geheim blijft wat daar mee gaat gebeuren krijgen de twee andere dagen steeds meer vorm. Zo leerde we nog net dat één van de festivaldagen dus Eivør Pálsdóttir op bezoek krijgt. Voor de andere dag zijn nu al acht namen bekend en dat zullen er zo dadelijk tien zijn met twee verse aankondigen in één trek.

Beginnen doen we deze keer met de line-up van het tweede podium wat meer lijn te geven. Puscifer zal daar laat op de avond de laatste act zijn alvorens Queens of the Stone Age het podium mogen afsluiten. Veel festivalgangers kondigden hun moeder al aan dat ze daar absoluut willen bij zijn. Als die moeder dan Maria heet dan klinkt dat als 'Dear Maria, Count me in!". Als je dan nog denkt aan zaken als slaapwandelen en monsters dan kom je al helemaal goed terecht bij All Time Low. Jawel de band uit Baltimore komt in september naar Duitsland om mee het festival onveilig te maken.


We gaan dan verder naar het derde podium en zo blijft na vandaag nog steeds geheim wat het vierde podium deze dag te bieden heeft. Net zoals bij het de vorige aankondiging zijn op deze dag de laatste twee namen al bekend. Jungle breekt het podium af nadat Enter Shikari dat nog net niet gedaan heeft. Ze krijgen daarvoor een prachtige stage, al zou je op dat nieuws nog even moeten wachten. We willen zeker de vrouwen niet over het hoofd zien en waar dat kan een podium bieden, zo ook aan Lyndsey Gunnulfsen. Zij is de frontzangeres van Pvris. Dit jaar nog kwam de laatste LP uit onder de naam 'Evergreen'.


@JK79 @JB.
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
556
1.321
Voor de volgende aankondiging zijn we wederom uitgekomen in Frankrijk. Dit maal bij een band die in 2000 is opgericht in de regio waar ik zelf graag op vakantie ga en wijninkopen doe. Een deel van de nieuwe (nog te verschijnen) video clip is zelfs opgenomen in de kerk van het plaatsje, Goudargues, waar wij regelmatig te vinden zijn. Helaas zijn we Neige daar zelf nog niet tegengekomen.
Alcest zal het festival aandoen met de Écailles de lune tour en zullen dit album integraal spelen aangevuld met enkele andere nummers.


@JB. , @teunajax
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.684
6.858
Ik heb er extra al 2 niet gepakt waarvan ik 100% zeker wist dat die jullie zouden raken. Daar hebben jullie nu nog 2 rondes voor om die te nemen. ;)
Ach, dat is lief! Nu nog uitvinden welke 2 dat dan zijn 😅

Alcest stond vooral op @RubenJS zijn lijstje trouwens, maar het pastte zo mooi in ons totaal plaatje. Ach ja, bij jou staan ze ook mooi zo te zien, met je liefde voor hun thuis regio. Dat is dan wel weer leuk om te lezen!
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS en JK79

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.528
8.806
Ach, dat is lief! Nu nog uitvinden welke 2 dat dan zijn 😅

Alcest stond vooral op @RubenJS zijn lijstje trouwens, maar het pastte zo mooi in ons totaal plaatje. Ach ja, bij jou staan ze ook mooi zo te zien, met je liefde voor hun thuis regio. Dat is dan wel weer leuk om te lezen!

Ja, we hebben ze al wel flink te grazen genomen @JK79 :ROFLMAO:

Voor mij vooral Feuerschwanz en Blind Guardian, maar verder gelukkig nog niet te heftig
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.684
6.858
Ja, we hebben ze al wel flink te grazen genomen @JK79 :ROFLMAO:

Voor mij vooral Feuerschwanz en Blind Guardian, maar verder gelukkig nog niet te heftig
Ach ja, we wilden gewoon heel veel, dan weet je van tevoren al dat niet alles gaat lukken. Maar als ik kijk naar wat we allemaal al wel hebben staan, voel ik mij allesbehalve “te grazen genomen” gelukkig. Jullie hebben wat mooie kersen van de taart af gesnoept, zeker, maar de taart zelf is nog steeds bijzonder smaakvol, al zeg het zelf. Zal verder jullie concurrentie ook maar opvatten als een signaal dat we de goede richting op denken heh 😅
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
556
1.321
Ja, we hebben ze al wel flink te grazen genomen @JK79 :ROFLMAO:

Voor mij vooral Feuerschwanz en Blind Guardian, maar verder gelukkig nog niet te heftig
Ik probeer voornamelijk mijn eigen gang te gaan en hooguit sommige iets eerder te pakken als ik het risico groot acht. Probeer juist een evenwichtige dag ervan te maken waar ook genoeg interessants staat voor de niet die hard metal fan (de weekend bezoeker van ons festival) maar wel werkt als een opstapje.

Ach, dat is lief! Nu nog uitvinden welke 2 dat dan zijn 😅

Alcest stond vooral op @RubenJS zijn lijstje trouwens, maar het pastte zo mooi in ons totaal plaatje. Ach ja, bij jou staan ze ook mooi zo te zien, met je liefde voor hun thuis regio. Dat is dan wel weer leuk om te lezen!
Ik gok dat de 2 waar ik op doel ook voornamelijk op het lijstje van @RubenJS zullen staan.
 
  • Leuk
  • Wow
Waarderingen: RubenJS en Dr. Hannibal

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.528
8.806
Ik probeer voornamelijk mijn eigen gang te gaan en hooguit sommige iets eerder te pakken als ik het risico groot acht. Probeer juist een evenwichtige dag ervan te maken waar ook genoeg interessants staat voor de niet die hard metal fan (de weekend bezoeker van ons festival) maar wel werkt als een opstapje.

Alle boekingen buiten wat ik zelf wil, heb ik vaak gewoon geen alternatief voor, dus die wil ik dan toch weer wel :p
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.959
2.698
Als ik zeg 'twee muzikanten met Argentijnse roots in een progressieve rock band' dan denk je over het algemeen niet aan de volgende artiest. Toch was dit zeven jaar geleden nog wel het geval voor de twee leden. Niks van dat alles doet denken aan de synthpop die Magdalena Bay maakt, de volgende act voor From Her to Eternity!

1691584439027.png

@EdsjeFCB @warriorandweirdo
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en theblackmadness

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.989
4.064
Dit is een ode aan de vorige teamdraft, de Duo Penotti editie. Hierin werd ik gekoppeld aan @Martijn en die heeft me kennis laten maken met de nodige artiesten waar ik nog nooit van gehoord had. Één daarvan die ik ben begonnen luisteren heeft hij toen ook gekozen en die wil ik deze keer ook graag weer op het affiche hebben. Zonder twijfel, letterlijk genomen, de mooiste naam van ons festival; Godspeed You! Black Emperor


@warriorandweirdo
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.870
2.669
Voordat ze haar eerste nummer had uitgebracht, mocht deze all-girlformatie al voorprogramma's doen voor The Rolling Stones, Nick Cave en Florence And The Machine. In hun thuisland, het Verenigd Koninkrijk, verkopen ze elke zaal waar ze spelen instant uit. Bij ons mochten ze op Motel Mozaique bewijzen dat de hype terecht is, en ze doorstonden de test met glans, aldus 3voor12: "Leadzangeres Abigaille, die regelrecht uit een Renaissance-schilderij lijkt te zijn gelopen, is geboren voor het podium. Het is een spektakel van theatrale glamrock, met invloeden van Kate Bush en David Bowie." Hoog tijd dus om ook het publiek van This Must Be A Cabin In The Woods te laten kennismaken met: The Last Dinner Party!


@theblackmadness
@Lion
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.782
5.302
Voordat ze haar eerste nummer had uitgebracht, mocht deze all-girlformatie al voorprogramma's doen voor The Rolling Stones, Nick Cave en Florence And The Machine. In hun thuisland, het Verenigd Koninkrijk, verkopen ze elke zaal waar ze spelen instant uit. Bij ons mochten ze op Motel Mozaique bewijzen dat de hype terecht is, en ze doorstonden de test met glans, aldus 3voor12: "Leadzangeres Abigaille, die regelrecht uit een Renaissance-schilderij lijkt te zijn gelopen, is geboren voor het podium. Het is een spektakel van theatrale glamrock, met invloeden van Kate Bush en David Bowie." Hoog tijd dus om ook het publiek van This Must Be A Cabin In The Woods te laten kennismaken met: The Last Dinner Party!


@theblackmadness
@Lion

Ah nee, deze vind ik wel erg naar!
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.654
Voordat ze haar eerste nummer had uitgebracht, mocht deze all-girlformatie al voorprogramma's doen voor The Rolling Stones, Nick Cave en Florence And The Machine. In hun thuisland, het Verenigd Koninkrijk, verkopen ze elke zaal waar ze spelen instant uit. Bij ons mochten ze op Motel Mozaique bewijzen dat de hype terecht is, en ze doorstonden de test met glans, aldus 3voor12: "Leadzangeres Abigaille, die regelrecht uit een Renaissance-schilderij lijkt te zijn gelopen, is geboren voor het podium. Het is een spektakel van theatrale glamrock, met invloeden van Kate Bush en David Bowie." Hoog tijd dus om ook het publiek van This Must Be A Cabin In The Woods te laten kennismaken met: The Last Dinner Party!


@theblackmadness
@Lion
NOU.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

JK79

Dagopener
11 sep 2021
556
1.321
Voordat ze haar eerste nummer had uitgebracht, mocht deze all-girlformatie al voorprogramma's doen voor The Rolling Stones, Nick Cave en Florence And The Machine. In hun thuisland, het Verenigd Koninkrijk, verkopen ze elke zaal waar ze spelen instant uit. Bij ons mochten ze op Motel Mozaique bewijzen dat de hype terecht is, en ze doorstonden de test met glans, aldus 3voor12: "Leadzangeres Abigaille, die regelrecht uit een Renaissance-schilderij lijkt te zijn gelopen, is geboren voor het podium. Het is een spektakel van theatrale glamrock, met invloeden van Kate Bush en David Bowie." Hoog tijd dus om ook het publiek van This Must Be A Cabin In The Woods te laten kennismaken met: The Last Dinner Party!


@theblackmadness
@Lion
Kende het niet maar klinkt verdomd lekker.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken