Festileaks Festival Draft IV: European Edition

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.814
12.546
Ik heb zelf eigenlijk altijd gedacht dat dit een Amerikaanse band was. Heb ik even geluk dat ze gewoon uit Londen komen. Met The Kingdom brachten ze vorig jaar een knaller van een alternatieve rockalbum uit, hun achtste alweer, daar ze al sinds 1992 meedraaien. Van 2003 tot 2010 zijn ze er alleen even tussenuit geweest, maar sindsdien zijn ze op volle oorlogssterkte terug. Ik presenteer u Bush!

@koekdoos @RubenFrusciante
Goh ja. Was ook overtuigd dat dit Amerikanen waren. Educatief spelletje dit.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.676
9.041
Nee joh. Bastard. Dat was mijn volgende al:( er wordt overdreven gretig gegraaid uit de symfonische metalpot en deze wilde ik toch maar even vastleggen. Ook al niet dus.

Oef, dat klinkt als concurrentie. Dat betekent dus een change of plans!
Nog even snel in ieder geval eentje vastleggen! De laatste weken in een enorme bui van power en symfonische metal, dus Baspop wordt uiteraard gevuld met van alles en nog wat uit deze genres en alles wat er ook maar een beetje op lijkt. In eerste instantie gepland als een vrije keuze, maar de vraag is natuurlijk, zou dat goed zijn gekomen? Die twijfel slaat toch wel een beetje toe als er zo een Lacuna Coil wegvalt en er bij Jozzfest ook nog symfonische namen gezocht worden.

Waar Baspop in 1989 geen enkele vrouwelijke act geboekt had, staan daar nu inmiddels toch een mooi aantal artiesten op het affiche.
Eerder al aangekondigd: Within Temptation, Epica, Jinjer, Visions of Atlantis en in een bepaalde vorm heeft MaYaN ook de nodige vrouwelijke invloeden.
Verwacht nog maar meer powervrouwen op het uiteindelijke affiche met nu alvast weer een toevoeging:

Beyond the Black


@RubenFrusciante en daarna 2x @HollandiaFCB
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Ook Arena is al gekozen. Door jezelf. De ronde daarvoor. Ze mogen bij deze wel 2x op je festival spelen denk ik ?
Sorry je hebt helemaal gelijk, ik ben er echt even met mijn hoofd niet bij door de extreme drukte van de afgelopen 2 weken, sorry. Ik verander graag Arena in Thunder als dat nog kan. En anders ook niet erg en pech gehad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
3.000
4.067
Punk punk punk! Punk is back en hot. De organisatie was en is bang om naast deze nieuwe revelatie te grijpen en is er nu als de kippen bij om ze te strikken. Met Bright Green Field nu op zak is het een must have en must see op de festivalweide. Lekkere riffs, lekker schreeuwen, lekkere climaxen: Squid.

Deze aankondiging wordt getypt al zippend en nippend aan de coffee en met wat fake it flowers op tafel voor moederdag. In tegenstelling tot Squid is dit lekker rustig, lekkere klanken, lekker meezingen: Beabadoobee
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.676
9.041
Een festival is geen festival zonder klassiekers. Wij bij Baspop kunnen natuurlijk niet Accepteren dat er geen klassiekers op het festival staan, dus bereid je voor op een weide vol festivalgangers die luidkeels mee zullen zingen met Balls to the Wall. Uiteraard wordt het met verschillende andere klassiekers ook al genieten op het festival en er zullen nog velen toegevoegd worden.


@wenteldave en daarna @Joslittel
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.309
13.743
De volgende is een van oorsprong Libanees, maar vluchte tijdens de Libenese oorlog als kind naar Frankrijk. Het talent heeft hij niet van een vreemde, zijn vader was trompetitst, zijn moeder pianist. Die Arabische invloeden merk je nog wel in zijn jazzmuziek, al zijn er ook invloeden vanuit de grote genres rock, funk en elektronica. Ibrahim Maalouf!

@Joslittel @Oasiss
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.814
12.546
De organisatie van JozzFest heeft eindelijk weer een computer voor handen om te kunnen boeken. Er zijn al veel mooie namen weg waar we niet snel genoeg bij waren. Met name de symfonische metal en power metal namen zijn bijzonder snel geboekt. Waarschijnlijk tegen woekerprijzen maar daar houden wij ons niet mee bezig. Dus ja, wat doe je dan bij JozzFest? Dan volg je je eigen muzieksmaak en boek je simpelweg de bands die je zelf enorm tof vindt! We hopen dat er meer mensen zijn die hiermee denken: nou, dat is wel een guitig festival.

Dus op naar de volgende naam. Wat is een zelfverklaard hardste festival van de Benelux zonder black metal? Een aanfluiting natuurlijk! Een genre waarvan we vooral live intens kunnen genieten. We hebben nog niet de eer gehad de volgende band live te mogen keuren maar de verhalen zijn goed. Opgericht in 1991 in Noorwegen en daarmee staan ze mede aan de wieg van het genre. Gewaardeerd door hun enorm technische, atypische black metal met pionierswerk rondom het gebruik van symfonische en (jawel) melodieuze passages. Voor de metalfan hoef ik denk ik niet meer te zeggen dan: Ihashn, Samoth, Mortiis en Faust. De oerleden zijn weer bij elkaar en staan in deze samenstelling op JozzFest. Als midnightspecial op The Pit op zaterdag. Dit betekent wel dat Meshuggah een slot eerder speelt maar nog steeds in het donker staat en 5 kwartier speelt. Wat denkt u ervan, afsluiten met Meshuggah en Emporer?


@Oasiss
@Brian
 
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: bas2204 en Koekdoos

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.892
2.719
Hoewel ze BBC Sound Of.. 2021 net niet wist te winnen (2de plek), zijn we er wel rotsvast van overtuigd dat we hier met een toekomstige wereldster te maken hebben: Holly Humberstone!


@Timmetje
@Yannick

PS: zit de volgende 2 weken in productie, dus zal niet altijd mogelijk zijn om de tijdslimiet te halen. Mijn excuses hier alvast voor, van mij mogen jullie, als ik 4 uur na Brian of Timmetje nog niet heb gereageerd, mij gewoon skippen en dan kondig ik mijn act wel later aan.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Dacht dat ie nooit gekozen ging worden. Wilde hem helemaal in het begin als headliner nemen, maar dacht dat Liam misschien wel beter zou werken. Toch mooi hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.540
7.537
Stond al vrij vroeg bij mij op de lijst, als co naast FKA Twigs. Ik had hem eigenlijk voor na de laatste 30 bewaard. Hoopte dat dat goed moest komen. Kreeg zonet toch koudwatervrees dus toch nu maar al aangekondigd!

(dat en Brian stal de voor nu eigenlijk ingeplande aankondiging Typhoon :p )
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Joslittel

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Pas hun nieuwste plaat 'T(h)reats' uitgebracht en wij hebben de eer dat ze die bij ons willen komen voorstellen. Ongetwijfeld één van de beste Belgische live bands die ik al heb gezien, en volgens @ThijsDB toen niet eens hun beste keer.

ttjfjwu.jpg


Stuff.

@bas2204 > @theblackmadness
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken