Festileaks Festival Draft IV: European Edition

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.898
5.434
Dat inderdaad, dus daarom dacht ik dat je mocht. SR inderdaad vorig jaar een album uitgebracht, dus die zijn naar mijn mening nog actief. Zag dat Nutini nog wel muzikaal bezig is, maar als jullie het er oneens mee zijn, verander ik 'm wel.
Kan gewoon hoor, wist het zelf gewoon niet. Mooie naam!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.665
9.019
Ah nee he!! Dit had ik toch fout ingeschat. Verwachtte dat die er nog wat langer in zouden zitten. Mooie booking!

Was een beetje verplicht om deze naam inmiddels te nemen om mijn huidige plan goed te kunnen uitwerken na het wegvallen van Opeth en wat eerder Behemoth al. Kan natuurlijk niet alleen maar persoonlijke favorieten zetten op een festival, maar zal ook gewoon goede afsluiters van stages moeten hebben :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.525
4.854
Voor op de zondag een mooie afsluiter van de grote Marquee tentstage:

Dimmu Borgir

Ze krijgen een mooie speeltijd van 1,5 uur en zullen in een bepaalde vorm de grote metal "headliner" van de dag zijn, ookal is het in de tentstage.
Genieten van een mooie symfonie aan duistere muziek. Tot nu toe een relatief thematisch symfonie dagje!


@RubenFrusciante en daarna 2x @HollandiaFCB

Maar heb je ook budget om het Noors symfonieorkest over te laten komen?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.665
9.019
Maar heb je ook budget om het Noors symfonieorkest over te laten komen?

Dat ligt eraan welke headliner ik op de zaterdag ga pakken. Een van de opties die ik daar heb, zal te duur zijn om dan nog een Noors orkest te laten overvliegen. Maar we gaan het zien.

Heb net in ieder geval een leuk idee uitgewerkt om toe te gaan passen en heb ook een naam daarvoor op de planning staan die ook in een grijs gebied valt, dus heb genoeg om te doen de komende aankondigingen. En dan zien we aan het einde wel of ik er een heel orkest bij ga laten overvliegen :p
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.812
12.543
telfort GIF by Hans

Gelukkig houden zin, bier, kampvuur en nachos met kaas mij gezelschap tijdens het wachten :LOL:
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.665
9.019
We gaan vandaag een nieuw podium in het leven roepen. In eerste instantie ben ik begonnen met 4 stages. Een vergelijkbare setup als hoe het op Graspop gaat. Even de tijdsloten kopiëren in een clashfinder en dan komt er een mooi overzichtje uit. Uiteraard de dubbele mainstage erin geknald, en dan twee tentstages (Marquee en Metal Dome). De Jupiler Stage heb ik er zelf even uit gelaten, omdat het dan qua aantal namen best mooi al uit kwam.

Maarja, dan kom je op een volgend probleem uit, de tijdsloten zijn dan van zoveel bands maar kort. Allerlei acts met 40 en 50 minuten speeltijd. Op zich natuurlijk niks mis mee, dat hoort erbij, kleine acts hebben weinig speeltijd en grote acts krijgen meer. Je moet natuurlijk alsnog alles op de dag ingepland kunnen krijgen. Het is een beetje gek om een dagopener anderhalf uur te laten spelen bijvoorbeeld, dus dat gaat ook niet gebeuren.

Dat betekent echter niet dat er geen bands zijn die meer verdienen. Daarom komt er op Baspop toch een vijfde stage bij waar bands extra speeltijd hebben. Momenteel staat het concept op 3 bands per dag met allen een tijdslot van anderhalf uur.
Ik noem het de 'Bonus Stage'. Leuk concept, al zeg ik het zelf.

Maar wat voor bands mogen er dan spelen op deze stage? Goed dat je het vraagt. Op de Bonus Stage komen kleine of jonge bands met veel potentie, publieksfavorieten of bands waar de organisatoren enorm fan van zijn.

Vandaag maken we naast de bekendmaking van deze stage ook meteen de eerste naam bekend die op deze stage meer speeltijd krijgt:

Jinjer

Door de jaren heen is de vraag om Jinjer te boeken voor metalfestivals steeds groter geworden en dat is ook ons niet ontgaan. Op Wacken 2019 hebben ze nog een dijk van een show neergezet en waren ze toch een van de hoogtepunten van het festival. Door hun geweldige live performances en de grote vraag naar Jinjer op metalfestivals hebben ze de eer om als eerste naam de nieuwe Bonus Stage af te trappen op de vrijdag met een set van anderhalf uur. Dat wordt genieten.


@wenteldave en daarna @Joslittel
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.304
13.725
Dan eindelijk de headliner waar jullie allemaal op zaten te wachten (nou ja, geen idee eigenlijk). De dag waar Sigur Rós staat, die ook zeker een mooie spot gaan krijgen, wordt hiermee mooi ingevuld. Als ik zeg 'Live at Pompeii' dan heb je waarschijnlijk een vaag vermoeden wie er aangekondigd gaat worden. Als lid en natuurlijk zanger van één van de beste bands ooit, Pink Floyd, maakte hij decennialang grote indruk. Daarnaast heeft David Gilmour ook fijne soloalbums gemaakt die ook vertolkt zullen worden, naast de wereldboemde nummers van Pink Floyd natuurlijk. Dit gaat een heerlijk nostalgisch optreden worden!

@Joslittel @Oasiss
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.898
5.434
Ik moet verdorie eens wat aan mijn kennis van herkomst gaan doen, ik was om onverklaarbare redenen in de veronderstelling dat Foals uit Australië kwam.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.812
12.543
We gaan vandaag een nieuw podium in het leven roepen. In eerste instantie ben ik begonnen met 4 stages. Een vergelijkbare setup als hoe het op Graspop gaat. Even de tijdsloten kopiëren in een clashfinder en dan komt er een mooi overzichtje uit. Uiteraard de dubbele mainstage erin geknald, en dan twee tentstages (Marquee en Metal Dome). De Jupiler Stage heb ik er zelf even uit gelaten, omdat het dan qua aantal namen best mooi al uit kwam.

Maarja, dan kom je op een volgend probleem uit, de tijdsloten zijn dan van zoveel bands maar kort. Allerlei acts met 40 en 50 minuten speeltijd. Op zich natuurlijk niks mis mee, dat hoort erbij, kleine acts hebben weinig speeltijd en grote acts krijgen meer. Je moet natuurlijk alsnog alles op de dag ingepland kunnen krijgen. Het is een beetje gek om een dagopener anderhalf uur te laten spelen bijvoorbeeld, dus dat gaat ook niet gebeuren.

Dat betekent echter niet dat er geen bands zijn die meer verdienen. Daarom komt er op Baspop toch een vijfde stage bij waar bands extra speeltijd hebben. Momenteel staat het concept op 3 bands per dag met allen een tijdslot van anderhalf uur.
Ik noem het de 'Bonus Stage'. Leuk concept, al zeg ik het zelf.

Maar wat voor bands mogen er dan spelen op deze stage? Goed dat je het vraagt. Op de Bonus Stage komen kleine of jonge bands met veel potentie, publieksfavorieten of bands waar de organisatoren enorm fan van zijn.

Vandaag maken we naast de bekendmaking van deze stage ook meteen de eerste naam bekend die op deze stage meer speeltijd krijgt:

Jinjer

Door de jaren heen is de vraag om Jinjer te boeken voor metalfestivals steeds groter geworden en dat is ook ons niet ontgaan. Op Wacken 2019 hebben ze nog een dijk van een show neergezet en waren ze toch een van de hoogtepunten van het festival. Door hun geweldige live performances en de grote vraag naar Jinjer op metalfestivals hebben ze de eer om als eerste naam de nieuwe Bonus Stage af te trappen op de vrijdag met een set van anderhalf uur. Dat wordt genieten.


@wenteldave en daarna @Joslittel
Toffe boeking! Ik had gehoopt dat ze nog even in het spel waren gebleven.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.812
12.543
Hoeveel bands zijn er die zich de grondlegger van een genre mogen noemen? Niet veel in ieder geval. Maar deze metalen giganten mogen zich in ieder geval tot dit selecte gezelschap rekenen. Djent. Klinkt als een obscure geest (of een kaartspel uit The Witcher) maar is een loeistrak en zware metalvariant. De organisatie is fan. Voor degene die zegt: wat is Djent is hemelsnaam? Wikipedia omschrijft het als volgt: uitgebreide polymetrische passages, zware metalriffs op 8-snarige gitaren, Technische drums, diepe grunts en hoge screams. Dit zegt genoeg lijkt me. Uiteraard hebben we het over Meshuggah. Deze band voegt zich bij Behemoth als headliners van The Pit


@Oasiss
@Brian
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken