Festileaks Festival Draft XI: Teamdraft

Gewenste keuzetijd


  • Totaal aantal stemmers
    19
  • Opiniepeiling gesloten .

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.177
6.648
Bij het laatste optreden van Nick Cave & Ellis waren 16 van de 23 nummers covers van Nick Cave & The Bad Seeds: https://www.setlist.fm/setlist/nick...ney-opera-house-sydney-australia-3bce57b.html

Ik zie het niet als een zijproject, ze spelen voornamelijk nummers van de bekende act welke reeds geboekt is in dit spel, aangevuld met een kwart eigen nummers. Ik laat hem dus niet toe.
Je misinterpreteert de regel.

Cave wordt immers niet solo gekozen, maar als duo.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.316
7.304
Niet om moeilijk te doen, maar het is toch gewoon een zijproject? Ze touren met z'n tweëen (en zangeressen), ze brengen als duo albums uit (recent dus Carnage en de soundtrack voor een film). Er is overlap, maar het is niet letterlijk hetzelfde als een Cave and The Bad Seeds show.

Ik meende dat die regel inhield dat je niet, als Nick Cave and the Bad Seeds of Bruce and the E Street Band al gekozen waren, vervolgens Nick Cave of Bruce Springsteen (zonder band) solo mocht boeken omdat dat in essentie hetzelfde is. Dat is dit duo niet.

Jij mag uiteindelijk de knoop doorhakken maar als dit niet kan dan maakt het imo de zijproject regel voor deze draft wel wat ingewikkelder.
 
Laatst bewerkt:

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Een Prince show met of zonder The Revolution is ook niet hetzelfde, en bevat deels ander werk (heb me even een klein beetje ingelezen in die situatie inmiddels, om het voorbeeld van de regel goed te begrijpen). Als deze act daar niet ook onder valt, vraag ik me af welke nog wel.

Los van dat, maak je niet zo druk zou ik zeggen. Er is een duidelijke lijn getrokken door degene die de draft host. Die heeft het laatste woord. Niet te moeilijk doen, door naar de volgende naam :)
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

RubenJS

Support act
18 feb 2023
879
2.595
Een Prince show met of zonder The Revolution is ook niet hetzelfde, en bevat deels ander werk (heb me even een klein beetje ingelezen in die situatie inmiddels, om het voorbeeld van de regel goed te begrijpen). Als deze act daar niet ook onder valt, vraag ik me af welke nog wel.

Los van dat, maak je niet zo druk zou ik zeggen. Er is een duidelijke lijn getrokken door degene die de draft host. Die heeft het laatste woord. Niet te moeilijk doen, door naar de volgende naam :)
Dit ^
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.177
6.648
Ik meende dat die regel inhield dat je niet, als Nick Cave and the Bad Seeds of Bruce and the E Street Band al gekozen waren, vervolgens Nick Cave of Bruce Springsteen (zonder band) solo mocht boeken omdat dat in essentie hetzelfde is. Dat is dit duo niet.
Correct.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.177
6.648
Ik zou net het omgekeerde zeggen, Miley sub voor Dolly. Makes more sense. xp
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.316
7.304
Miley staat bewust boven Dolly geboekt. Miley is voor ons gevoel (ondanks de legacy status van Parton) meer headliner dan Dolly op dit moment (iig op festivals in Nederland en België, weet niet hoe het zit in de VS). En er is nog een reden voor, maar die maken we later bekend. ;) :D
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno en RubenJS

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.989
4.064
Ik vind het wel leuk ok bij deze draft je teamgenoot ook eens te verrassen allicht. Misschien al gelukt met Grian Chatten? Over de namen bovenaan hebben we wel contact gehad en afgestemd, maar de namen eronder houd ik lekker voor mezelf ;)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.676
7.387
Exact die combinatie heeft bij mij ook op tafel gelegen. En op een hedendaags festival is het toch echt niet gek dat Miley hoger staat dan Dolly Parton?
Nog steeds sorry dat ik ervoor ging liggen 😘
 
  • Geweldig
Waarderingen: Oasiss

RubenJS

Support act
18 feb 2023
879
2.595
Ik vind het wel leuk ok bij deze draft je teamgenoot ook eens te verrassen allicht. Misschien al gelukt met Grian Chatten? Over de namen bovenaan hebben we wel contact gehad en afgestemd, maar de namen eronder houd ik lekker voor mezelf ;)
Straks steel je nog een naam van je eigen teamgenoot ;)
 
  • Haha
Waarderingen: EdsjeFCB

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Schwarzwalder Metalfest

opeth-band-2016.jpg


Bij de organisatie zijn we nog in de zevende hemel van het boeken van Porcupine Tree (en het ontvangen van de laatste LP van onze andere top boeking King Gizzard deze morgen) maar de show must go on! Dus voegen we vandaag een band toe die backstage voor een gelukkig weerzien tussen oude kameraden zal zorgen. Steven Wilson en Mikael Åkerfeldt hebben veel samengewerkt, en zelfs onder de naam Storm Corrosion samen een album opgenomen. Helaas is dit mooie project niet beschikbaar voor een optreden, maar niet getreurd, beide frontmannen zullen op hun eigen podium schitteren met de bands waar ze het bekendst mee geworden zijn.

Opeth mixt al sinds 1990 op hun eigen unieke manier death metal met folk, blues, en jazz invloeden, tot hun eigen onmiskenbare progressieve metal sound. In combinatie met de droge maar charismatische podium persoonlijkheid van Mikael Åkerfeldt gaat dit ongetwijfeld tot een heerlijk optreden in een van onze Marquee's leiden!


@Yannick (die alweer zit te trappelen van ongeduld terwijl ik deze aankondiging uitwerk, zie ik) > @MadMandra27
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.523
8.790
Schwarzwalder Metalfest

opeth-band-2016.jpg


Bij de organisatie zijn we nog in de zevende hemel van het boeken van Porcupine Tree (en het ontvangen van de laatste LP van onze andere top boeking King Gizzard deze morgen) maar de show must go on! Dus voegen we vandaag een band toe die backstage voor een gelukkig weerzien tussen oude kameraden zal zorgen. Steven Wilson en Mikael Åkerfeldt hebben veel samengewerkt, en zelfs onder de naam Storm Corrosion samen een album opgenomen. Helaas is dit mooie project niet beschikbaar voor een optreden, maar niet getreurd, beide frontmannen zullen op hun eigen podium schitteren met de bands waar ze het bekendst mee geworden zijn.

Opeth mixt al sinds 1990 op hun eigen unieke manier death metal met folk, blues, en jazz invloeden, tot hun eigen onmiskenbare progressieve metal sound. In combinatie met de droge maar charismatische podium persoonlijkheid van Mikael Åkerfeldt gaat dit ongetwijfeld tot een heerlijk optreden in een van onze Marquee's leiden!


@Yannick (die alweer zit te trappelen van ongeduld terwijl ik deze aankondiging uitwerk, zie ik) > @MadMandra27

Ben je net op tijd mee :)
 
  • Winning
Waarderingen: Dr. Hannibal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken