Festileaks Festival Draft XI: Teamdraft

Gewenste keuzetijd


  • Totaal aantal stemmers
    19
  • Opiniepeiling gesloten .

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.170
3.098
Dat is bij mij afhankelijk wat voor dienst ik draai, soms zit er geen vast pauze moment in de dienst en ben je afhankelijk van een toevallig rustig moment. Checken of je aan de beurt bent, lukt altijd wel, maar ook daadwerkelijk een post schrijven is weer een tweede
Als je bijna aan de beurt bent weet je toch welke naam je gaat droppen? Die hoef je letterlijk maar in te typen en te posten, dat is in totaal 20 seconden werk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.509
8.773
Als je bijna aan de beurt bent weet je toch welke naam je gaat droppen? Die hoef je letterlijk maar in te typen en te posten, dat is in totaal 20 seconden werk.

Ik improviseer graag op het moment zelf met zowel de naam als tekst, ben toch gauw een half uur bezig met schrijven en een videoclip uitzoeken
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS en Brian

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.530
833
Glory Days 2023!
Een festival, uiteraard geinspireerd door de boss himself, waar oud & nieuw samenkomt. Waar de oude garde aan hun laatste kunststukje bezig zijn. Waar zij, tot nu toe Elton en Bruce, hun Glory Days beleven. Maar ook voor dé artiesten die naar hun Glory Days toe aan het werken zijn. Nu werken en spelen op de zevende hemel. Hun Glory Days zijn nu of in de nabije toekomst. Fred Againn en Sam Fender vervullen nu hun hype. Het is kenmerkend dat Stromae hier op het forum ook al in verwant wordt gebracht met de allér grootste der aarden. En Rival Sons.. Tja, die gaan nog een keer echt doorbreken bij het radiopubliek met een knaller van een nummer.

Een act die dan niet kan misstaan op Glory Days. Een act waar hype en mystiek samen komen. Het eerste woord moeten ze nog gaan zeggen op het podium, maar spelen doen ze al wel: Sleep Token! (uiteraard in een donkere tent)


@teunajax > @EdsjeFCB
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.530
833
Ik heb dezelfde werkwijze als Koekdoos. Ik heb namen in mijn hoofd zitten, maar ga niks uitwerken of echt definitief maken voordat ik aan de beurt ben. Voorkomt teleurstelling zoals met QOTSA die een plek voor mij is afgepakt.

Daarnaast is afgesproken dat iedereen 8 uur heeft, laten we dat respecteren. Ik heb ook een baan met veel meetings en zo heeft iedereen zijn verhaal en zijn eigen leven. Sommige zullen het heel snel droppen, bij andere duurt het iets langer.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.957
2.696
Op Secret Beach Experience hadden we al eens At the Drive-In; dat beviel de heren Omar Rodriguez-Lopez en Cedric Bixler-Zavala goed. Daarom waren ze gelijk enthousiast toen we ze uitnodigden voor From Her to Eternity. Kapsels zo goed als hun namen en een band zo strak als een klok. De recensies over hun recente tour waren lyrisch, dus wij hebben extreem veel zin in The Mars Volta. Voor concullega festivals verwijzen we naar de draft regels met betrekking tot exclusiviteitsdeals.

1690553044299.png

@EdsjeFCB @warriorandweirdo
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.168
6.635
Idk @mattman en ik spreken gewoon iedere dag/avond af op welke twee namen we willen mikken. We maken een shortlist op en als er eentje wegvalt, heb je nog steeds een runner-up. Zo on the spot op een naam en een lap tekst, niets voor mij en volgens mij ook vrij stresserend. Onze volgende twee namen staan ook ready to go. Ieder z'n ding zeker. Voor ons werkt het alleszins prima.

Edit: en zeker als je bijnaaa aan de beurt bent, dan moet je toch al effe beginnen nadenken wie je gaat nemen? Begrijp die strategie niet, afijn. You do you.
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
556
1.321
Idk @mattman en ik spreken gewoon iedere dag/avond af op welke twee namen we willen mikken. We maken een shortlist op en als er eentje wegvalt, heb je nog steeds een runner-up. Zo on the spot op een naam en een lap tekst, niets voor mij en volgens mij ook vrij stresserend. Onze volgende twee namen staan ook ready to go. Ieder z'n ding zeker. Voor ons werkt het alleszins prima.

Edit: en zeker als je bijnaaa aan de beurt bent, dan moet je toch al effe beginnen nadenken wie je gaat nemen? Begrijp die strategie niet, afijn. You do you.
We hebben een gedeelde Excel waar de 30 eerste keus acts van beiden in staan inclusief podium indeling en speeltijden. We zijn nog aan het denken of we ook alvast de terrein indeling inclusief de drank en eettenten moeten gaan opstellen. 😉

Stukjes erbij schrijven vind ik leuk als ik voldoende tijd heb en anders wordt het gewoon een korte aankondiging.
 
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.073
5.437
Donderdag 29/06/2023, een orkaan raast door Rotselaar en laat de Barn in een puinhoop achter. Zij die binnen waren geraakt, zagen een echte overwinningstocht van Iggy Pop. 76 jaar, maar toch nog steeds een 5-sterrenshow leveren ook met dank aan de fantastische muzikanten rond hem. Een mix van eigen hits en Stooges hits om onze tent aan flarden te spelen. Iggy Pop!

@Lion @Timmetje
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Na zijn weergaloze doortocht in o.a. Antwerpen, met rechterhand Warren Ellis, komt hij nu in deze vorm ook naar This Must Be A Cabin In The Woods. Headliner van ons 2de podium: Nick Cave & Warren Ellis!


@theblackmadness
@Lion
Mag dit ook nog onder regel 4? Twee leden van Nick Cave & The Bad Seeds die onder solo titel touren en nog steeds heel veel nummers van Nick Cave & The Bad Seeds spelen, naast wat solo werk? Klinkt voor mij alsof het akelig dicht bij een Prince/Prince & The Revolution situatie komt...
4. Wanneer een artiest tegelijkertijd solo als met band speelt (bv. Prince en Prince & The Revolution) dan zijn alle iteraties van de artiest in kwestie niet meer beschikbaar wanneer deze wordt gekozen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.308
7.298
Mag dit ook nog onder regel 4? Twee leden van Nick Cave & The Bad Seeds die onder solo titel touren en nog steeds heel veel nummers van Nick Cave & The Bad Seeds spelen, naast wat solo werk? Klinkt voor mij alsof het akelig dicht bij een Prince/Prince & The Revolution situatie komt...
Brengen als duo ook werk uit (Carnage in 2021 bv) en touren ook als duo. Dus zou moeten kunnen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.308
7.298
Ik weet niet precies hoe het met Prince zat, maar Cave en Ellis tourden ook met z'n 2en met het Carnage album (stonden toen ook in Carré bv), dus dat is imo wel zijproject genoeg.
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
879
2.595
Mag dit ook nog onder regel 4? Twee leden van Nick Cave & The Bad Seeds die onder solo titel touren en nog steeds heel veel nummers van Nick Cave & The Bad Seeds spelen, naast wat solo werk? Klinkt voor mij alsof het akelig dicht bij een Prince/Prince & The Revolution situatie komt...
Dit zie ik als een Prince/Prince & The revolution geval, @warriorandweirdo ik moet je helaas verzoeken een andere act te kiezen. Dit zie ik als een solo/ met band variatie van precies zelfde artiesten. Veel van de setlist komt zelfs overeen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.168
6.635
Ik ben het er niet mee eens. Cave & Ellis brengen uitsluitend eigen muziek, dat is bij een Prince met/zonder band niet het geval. Zie ook Bruce Springsteen met of zonder E Street Band of Neil Young met of zonder Crazy Horse. Daarvoor heb ík indertijd die regel geïmplementeerd.

Edit: die regel heb ik toen in het leven geroepen zodat mensen niet headliners zouden nemen met/zonder backing band omdat het in se twee dezelfde namen zijn. Dat is hier niet aan de orde; een Cave & Ellis show is niet hetzelfde als een Bad Seeds show, hoewel ik begrijp dat er heel wat overlap (zie setlists) is en dus wel snap vanwaar mensen komen. Misschien is Cave wel een beetje uitzondering op de regel? Weinig andere zijprojecten waar ook nog solomateriaal wordt gebracht. Denk ik?

Cave & Ellis valt onder zijprojecten, imo. En die zijn toegelaten.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

RubenJS

Support act
18 feb 2023
879
2.595
Ik ben het er niet mee eens. Cave & Ellis brengen uitsluitend eigen muziek, dat is bij een Prince met/zonder band niet het geval. Zie ook Bruce Springsteen met of zonder E Street Band of Neil Young met of zonder Crazy Horse. Daarvoor heb ík indertijd die regel geïmplementeerd.

Cave & Ellis valt onder zijprojecten. En die zijn toegelaten.
Bij het laatste optreden van Nick Cave & Ellis waren 16 van de 23 nummers covers van Nick Cave & The Bad Seeds: https://www.setlist.fm/setlist/nick...ney-opera-house-sydney-australia-3bce57b.html

Ik zie het niet als een zijproject, ze spelen voornamelijk nummers van de bekende act welke reeds geboekt is in dit spel, aangevuld met een kwart eigen nummers. Ik laat hem dus niet toe.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken