Festileaks festival draft III: The Rock Werchter edition

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.523
4.394
Mijn tickets gisteren ´gekocht´
Ik wil even vermelden, dat het verbazend is, dat er 11 prachtige festivals vallen samen te stellen uit die jaren Werchter. Het is echt opmerkelijk wat voor moois er allemaal heeft gestaan op die wei.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Inderdaad ongelooflijk veel mooie namen! Die aankondigingen zorgen er toch ook voor dat je soms weer eens nieuwe muziek ontdekt.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.140
1.175
Gestemd.

Zeer veel mooie affiches zeg!

Voor mij waren er vier affiches die er in totaliteit bovenuit staken. Er kunnen echter slechts drie combitickets aangeschaft worden. Zeer moeilijk was dat om daar één festival van te doen 'afvallen'... Heb voor elk van deze vier festivals geteld hoeveel bands ik zou willen zien en ook hoeveel bands ik ab-so-luut zou willen zien. En zo toch tot mijn top drie gekomen.

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.281
Laatste kans om te stemmen!
Dit kan nog tot 12:00 uur via een Pm aan mij. De nummers 1 t/m 4 liggen dicht bij elkaar, dus alles is nog mogelijk!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.281
Gestemd.

Zeer veel mooie affiches zeg!

Voor mij waren er vier affiches die er in totaliteit bovenuit staken. Er kunnen echter slechts drie combitickets aangeschaft worden. Zeer moeilijk was dat om daar één festival van te doen ‘afvallen’… Heb voor elk van deze vier festivals geteld hoeveel bands ik zou willen zien en ook hoeveel bands ik ab-so-luut zou willen zien. En zo toch tot mijn top drie gekomen.

Blijkbaar een gedeelde mening, want je hebt op de top 5 gestemd.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.281
En de verkoop is al weer gesloten! De balans is opgemaakt en we komen er vandaag achter wie Herman Schueremans kan bellen als hij het niet meer weet. De nummer 1 verdient eeuwige roem en digitale champagne! In de loop van vandaag wordt de top 5 bekend gemaakt. De eerste binnen nu en 10 minuten.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.281
Dit festival stopte de ‘rock’ in Rock Werchter. Met misschien wel de lelijkste festivalposter van allemaal. Maar ook met mooie (stevige) namen puttend uit de rijke historie van RW. Alle decennia zijn vertegenwoordigd. Zijn oudste naam stond in 1977 op het affiche (Kayak). Zijn headliners maken duidelijk dat hier een lekkere pit kan worden gebouwd.

Op plek 5: Jozzfest!
Met 14 punten (4 verkochte combi’s en voor beide dagen 1 dagticket)

https://ibb.co/TkVFg1b



 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.281
Het affiche wat nummer 4 wist op te bouwen staat bol van zijn favoriete acts. Geen verrassing dat hij Thom Yorke en zijn band wist te strikken. Wie het werchterforum volgt, weet dat Radiohead hoog op zijn verlanglijstje stond. Een inkoppertje dus dat hij deze als eerste headliner presenteerde (als hij deze niet meteen had ingepikt, had ik misschien wel Radiohead 1997 als middagprogramma op mijn affiche neergezet).
Zo strak als zijn poster en de vormgeving van de aankondigingen eruit zien, zo barstensvol met kwaliteit staat zijn festival. @mattman wist hiermee 7 combi’s en 1 dagticket voor Radiohead te verkopen en komt hiermee op 22 punten.

7b2mmpckur.jpeg

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.281
Maar serieus wat een mooie strakke vormgeving. Samen met @Yannick de beste vormgever van deze editie. Kunnen festivals jullie niet inhuren ofzo, want die maken afentoe echt posters ed die pijn aan de ogen doet.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.665
2.283
Vind dat Matt verrassend laag geëindigd is, was voor mij toch wel met enige voorsprong de beste RW-affiche van deze draft.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
De 3 die ik in de top 3 verwacht zijn nog in de race. Ben benieuwd wie nummer 1 zal worden!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.884
6.095
Kunnen festivals jullie niet inhuren ofzo, want die maken afentoe echt posters ed die pijn aan de ogen doet.
Die poster van dit jaar was echt niet om aan te zien maar verder valt dat toch wel mee bij hen, of heb je het nog over andere festivals?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.438
Maar serieus wat een mooie strakke vormgeving. Samen met @Yannick de beste vormgever van deze editie. Kunnen festivals jullie niet inhuren ofzo, want die maken afentoe echt posters ed die pijn aan de ogen doet.

Ik ben in te huren hoor! :p
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.281
Paddy wrote:
Kunnen festivals jullie niet inhuren ofzo, want die maken afentoe echt posters ed die pijn aan de ogen doet.

Die poster van dit jaar was echt niet om aan te zien maar verder valt dat toch wel mee bij hen, of heb je het nog over andere festivals?

2017 was vrij lelijk imo.
Maar doelde ook op andere festivals. Pinkpop is vrij wisselend. Met soms best leuke, maar ook erg lelijke, kitscherige posters. Lowlands heeft ook een vrij lelijke huisstijl (gehad).
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.281
Komen we uit bij de volgende:
In mijn ogen natuurlijk de mooiste. ? Met een mooie balans tussen rock en andere genres. Dat vonden er meer, want lang in de running voor de koppositie. Maar uiteindelijk gestrand op een gedeeld tweede plek met 26 punten (7 combi’s, 2 dagtickets voor depeche mode / Tool en 3 dagtickets voor Bowie).

lczm6u.jpeg
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken