Festileaks Festival Draft IV: European Edition

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.271
6.762
Niceeee, wist dat die ging komen. Blijf dat soort spots echt heel fijn vinden zodat zo'n acts toch op festivals toch terecht komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.812
12.543
De Coronacrisis heeft ook impact op JozzFest. Ondanks alles is het ons gelukt om drie briljante headliners neer te zetten, maar dit noodzaakt ons wel om te kijken naar kleinere artiesten voor de subheadlinerpositie. Maar in dit geval mag je eigenlijk niet spreken van een kleinere artiest. Hoewel zijn naam misschien niet bij iedereen bekend is, is de de band waar hij zanger en songwriter van was dit wel. Het eerste album van deze band werd al in 1970 uitgebracht maar het echt grote succes volgde in 1974 met het album Crime of the Century met daarop wereldhits School en Dreamer. De titeltrack is één van de favoriete nummers van de organisatie. Natuurlijk hebben we het hier over Supertramp. De frontman Roger Hodgson staat op de slotdag als sub voor Roger Waters. Een avond met de grootste hits van Supertramp en Pink Floyd, een natte droom voor elke liefhebber van de goede muziek. Hoewel Roger Hodgson een kleineresub is, vinden wij bij JozzFest dat hij hiermee de positie heeft die deze man heeft verdiend met zo'n oeuvre. Verwacht naast de al genoemde nummers bijvoorbeeld ook the Logical Song, Breakfast in America, Give a Little Bit en It's Raining Again. Speciaal voor JozzFest komt A Fool's Overture ook voorbij.


@wenteldave
@koekdoos
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.304
13.725
Zo, we hadden nog een headliner te goed, omdat een geschikte co-headliner op van Sigur Rós op het nippertje afviel, maar die komt zometeen. Eerst gaan we door met een Schotse singer-songwriter, groot geworden met Last Request en Iron Sky, of wat te denken van New Shoes. Nederland deed ie voor het laatst aan in 2015 toen hij op Lowlands stond, maar in 2017 heeft hij zeker ook nog kort opgetreden in Zuid-Amerika. Paolo Nutini!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.271
6.762
Beetje grijs gebied. Treedt sinds 2017 niet meer actief op maar is ook niet echt officieel gestopt.
Kun je ook van Sigur Ros zeggen. Die mannen zijn quasi gesplit als je de interviews mag geloven. Niet toevallig dat Jonsi de afgelopen jaren zoveel solo-materiaal heeft uitgebracht. (overigens geen steek naar jou toe hoor Dave).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.304
13.725
Beetje grijs gebied. Treedt sinds 2017 niet meer actief op en had sinds 2016 2 optredens in Europa en daarna niet meer maar is ook niet echt officieel gestopt.
Dat inderdaad, dus daarom dacht ik dat je mocht. SR inderdaad vorig jaar een album uitgebracht, dus die zijn naar mijn mening nog actief. Zag dat Nutini nog wel muzikaal bezig is, maar als jullie het er oneens mee zijn, verander ik 'm wel.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.271
6.762
Sigur Ros bracht eind vorig jaar nog een album uit toch?
Nee. Dat album was materiaal van opnames (van een klassiek stuk, dacht ik?) die ze in de periode van 2002 (?) hadden opgenomen. Het is geen nieuw studio-materiaal. Laatste échte studio album van de band is gewoon Kveikur. Je moet je maar 's inlezen over de band sinds die release of toch rond die release.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.152
5.543
Dat inderdaad, dus daarom dacht ik dat je mocht. SR inderdaad vorig jaar een album uitgebracht, dus die zijn naar mijn mening nog actief. Zag dat Nutini nog wel muzikaal bezig is, maar als jullie het er oneens mee zijn, verander ik 'm wel.
Voor mij kan dat zeker wel hoor. Grijze gebieden vinden is ook een kunst in zo´n draft ;)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.665
9.022
Voor op de zondag een mooie afsluiter van de grote Marquee tentstage:

Dimmu Borgir

Ze krijgen een mooie speeltijd van 1,5 uur en zullen in een bepaalde vorm de grote metal "headliner" van de dag zijn, ookal is het in de tentstage.
Genieten van een mooie symfonie aan duistere muziek. Tot nu toe een relatief thematisch symfonie dagje!


@RubenFrusciante en daarna 2x @HollandiaFCB
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.812
12.543
Voor op de zondag een mooie afsluiter van de grote Marquee tentstage:

Dimmu Borgir

Ze krijgen een mooie speeltijd van 1,5 uur en zullen in een bepaalde vorm de grote metal "headliner" van de dag zijn, ookal is het in de tentstage.
Genieten van een mooie symfonie aan duistere muziek. Tot nu toe een relatief thematisch symfonie dagje!


@RubenFrusciante en daarna 2x @HollandiaFCB
Ah nee he!! Dit had ik toch fout ingeschat. Verwachtte dat die er nog wat langer in zouden zitten. Mooie booking!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken