Festileaks Festival Draft XI: Teamdraft

Gewenste keuzetijd


  • Totaal aantal stemmers
    19
  • Opiniepeiling gesloten .

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.176
13.373
Ik ben ook volledig chill. Zo chill zelfs dat ik even niet door had dat we aan de beurt waren.

Na een verbluffend optreden op Roadburn, hebben Dan Barrett en Tim Macuga besloten om wat meer optredens te geven. Eén daarvan, een exclusieve festivalshow, is zelfs besteed aan From Her to Eternity. Met hun mix van shoegaze, post-punk en experimentele rock laten ze zitten hun debuutalbum Deathconsciousness al vele van hun fans verbluffend achter. Have a Nice Life y'all!

Arrowheads, Arrowheads, Arrowheads.
Have a Nice Life.jpg

@JB. (nu echt!)> @JK79
 
Laatst bewerkt:

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.528
833
Oi oi oi, wat zijn er al veel mooie acts gekozen. Maar dat er nog eentje over is gebleven na bijna 20 bekendmakingen is eigenlijk een schande. Maar wat ben ik persoonlijk blij om deze gigant, deze baas, te kunnen kiezen. Naam en thema zal later nog gepresenteerd worden. Maar dat het Glastonbury/Live Aid achtige praktijken gaat krijgen is nu al duidelijk. Want...:

@Nikfestilover heeft met Elton John al een knaller van jewelste binnen gehaald. En op de tweede dag zal de headliner niemand minder zijn dan Bruce Spingsteen! De beste live act die er bestaat. Tijdens deze headliner spot ligt de lach en traan heel dicht bij elkaar en zal die gedeeld gaan worden door zowel artiest als festivalgangers. Bruce.. I'l see you in my dream festival!


@JK79 > @WesleyNoH
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.496
8.742
Oi oi oi, wat zijn er al veel mooie acts gekozen. Maar dat er nog eentje over is gebleven na bijna 20 bekendmakingen is eigenlijk een schande. Maar wat ben ik persoonlijk blij om deze gigant, deze baas, te kunnen kiezen. Naam en thema zal later nog gepresenteerd worden. Maar dat het Glastonbury/Live Aid achtige praktijken gaat krijgen is nu al duidelijk. Want...:

@Nikfestilover heeft met Elton John al een knaller van jewelste binnen gehaald. En op de tweede dag zal de headliner niemand minder zijn dan Bruce Spingsteen! De beste live act die er bestaat. Tijdens deze headliner spot ligt de lach en traan heel dicht bij elkaar en zal die gedeeld gaan worden door zowel artiest als festivalgangers. Bruce.. I'l see you in my dream festival!


@JK79 > @WesleyNoH

Zal @Nikfestilover ook wel heel blij mee zijn na zijn eerste Bruce concert vorige maand denk ik
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
556
1.321
Een nieuwe samenwerking in festivalland zal het licht gaan zien. Een nieuw festival dat zal gaan plaatsvinden medio september zodat meer acts een show in het donker kunnen gaan geven. De naam en verdere informatie zoals locatie, ticketinfo en sponsors zal op korte termijn bekend worden gemaakt.

De eerste aankondiging voor de 2e dag van het festival, zaterdag 16 september, zal niet direct de headliner zijn maar de afsluiter van het 2e podium. En wat voor een afsluiter gaat dit worden. Ze hebben op Graspop 2023 bewezen een podium te kunnen afsluiten en na het afsluiten van dit podium op dit nieuwe festival kunnen we gerust gaan spreken van een gevestigde naam als (sub) headliner voor alle grote metalfestivals en in de nabije toekomst waarschijnlijk ook voor de meer mainstream majors.
Met gepaste trots kondigen wij bij deze aan Gojira.

The Art Of Dying zal in de setlist opgenomen zijn hebben zij reeds toegezegd.

Na deze eerste aankondiging zal ook meteen de 2e aankondiging volgen. Om direct tegenwicht te bieden aan dit mannelijk geweld is er gekozen om direct ook wat female power aan te kondigen. Bij deze kondigen wij 1 van de grootste Nederlandse metalbands van dit moment aan. Epica zal voor de headliner op het hoofdpodium spelen en in tegenstelling tot Graspop zullen zij deze set volledig in het donker gaan spelen en Epica heeft aangegeven de verwachtingen hiervoor volledig te gaan overtreffen.

Natuurlijk vraagt iedereen zich nu af maar waar blijft de headliner. Helaas hebben we de headliner die we voor ogen hadden dit jaar 2 keer zien falen. Op zowel Graspop als op het Bospop terrein in Weert deden de uithalen van de frontman van deze band ons trommelvlies scheuren. We zijn in afrondende fase van de onderhandelingen met een band van dezelfde orde van grootte en hopen deze bij 1 van onze volgende aankondigen dan ook bekend te maken.

@WesleyNoH > @JB.
 
Laatst bewerkt:

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.099
2.339
Are you ready for more?

Nog maar net ontdekte jullie de eerste twee namen voor het nieuwe festival Mentally Disturbed en daar zijn al de volgende twee namen. Deze keer maken we de headliner en sub-headliner bekend voor een tweede dag op het festival. Jullie zullen meteen merken dat niet elke dag er hetzelfde uitziet op Mentally Disturbed.

De eerste van twee nieuwe namen zag het levenslicht in 1987 en is 36 jaar later nog steeds één van de allergrootste bands van de wereld. We hebben het over de Amerikaanse punkrockband Green Day. In 1994 kende wereldwijd de mensen hen kennen met album Dookie, ondertussen tellen ze tientallen albums. In 2024 komt er met 1972 een nieuw album uit waarvan de eerste nummers al bij ons te horen zullen zijn. Een verse tour kondigt zich aan nadat de band onlangs nog tourde met Fall Out Boy en Weezer bij de Hella Mega Tour.


Een kleine tien jaar was er in Amerika de geboorte van een nieuwe grote band, met name Queens of the Stone Age. Eveneens een band die al meer dan 25 jaar lang op de grootste podia ter wereld hun muziek mag laten horen. Zo werden ze op Rock Werchter dit jaar nog gezien als één van de beste optredens van het weekend. Josh Homme is dan de enige die er al altijd bij was, de band zorgt al jaar en dag steevast voor een knaloptreden. Met hun nieuwe album dit jaar op zak komen ze deze keer ook bij ons langs.


@JB. => @teunajax
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.099
2.339
Ronde 1
1 @Oasiss Caroline Polachek
2 @InsaniTiny Nightwish
3 @nitotheno Boygenius
4 @wenteldave Nick Cave & the Bad Seeds
5 @Koekdoos Eagles
6 @RubenJS TOOL
7 @Brian Backstreet Boys
8 @Nikfestilover Elton John
9 @mattman Lana Del Rey
10 @Martijn Bon Iver
11 @MadMandra27 Paramore
12 @Yannick Lorde
13 @Dr. Hannibal System Of A Down
14 @Timmetje Rosalia
15 @Lion Paul McCartney
16 @theblackmadness Taylor Swift
17 @warriorandweirdo Blur
18 @EdsjeFCB Depeche Mode
19 @teunajax Have a Nice Life
20 @JB. Bruce Springsteen
21 @JK79 Gojira
22 @WesleyNoH Green Day

Ronde 2
22 @WesleyNoH Queens of the Stone Age
21 @JK79 Epica
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
879
2.595
Het risico dat die mij werd weggekaapt voordat ik weer aan de beurt was leek mij groter dan dat iemand mijn headliner nog zou wegkapen.
Groot gelijk hoor, ik had m als eerstvolgende gekozen 😅
Ook Epica stond hoog op m’n verlanglijstje.

Jullie line-up begint erg sterk
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en JK79

JK79

Dagopener
11 sep 2021
556
1.321
Groot gelijk hoor, ik had m als eerstvolgende gekozen 😅
Ook Epica stond hoog op m’n verlanglijstje.

Jullie line-up begint erg sterk
Thanks al stonden Tool en SOAD ook hoog op mijn verlanglijstje hoor. Voor mij persoonlijk hebben jullie een droomheadliner duo en ben ik ook benieuwd naar de rest. Al ben ik natuurlijk ook benieuwd naar de overige festivals, mijn muzieksmaak is namelijk vrij breed zolang het maar niet op 100% NL gedraaid wordt. ;)
 
  • Winning
Waarderingen: RubenJS en Dr. Hannibal

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.496
8.742
Jouw vriendje heeft mij getagd dus hij is deels schuld eraan. Ik heb nu de 2 acts gekozen waarvan ik dacht dat ze snel weg zouden zijn. Al verwacht ik dat er het nodige weggekaapt gaat worden voor mij de komende rondes door jou, Ruben, Dr Hannibal maar ook door Wenteldave.

Maar dat was niet de bedoeling :ROFLMAO:
 
  • Haha
Waarderingen: JK79 en RubenJS

Gebruikers die dit onderwerp bekijken