Ik mis trouwens wel bij veel bevestigingen het jaartal dat de artiest op Werchter speelde. Zo zal de boeking van Tool waarschijnlijk de 2019 show als headliner zijn. Of was dit niet ‘verplicht’ om te noemen?
3. Een act speelt in principe op de plek, waar die op Rock Werchter heeft gespeeld en met de setlist van dat optreden. Dus een act die alleen in de Barn heeft gestaan, kun je niet op het hoofdpodium plaatsen. Een dansafsluiter kun je niet als openingsact plaatsen. Een headliner niet als sub (of lager).
Als een artiest op meerdere posities heeft gespeeld, dan kan kun je kiezen op welke spot je deze zet. Bv een barnheadliner, die ook als sub op de main heeft gestaan. Geef dit dan wel aan (ook met jaartal). Als je bijvoorbeeld Muse kiest als 2e naam op de main (RW2000), dan spelen ze ook met die setlist. Dit kun je evt. later nog aanpassen.
Dit staat er in de openingspost. Jaartal hoeft dus sowieso niet per se en je kan nog aanpassen waar je iemand wil laten spelen. Ik kan me zelf ook voorstellen dat je iets in gedachten hebt, maar dit spel is zo verneukeratief dat je constant moet schakelen en daardoor een act nog ergens anders neerzet