Festileaks Festival Draft IV: European Edition

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.840
12.229
Of nu... Dat werkt vast ook wel.

Ik zat er aan te denken om ook groot te beginnen, maar ik zie dat dat nog niet nodig is, aangezien ik nog wel ruimte zie voor mijn grote naam. Deze groep gaat alweer sinds 1996 mee. Deze Fransozen zijn niet een al te grote band, maar mocht je het Graspoptopic een beetje hebben gevolgd de laatste jaren, dan weet je waarschijnlijk wel dat we daar eensgezind zijn over een positie als headliner voor ze. Dan zijn we bij Supersonic Lake IJssel Festival (back with the long name...) ook de beroerdste niet en bombarderen we ze ook maar gelijk tot headliner, een positie die ze bijvoorbeeld al hebben bekleed op Dynamo Metalfest, zouden gaan bekleden op Mystic Festival (Polen) en waar ze ongetwijfeld in de nabije toekomst ook nog zullen staan! Gojira, dames en heren!
 
Laatst bewerkt:

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Dus artiesten moeten gewoon actief zijn geweest binnen een bepaald kader en niet per se op een festival hebben gestaan? Alright. Want anders had Waters niet echt gekund natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.863
3.851
Ik zou kijken naar de acts die hebben getourd vanaf 2016 door Europa. Festival is geen pré en nieuw werk ook niet. Anders zou Doe Maar ook niet kunnen ;).
Maar Céline Dion bijvoorbeeld heeft meerdere keren door Europa getourd zonder op festivals te staan. Die zou wel mogen (als ze Europees was geweest (nee, haar deelname aan het Eurovisie Songfestival maakt haar niet Europees))
Ook moet de act nog steeds actief zijn. The good, The Bad & The Queen stond in 2019 nog op Werchter en Lowlands, maar op dat laatste festival maakten ze bekend dat ze stopten. Nu Tony Allen is overleden (RIP) kunnen we deze band als niet meer actief beschouwen.

Dit zei Brian
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.081
8.205
Waar ik eerst wilde beginnen met een niet headliner, werden er ineens toch wat namen gekozen die bij mij ook een optie waren. Natuurlijk de een had ik verwacht, de ander niet. En toen moesten Joslittel en Wenteldave nog komen en dan kiezen ze deze twee namen. Nu zit ik weer in een tweestrijd, eenzelfde als wat hierboven door Dave is benoemd. Toch eerst voor de zekerheid maar even 1 headliner veiligstellen:

Een Nederlandse act om meteen even een begin te maken aan het Benelux-quotum. Bij deze de primeur om de eerste Nederlandse act van de gehele draft bekend te maken. Waar er voor mij nog bovenop komt dat ik ook meteen met een frontvrouw begin, dat heb ik denk ik nog niet eerder gehad:

Within Temptation

Een mooie naam om mee af te trappen en met nieuw werk op komst een interessante headliner. Blij om met deze naam te mogen aftrappen en ik ben benieuwd wat de twee heren na mij gaan kiezen en of dit invloed gaat hebben op mijn volgende naam.


@RubenFrusciante en daarna 2x @HollandiaFCB
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Damn, compleet over het hoofd gezien. Amper in Europa te zien, maar wel in de VS.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Oeh Within Temptation stond ook op mijn lijstje waarvan ik had gedacht dat die misschien wel 1 ronde zou overleven. Gelukkig staat er nog meer dan genoeg klaar (ookal moet ik nog 15 namen wachten)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.081
8.205
Oeh Within Temptation stond ook op mijn lijstje waarvan ik had gedacht dat die misschien wel 1 ronde zou overleven. Gelukkig staat er nog meer dan genoeg klaar (ookal moet ik nog 15 namen wachten)
Inmiddels heb ik geen idee meer wat gaat overleven de komende bijna 2 volle rondes voordat ik weer aan de beurt ben. Dus ergens op de avond ga ik een gokje nemen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.369
4.730
Ik vind dat ook wel de charme hiervan. Dan zit je te dubben over twee namen en strategisch te denken welke je het best het eerst kan noemen en vervolgens gaan de vier namen die je daarna op de planning had staan, weg!

Ik ben overigens zo direct niet meer online. Dus als het allemaal wat doorloopt, ga ik de boel misschien wel even een paar uurtjes ophouden.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.523
823
Als ik het goed begrijp verneukt de Gorillaz nominatie best wel veel combinaties met Damon Albarn haha.
Ik baal dat ik niet mee kan doen als 16de. Heb nog een aantal fantastische headliners in mijn hoofd :)
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.863
3.851
Na het lange wachten kunnen we niet één, maar maar liefst twee headliners aankondigen.
Wat is er te doen in het grauwe Sheffield? Niet veel, dus gingen buurjongens Alex Turner en Jamie Cook na het krijgen van een gitaar als kerstcadeau samen muziek spelen. Dit leidde uiteindeijk tot de oprichting van Arctic Monkeys.


arctic-monkeys-2.jpg
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.455
6.869
Als ik het goed begrijp verneukt de Gorillaz nominatie best wel veel combinaties met Damon Albarn haha.
Ik baal dat ik niet mee kan doen als 16de. Heb nog een aantal fantastische headliners in mijn hoofd :)
Zijprojecten zijn niet uitgesloten gelukkig!
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.369
4.730
Na het lange wachten kunnen we niet één, maar maar liefst twee headliners aankondigen.
Wat is er te doen in het grauwe Sheffield? Niet veel, dus gingen buurjongens Alex Turner en Jamie Cook na het krijgen van een gitaar als kerstcadeau samen muziek spelen. Dit leidde uiteindeijk tot de oprichting van Arctic Monkeys.


Bekijk bijlage 23
Whyyyyyy
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.081
8.205
Ik ga het helaas al voor Oasiss aan ophouden, ik moet nu weer aan het werk en kan helaas pas tegen 20:30 aan mijn volgende naam plaatsen als ik thuis kom.
Het tekstje staat al klaar, dus dat komt goed tegen die tijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.369
4.730
Ik vind dat ook wel de charme hiervan. Dan zit je te dubben over twee namen en strategisch te denken welke je het best het eerst kan noemen en vervolgens gaan de vier namen die je daarna op de planning had staan, weg!

Ik ben overigens zo direct niet meer online. Dus als het allemaal wat doorloopt, ga ik de boel misschien wel even een paar uurtjes ophouden.
Ik zat dus te dubben over Fatm en AM :)....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken