Festileaks Festival Draft V: The Duo Penotti Edition

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Alright. De veertig rondes zitten er alweer (bijna) op. Wat zijn er weer mooie namen uitgegaan! Nu is het tijd om jullie programma's nog af te maken met maximaal zestig andere acts die nog niet gekozen zijn, zodat er maximaal honderd acts te zien zullen zijn. Let wel, er moet 10% van alle acts uit de Benelux komen. Dezelfde regels gelden natuurlijk ook voor deze keuzes.

Jullie hebben tot woensdag 23.59 om de programma's compleet te maken en te zorgen voor een poster en weet ik veel wat voor tierelantijntjes iedereen in petto heeft. Graag ook alle acts opsturen naar mij in een PB, zodat er niet meer gewisseld kan worden als er aankondigingen zijn geweest. De eerste stuur ik ook onze line-up door (eigenlijk zoals we bij de vorige draft ook deden). Donderdag en vrijdag kan iedereen hun programma bekendmaken. De posters komen ook op de eerste pagina van dit topic te staan.
Na de aankondigingen de stemperiode/kaartverkoop! Als alles volgens plan loopt, heb je tot woensdag 13 oktober 18.00 de tijd om te stemmen door een privébericht naar mij te sturen. Dan wordt, denk ik, donderdagavond de uitslag bekendgemaakt.

Deal?
 
Laatst bewerkt:

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Nu is het tijd om jullie programma's nog af te maken met maximaal zestig andere acts die nog niet gekozen zijn, zodat er maximaal honderd acts te zien zullen zijn.
Ow, ik dacht dat het er 100 extra waren? En dus 40+100? :/
Na de aankondigingen de stemperiode/kaartverkoop! Als alles volgens plan loopt, heb je tot woensdag 13 oktober 18.00 de tijd om te stemmen door een privébericht naar mij te sturen.
Hoeveel x gaan we zo mogen stemmen, want met zes teams verdeel je al snel heel wat stemmen nl. per persoon. :p
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
We zijn nog niet helemaal klaar.... Nog twee teams mogen een naam kiezen.

Vind woensdag alles (inc poster enzo) af ook wel erg vroeg tbh....
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Ow, ik dacht dat het er 100 extra waren? En dus 40+100? :/

Hoeveel x gaan we zo mogen stemmen, want met zes teams verdeel je al snel heel wat stemmen nl. per persoon. :p
Neen, sorry. Stond er voor de verandering wel duidelijk vanaf het begin ;)

Euhm... Ik zeg twee stemmen per persoon. Stemmen gaat dus niet per teams, maar gewoon individueel.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
We zijn nog niet helemaal klaar toch? Nog twee teams mogen een naam kiezen.

Vind woensdag alles (inc poster enzo) af ook wel erg vroeg tbh....
Zeg ik ook in m'n bericht :)

Overigens houd ik vrijwel aan wat we de afgelopen drafts heb gedaan. Europese editie had je zelfs iets minder dan 72 uur.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Maar even over die deadline. Kunnen we daar niet gewoon vrijdag van maken? Met de aankondigingen dan zaterdag en zondag?

Tenzij alle anderen woensdag ok vinden natuurlijk. :)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Neen, sorry. Stond er voor de verandering wel duidelijk vanaf het begin ;)

Euhm... Ik zeg twee stemmen per persoon. Stemmen gaat dus niet per teams, maar gewoon individueel.
Dus ieder mag een dagticket en een weekendticket kiezen?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Een beetje langer voor de vrije keuzes zou wel lekker zijn.

@Timmetje en @Rikkie gooi jullie naam er maar vast in. Tweede helft James Bond start nu haha. Knal onze laatste morgenochtend.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Dat van die 40 + 100 stond nergens. Er gaat qua informatieverstrekking wel wat fout aan mijn kant, maar dat is vanaf het begin goed gegaan.

Buitenstaanders zijn uiteraard welkom om te stemmen! Graag zelfs, anders worden het wel weinig stemmen... Iedereen koopt één weekendkaart en één dagkaart.

De deadline wordt verplaatst naar vrijdag 23.59.
Dus ik wil graag vrijdag alle namen van jullie line-ups hebben en dan zorgen jullie dat de poster en dergelijke klaar zijn om die zaterdag en zondag te presenteren. Na de presentaties opent de stembus/kaartverkoop en die duurt tot vrijdag 15 oktober 18.00. Diezelfde avond wordt de uitslag bekendgemaakt.

Is het zo wel duidelijk?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Tijd voor de afsluiting van onze exclusieve namen voor Baspop Live Forever. Na een goede 3 weken aan muziekles over en weer tussen mij en Oasiss maken we daar op het gebied van exclusiviteit vandaag een einde aan, daarna zullen we nog even doorgaan met de keuze van de overige namen, maar voor nu aan mij de eer om de laatste naam bekend te maken. En wat voor een naam! We hebben namelijk nog een headliner te goed.

Met goed overleg gedurende de hele draft hadden we uiteraard in het begin wel wat grote namen gekozen met Radiohead, Metallica en Tame Impala, maar daarna lieten we even op ons wachten met sub-, co- en algemene headliners. Op dat moment waren de meeste headliners ook al wel gekozen, met alleen nog Dave en Brian die als team duidelijk maakten dat ze toch echt nog een (co-)headliner misten. Maar aan de hand van een inschatting van het festival zou dat nooit onze headliner kunnen worden en anders hadden we nog wel wat alternatieven achter de hand.

Voordat de eerste naam gedropt zou worden, hadden we besloten om beide een absolute headliner te kiezen, een dag via een co-constructie te werken en een dag met een wat meer algemenere naam. Die algemenere naam zou Bruce Springsteen moeten zijn, maar dat ging helaas niet op na meteen de eerste naam. Dan eerst verder volgens plan met Radiohead en dan schuiven we Metallica (of een van de alternatieven) door naar ronde twee. Tame Impala ronde drie en dan heb je in ieder geval twee headliners en een co-headliner gehad. Maarja, wie moet nou dan die laatste headliner worden...

Na goed overleg en een mooi gebaar van Oasiss besloten om nog voor een tweede absolute metalheadliner te gaan, waarbij we de rest van de grote namen die dag weer juist buiten de metal hebben gezocht. Dus mocht de komende naam je niks lijken, dan heb je altijd nog de mogelijkheid om het grootste deel van de avond te genieten van onder andere LCD Soundsystem, Damien Rice en Portishead.

Goed, we vervangen de ene Bruce voor de andere en zo blijven we eigenlijk toch mooi bij ons eerste plan om Bruce te laten headlinen:

Iron Maiden

Met het nieuwe, zeventiende album Senjutsu net uit zullen de heren van Iron Maiden een geweldige show neerzetten op de zaterdag op hun gebruikelijke tijdslot van 21:00 tot 23:00. Vervolgens zal de dag afgesloten worden door LCD Soundsystem, Damien Rice en Kelly Lee Owens. Genoeg variatie, de keuze is reuze.

De exclusieve namen voor Baspop Live Forever:

Vrijdag
Radiohead

Run The Jewels - Alt-J - Black Label Society
Sigrid - Rob Zombie

Gojira - Living Colour - Floor Jansen - Froukje

Zaterdag
Iron Maiden

LCD Soundsystem - Damien Rice
Portishead - Kelly Lee Owens

Slash ft. Myles Kennedy & The Conspirators
Stereolab - Halestorm - Sonata Arctica


Zondag
Tame Impala - Avantasia

Ayreon - Toto
Foreigner - Future Islands - The Darkness

Erykah Badu - Tenacious D - Georgia
Spinvis


Maandag
Metallica

Sabaton - John Mayer
Deerhunter - Disturbed

Lizzo - Devin Townsend - Airbourne
Johan - Myrath


Komt dat zien, komt dat zien en nog veel meer, bij Baspop Live Forever.


En de eer om de exclusieve namen af te sluiten is aan @Timmetje en @Rikkie
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
We zijn gewend om elke ronden met twee bekendmakingen te komen. Ook al hebben we nog maar één exclusieve naam, we hebben wel nog twee aankondigen.

Vele grote artiesten zijn helaas niet meer in de wereld der levenden. De muziek die deze artiesten gemaakt hebben wordt wel nog door velen geluisterd. De naam van ons festival verwijst naar een van deze muzikale grootheden. We hopen jullie allemaal terug te zien op: A kind of Magic!

De laatste act is een zogenaamde late-night-special en zal een show geven na onze grote dagheadliner. Het zijn grondleggers in hun genre en weten nog altijd hoe je een festival kan betoveren met tijdloze klassiekers: Kraftwerk 3d! Het late night Kraftwerk idee hebben we van één van der grote festivals in der Draft geschiedenis overgenomenen (@mattman ).

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Dat LCD geen headliner is (alhoewel..), wil ik nog door de vingers zien, maar Lizzo en Erykah Badu hoeven absoluut niet in dat kleine font. Wtf zelfs.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Lizzo stond in 2019 op Werchter toch ook supervroeg in de middag in de Barn?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ja, en Post Malone stond in datzelfde jaar als tweede in de Barn. Intussen headlinet ze in de VS gewoon op haar dooie gemak festivals (of stond ze gepland als). En please laat het uit met die VS-EU-vergelijkingen die hierop zouden volgen. We weten allemaal wat voor een wereldster ze in de periode van 2019-2020 is geworden. Ik schat dat ze nu gewoon de Barn zou afsluiten qua grootte.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Voor Post Malone was dat een jaartje eerder (2018) maar ik snap je punt. Had persoonlijk Lizzo misschien een rijtje hoger gezet. Het is sowieso de Clashfinder afwachten om te zien hoe hoog ze staat toch? Komen nog +-60 acts bij. :p
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken