Festileaks Festival Draft II: Return of the Eighties

<
Damn, dat is een verdomd lekkere dag geworden zo zeg!
Merci beaucoup. En het beste is nog dat er één naam bij moet. Voorlopig is dat ook een naam waar ik versteld van sta dat die nog niet gekozen is. In ieder geval is het heel fijn dat je het kan waarderen!

Aaran wrote:
Testtest (kan niet posten krijg een error)

Hij doet het weer dus bij deze maak ik met trots Europe bekend als grotere naam op AAA Festival!

Europe is helaas al een paar namen eerder gekozen

Ahh die heb ik zelf dan niet uit mijn lijstje gehaald ;)

Ter vervanging van Europe zal Toto een speciaal optreden geven op AAA Festival!

Naast de vorige aankondiging zal ook een stevigere naam optreden op AAA Festival. AC/DC zal na hun daverend optreden in de Rijnhal in 1988 ook een show geven op ons festival!

The Kinks vervangen AC/DC!
@Chileera > @mattman

Best gek dat die mannen eerst in zaaltjes speelden en met Monsters Of Rock 3 jaar later weides plat speelden.

Best gek dat die mannen eerst in zaaltjes speelden en met Monsters Of Rock 3 jaar later weides plat speelden.

Klopt ik zat erg te twijfelen, maar aangezien we kijken naar de jaren 1984-1989 neem ik aan dat ik het optreden in de rijnhal als voorbeeld kan nemen. Doet me vaag denken aan Lizzo/Billie die ook heel snel zijn gegroeid.

Naast de vorige aankondiging zal ook een stevigere naam optreden op AAA Festival. AC/DC zal na hun daverend optreden in de Rijnhal in 1988 ook een show geven op ons festival!

@Chileera
> @mattman

Ja, en dat is de volgende uit mijn top 3! Ik wil het niet teveel vergallen voor je maar die mannen waren toentertijd toch een stadion/arena act? Ik weet niet welke spot je in gedachten hebt maar middagact was het zeker niet meer. Thunderstruck in 1990 was een soort van comeback single na wat mindere jaren, dat dan weer wel.

Nou waren ze daarvoor ook al wel groot verder in bijvoorbeeld Engeland, toevallig vanochtend ook nog gekeken of het nog een optie was :-P

Alleen in Nederland inderdaad een optreden in de Rijnhal als grootste zaal tot daarna die Monsters of Rock kwam. Maar ga ervan uit dat Back in Black en Highway to Hell in die tijd toch al wel aardig wat platen verkocht hadden

Aaran wrote:

@Chileera
> @mattman

Ja, en dat is de volgende uit mijn top 3! Ik wil het niet teveel vergallen voor je maar die mannen waren toentertijd toch een stadion/arena act? Ik weet niet welke spot je in gedachten hebt maar middagact was het zeker niet meer. Thunderstruck in 1990 was een soort van comeback single na wat mindere jaren, dat dan weer wel.

Tot en met 1989 in totaal 11x Wembley met 4x Wembley in 1988

Joslittel wrote:

Aaran wrote:

@Chileera
> @mattman

Da's dan rond een uurtje of drie in de middag in Nederland, niet?

koekdoos wrote:

Joslittel wrote:

Aaran wrote:

@Chileera
> @mattman

Da’s dan rond een uurtje of drie in de middag in Nederland, niet?

Geen idee, zal me niks verbazen als er veel acts ineens in wembley blijken te staan, als je alles opzoekt. Zat zelf te twijfelen of AC/DC nog zou passen als headliner, maar ik kan er natuurlijk ook naast zitten net als bij mijn voorgaande hooggeplaatste namen :-P

Een Eurovisie songfestival act op WOW!? Jazeker. In België was Anne al een grote hit, we hebben er alle vertrouwen in dat ze dat in Nederland ook gaan worden.

Clouseau!

@mattman @gesp

Ik snap de ophef over AC/DC wel hoor maar ik ging dus uit van de populariteit in NL en dat ze in 1988 Rijnhal aandeden ben ik van die grootte uit gegaan. Als mensen het er echt niet mee eens zijn hoor ik het sws graag!

Ik snap de ophef over AC/DC wel hoor maar ik ging dus uit van de populariteit in NL en dat ze in 1988 Rijnhal aandeden ben ik van die grootte uit gegaan. Als mensen het er echt niet mee eens zijn hoor ik het sws graag!
Ik snap je wel, maar ik ga er vanuit dat ze die hal een paar keer uitverkocht zouden kunnen hebben. Die waren echt wel enorm populair. Maakt niet uit wat je doet voor de rest, hoor.

Ik had nog één sub te goed. Wel, hier is hij. De man werd een icoon in de 60's en de 70's, om in de 80's vooral te genieten van zijn status als countrylegende. Want noem je 'country', dan die je dat altijd in één adem met deze man in black. Hij is net terug van een hele tournee doorheen de staten van de US of A, en hij neemt een koffer vol classics mee.

'Hello, I'm Johnny Cash.'

@gesp @rubenfrusciante

Op 12 augustus 1988 ging er een schokgolf door de artistieke wereld van New York. Op 27 jarige leeftijd overleed Jean-Michel Basquiat, een van de grootste en invloedrijkste kunstenaars uit de tweede helft van de 20e eeuw. Een overdosis heroïne werd hem fataal.

Naar aanleiding van dit droevig voorval schreef gitarist Vernon Reid voor het album Vivid het nummer Desperate People over de New Yorkse scene. Met de band Living Colour maakt hij muziek als de kunst van Basquiat: expressief, vol kleur, woede en maatschappijkritiek.

Naast Desperate People zullen Open Letter (to a Landlord) en Cult of Personality langskomen.

[video]https://youtu.be/cwwJkaT2PHM[/video]

@rubenfrusciante @shotgvn

In een muziekindustrie waar Amerika en Engeland domineren, hebben wij naast een act uit ons eigen land, Ierland en Duitsland nu ook een act uit Zweden weten vastte leggen. En ik zie jullie al denken “ABBA was toen al uit elkaar hoor”, maar wij bedoelen dan ook een andere act.
Ze staan op het punt om door te breken, stonden onlangs nog maar in Paradiso en ondanks dat ze haar grootste hit in dit land nog moet maken, moeten we haar alvast één ding meegeven: She’s got the look.
Dit poprock-duo zal op de George Michael dag staan met nummers als Dangerous, Dressed for Succes, The Look, I Call Your Name, Neverending Love en natuurlijk Listen to Your Heart.
De, na ABBA, bestverkopende act uit Zweden ooit: Roxette
[video]https://www.youtube.com/watch?v=DHbSazOg0SY[/video]
@shotgvn en @koekdoos

Het blijft mooie namen regenen, zelfs in ronde 18... Toto, Johnny Cash, Living Colour... nette boekingen!

Het blijft mooie namen regenen, zelfs in ronde 18… Toto, Johnny Cash, Living Colour… nette boekingen!
Johnny Cash als sub ook. Op het eerste gezicht aardig discutabel, maar als je gaat zoeken naar de zalen waar hij heeft gespeeld in Nederland en België is dat ook ontzettend afwisselend. Begin jaren '80 Ahoy bijvoorbeeld en begin jaren '90 in Vredenburg, dacht ik. Dat is amper te doen qua positie.

koekdoos wrote:
Het blijft mooie namen regenen, zelfs in ronde 18… Toto, Johnny Cash, Living Colour… nette boekingen!

Johnny Cash als sub ook. Op het eerste gezicht aardig discutabel, maar als je gaat zoeken naar de zalen waar hij heeft gespeeld in Nederland en België is dat ook ontzettend afwisselend. Begin jaren ’80 Ahoy bijvoorbeeld en begin jaren ’99 in Vredenburg, dacht ik. Dat is amper te doen qua positie.

Het is toch altijd de naam die het lastig maakt. Bij veel namen verwacht je toch vaak snel een headlining positie of iets dergelijks, terwijl ze dan net komen kijken. Nou komt Johnny Cash natuurlijk niet pas net kijken natuurlijk. Maar gewoon de namen als Guns N Roses, Red Hot Chili Pepers en Metallica, waarbij je tegenwoordig echt gewoon knallers van headliners hebt, en dat je er dan mee weg komt met gewon een lage positie.

Misschien dat dat voor namen als Johnny Cash ook wel zo’n soort effect heeft? Cult-status of iets dergelijks? Geen idee

Users who are viewing this thread