Festileaks Festival Draft IV: European Edition

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.493
3.653
Matt Leblanc Reaction GIF
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.304
13.725
Bekijk bijlage 54
Dé revelatie van dit jaar in Nederland. Ze mengt zoete melodieën met rake teksten. Ze heeft het wel over iemand 'groter dan ik', maar wij hebben geen idee wie ze bedoelt. Op dit moment? Is niemand groter dan Doe Ma.. uhh Froukje.
@koekdoos en @wenteldave
'Groter als' mag sinds vandaag ook! Bekt toch iets minder lekker in zo'n nummer.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.739
7.522
Bekijk bijlage 54
Dé revelatie van dit jaar in Nederland. Ze mengt zoete melodieën met rake teksten. Ze heeft het wel over iemand 'groter dan ik', maar wij hebben geen idee wie ze bedoelt. Op dit moment? Is niemand groter dan Doe Ma.. uhh Froukje.
@koekdoos en @wenteldave
Nice, ik was al benieuwd tot wanneer Yannick deze ging laten lopen, ik had ook niet verwacht dat ze nu al gekozen zou worden. Gelukkig had ik haar al in mijn vorige draft dus viel ze voor mij automatisch af. Wel een mooie relevante boeking in de Nederlandse scene. Kan niet wachten om haar in het echie te zien.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.664
9.015
Goed, daar gaan we weer. Inmiddels hebben we een zesde naam om bekend te maken.
We gaan weer een naam toevoegen aan de zondag en daarmee hebben we twee namen per dag tot nu toe.
Alle namen zijn tot nu toe mainstage namen, een overzicht voor de vrijdag en zaterdag tot nu toe:

Vrijdag hebben we Within Temptation als headliner en Avatar sluit daarna de dag af. Zeker zeer tevreden mee dat dat gelukt is.
Zaterdag hebben we de twee voorlaatste namen van de mainstages al bekend met Powerwolf en als subheadliner Alestorm. Ook heel blij mee dat die twee namen binnen zijn. De headliner voor die dag is ook voor mij nog een raadsel met het wegvallen van Sabaton, Scorpions, Nightwish, Ghost, Avantasia én Blind Guardian, dus die headliner volgt op een later moment. (Iron Maiden en Rammstein nooit als serieuze optie beschouwd door de late startpositie)

De zondag wordt verder wel het meest creatief uiteindelijk. Daar hebben we op dit moment Epica staan, waarschijnlijk al opgeschoven naar eenzelfde positie als Powerwolf op de zaterdag met een door mijzelf benoemde "pre-sub-headliner". En daar gaan we nu een subheadliner aan toevoegen om een mooie thematische combinatie daar samen te stellen. Op de zaterdag hebben we de mooie powermetal combo, op zondag is het een mooie symfonie geworden.

De muziek komt origineel dan wel uit de Verenigde Staten, maar gelukkig wordt het nu vertolkt door een band uit Finland.

We hebben het dan natuurlijk over een speciale set van alleen maar Metallica nummers gespeeld door:

Apocalyptica

Net als in 2017 zal Apocalyptica een set komen spelen op Baspop in de style van de tour van toen: "Plays Metallica by four cellos".
En daarmee hebben we toch een mooie uitzondering op de regel en een stukje Amerikaanse metal op het programma staan.
Geweldig al zeg ik het zelf.


@wenteldave en daarna @Joslittel

(dat tekstje schrijven duurde wat langer dan gepland...)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.271
6.762
Ronde 5 is echt te vroeg voor zo'n kleine act, het is maar waar je je prioriteit legt in de draft eerst natuurlijk.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.664
9.015
Ronde 5 is echt te vroeg voor zo'n kleine act, het is maar waar je je prioriteit legt in de draft eerst natuurlijk.
Vind het zelf altijd wel fijn om een paar kleine namen die belangrijk voor mijn festival zijn al vroeg te claimen om de concurrentie te vroeg af te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.304
13.725
Apocalyptica is echt steengoed live. Mooi hoor!

Ik zat hier een beetje in dubio tussen deze artiest en Steven Wilson, omdat ik het vermoeden had dat de laatste er ook binnenkort uit zou gaan, maar dat is dus al gebeurd... We schakelen door naar, hoe kan het ook anders, Scandinavië. Uit Denemarken komt veel goeds: Hans Christian Andersen, de kleine zeemeermin in Kopenhagen, natuurlijk ook Lego, maar ook qua muziek heeft het land ons wat te bieden. Roskilde is natuurlijk een mooi voorbeeld qua festival, maar als we naar specifieke artiesten gaan kijken, komen toch altijd eerst de rocknamen naar boven. Nou, van dat stigma wil de organisatie van SLIF graag afwijken. Deze vrouw heeft vorig jaar het schitterende Myopia uitgebracht, waar de organisatie ontelbare keren naar heeft geluisterd. Weet u het al? Agnes Obel komt naar Supersonic Lake IJssel Festival!

@Joslittel @Oasiss
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.271
6.762
Vind het zelf altijd wel fijn om een paar kleine namen die belangrijk voor mijn festival zijn al vroeg te claimen om de concurrentie te vroeg af te zijn.
Zeker! Ben zelf ook aan het twijfelen voor de volgende naam eerlijk gezegd en met de draft weet je ook niet goed wanneer wat ongeveer zou vallen, haha.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken