Festileaks festival draft III: The Rock Werchter edition

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.282
Na een inhaalslag heeft dit festival evenveel punten gehaald als het vorige. Op een gedeeld tweede plek is geëindigd de man met de snor: @randyrw. Ondanks de gemiste kans dat hij Lorde niet heeft binnengehaald, wist de line up toch veel bezoekers over de streep te trekken. Hij verkocht 8 combitickets en 2x een dagticket voor de combi Neil Young / direstraits.

04d5xh7kotpe.jpeg
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.282
Met alle affiches krijg je toch meteen heimwee naar de wei? De muziek, het pakken van pintjes, met je maten op stap. Dat gevoel op de wei dat we allemaal broeders (en zusters) zijn? Mooie kerstgedachte ook: was de wereld maar meer een festival.
Maar ook in de beste families wil het wel eens niet boteren. En tussen niet alle broertjes is het vrede op aarde. De slimme lezer zal het al wel geraden hebben (en anders geeft de poster het wel weg), maar winnaar van deze editie is natuurlijk @oasiss. Hij wist de meesten te overtuigen en haalde de meeste punten. Namelijk 30 (9 combi’s, 2 dagtickets voor arcade fire / Nick Cave, en 1 voor Oasis).
We kunnen alleen maar hopen, dat dit een teken is en de broertjes Gallagher in 2021 de strijdbijl begraven.

Aan @oasiss de eeuwige roem. Ik neem aan dat hij op RW21 iedereen trakteert op een pintje (adel verplicht enzo).
joogvp7.jpeg
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.282
En hier nog het totale lijstje:

Scores:
Aaran / @herragan: 1 combi en 4 dagtickets zaterdag ( AM+Tame Impala)
7 punten

@Randyrw: 8 combi, 2 dagtickets dag van Neil Young / Dire Straits
26 punten

@mattman: 7 combi + 1 dagticket zat (Radiohead)
22 punten

@pede / Paddy: 7 combi, 2 dagtickets zaterdag (tool) + 3 dagticket3 zondag (Bowie)
26 punten

@oasiss: 9 combi, 2 dagtickets zondag (arcade Fire/Nick Cave) en 1 dagticket zaterdag (Oasis / Lamar)
30 punten

@Joslittel: 4 combi, 1 dagticket zat en 1 dagticket zondag
14 punten

@koekdoos: 1 combi en 2 dagtickets (iron maiden)
5 punten

@HollandFCB: 2 combi + 2 dagticket (SOAD)
8 punten

@warriorandweirdo: 3 combi + 3 dagticket zaterdag (ook een mooie poster btw)
12 punten

@Theblackmadness: 1 combi, 2 dagtickets dag van The Cure / Lenny Kravitz / RATM, 1 dagticket zaterdag
6 punten

@shotgvn / Jannick: 2 combi, 2 dagtickets Bjork+Portishead (zat) + 1 dagticket zondag (Paul)
9 punten
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.667
2.293
Congrats @oasiss, dik verdiende winnaar!!

Was weer heel erg moeilijk om de beste festivals te kiezen tussen al die prachtaffiches maar uiteindelijk gekozen voor combi bij Matt, Oasiss en Yannick. Dagtickets waren voor Randy (Neil Young) en Paddy (David Bowie).

Ook nog eens bedankt aan @pede voor de organisatie van deze draft, was wederom erg vermakelijk!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.886
6.103
Toch wat onderschat precies, desalniettemin mooie winnaar. Ty voor het organiseren, Paddy.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Thx voor de organisatie en proficiat Oasis! Mooie affiche! Ik heb hier ook 3 combi's voor Oasis, Paddy & Mattman. Dagticket voor Theblackmadness (RATM) en Warriorandweirdo (dEUS - REM).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.909
8.549
Verdomme wat was dit tof. En ben blij met winnaar @oasiss. Hulde!

Hulde die ook naar @pede mag! Dikke vette merci voor het initiatief. Al is het maar om te tonen wat een mooi verleden Rock Werchter heeft gehad. Damn daar heeft al veel lekkers gestaan. Vlotte rollout ook.

Vind trouwens ook dat letterlijk geen enkele lineup ook maar een klein beetje zwak was. Keuzestress.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.527
4.402
Ik combi bij randy, paddy en joslittel
Dagtickets iron maiden van koekdoos en soad van hollandfcb
Al zou ik op elk festival genoeg naar mijn smaak hebben gevonden om te gaan
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
Ten eerst mijn welgemeende felicitaties voor @Oasiss! Een prachtig affiche met Oasis, Arcade Fire én Nick Cave bovenaan. Aan mij heb je ook een weekendkaart weten te slijten hiermee.

Maar zoals iedereen hier al zegt, er zat werkelijk geen enkel affiche tussen waar ik niet heen zou willen gaan. Wat een fantastische rijkdom aan artiesten hebben we gehad om uit te kiezen. Uiteindelijk kwam ik uit bij een weekendticket voor Oasis, Randy en Paddy. Daarnaast nog een dagje naar Mattman voor de werkelijk briljante combi Radiohead en The National en een dagje stuiteren op RATM bij Blomberghen.

Ik moet ook zeggen dat dit een uitdagende versie van het spel was. Uiteindelijk bleken jullie bepalender te zijn voor de koers van JozzFest Goes Rock Werchter dan me lief was :) Met name in de eerste paar ronde werden er enorme harde klappen uitgedeeld. Ik heb weer genoten.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.518
10.901
wenteldave wrote:

Oasiss wrote:

wenteldave wrote:
Weten jullie ook weer van wie jullie geen stem hoeven te verwachten!


Iedereen is natuurlijk welkom, maar ik had ook niet heel erg verwacht dat jij een kaartje zou kopen voor een line up die ik samenstel ;-).


Ho ho. Dit gaat helemaal niet om mij. Wat een voorbarige conclusie…

Oh, oeps! Nou in dat geval kan ik je als excuus wel een gratis kaartje aanbieden ;-).
Moet zeggen dat die overtuigingsstrategie van je wel is gelukt. Weekendkaart ging dus naar Oasiss en verder naar Randy en Jos. Dagkaarten waren voor Paddy met zijn TOOL-dag en naar Koekdoos voor Iron Maiden. Was ook wel eens leuk om dit van een afstandje te volgen!
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Allemaal mooie festivals, zou voor bijna allemaal wel een kaartje kopen.
Uiteindelijk weekendtickets gekocht voor Theblackmadness, met een heerlijke grunge bovenkant en alternatieve rocknamen. Met een paar van de beste optredens van 2019 (The Cure en Richard Ashcroft!!) helemaal af.
Dan het festival van Randy met namen als Dire Straits, Pearl Jam, Beastie Boys en The Raconteurs om maar een paar hoogtepunten te noemen.
Als laatste weekendticket die van Paddy zelf. Het drieluik Muse - Depeche Mode - TOOL, mooier kan ik me haast niet voorstellen.
Een dagticket voor de dag van Aaran met onder andere Tame Impala en Arctic Monkeys, heerlijke indie bovenkant.
En als laatste, maar zeker niet de minste. De gebroeders Gallagher, Oasis, toch wel mijn grootste droom om ooit live te zien. Gefeliciteerd @oasiss !
Leuke editie weer, en hulde voor Paddy voor de organisatie!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.592
7.300
Nou, waar is de held die een combiticket heeft gehaald bij Baspop?! Interessant dat Iron Maiden beter verkoopt dan Rammstein verder.
Het was verder ook een mooie ronde. Ik had vooraf een wat meer overlappend beeld tussen Graspop en Rock Werchter in m'n hoofd. Maar na aanmelding zag ik eigenlijk al wel gauw dat dat wel mee viel. Dus zo leer je ook nog eens wat over de verschillende festivallen op de wereld.

Mijn weekendtickets zijn gegaan naar Joslittel, Paddy en HollandiaFCB. Dagtickets voor RandyRW (Neil Young / Dire Straits) en Theblackmadness (Lenny Kravitz / RATM).

Verder gooi ik vast een idee voor een mogelijke volgende draft de wereld in: net als de eerste draft maar dan alleen bands van festivallen uit de UK en Ierland uit de laatste paar jaar. Maar dat is iets voor over een paar maanden pas natuurlijk. Dat zien we volgend jaar wel weer
:lol:
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.527
4.402
Nou, waar is de held die een combiticket heeft gehaald bij Baspop?! Interessant dat Iron Maiden beter verkoopt dan Rammstein verder.
Bij mij lag dit aan de rest van de dagprogrammering, op die zondag stond er voor mij iets minder naar mijn zin. Daardoor ook net geen combi gepakt
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.208
4.447
Zo, dit had ik niet verwacht hoor! Dank voor alle stemmen en felicitaties. Ik voel me enorm vereerd. Ben het verder ook met velen eens dat er echt alleen mooie affiches tussen zaten.

Ook nogmaals dank aan Paddy voor het initiatief en organiseren. En fijne feestdagen allen!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken