RubenFrusciante wrote:
koekdoos wrote:
En een headliner uit de rock en metal wereld uit Duitsland kan in de jaren 80 eigenlijk maar één naam zijn:
Scorpions
Met al verschillende mooie nummers op zak kwam in 1984 het album ‘Love at First Sting’ uit, met daarop de bekende nummers ‘Still Loving You’, ‘Rock You Like a Hurricane’ en ‘Big City Nights’. Aangevuld met nummers als ‘Blackout’, ‘Dynamite’, ‘Holiday’, ‘The Zoo’ en meer van dat soort geweldige nummers wordt het natuurlijk een grote feestelijke afsluiting van dag twee.
We zullen helaas wel nog een ruim jaar moeten wachten op het album ‘Crazy World’ met mijn persoonlijke favoriet ‘Wind of Change’ en het nummer ‘Send Me An Angel’. Deze nummers zullen jammer genoeg niet gespeeld worden. Maar dat mag de pret niet drukken, want de mannen van Scorpions hebben met 10 albums al genoeg ander werk om uit te kiezen. Tijdens dit optreden zullen ze vooral muziek spelen van hun albums uit de jaren ’80 aangevuld met wat nummers van het album ‘Lovedrive’ uit 1979.
Mooi man, toch die naam die ik bedoelde.
En Wind of Change en Send me an Angel zijn leuk, maar die eerdere albums man.. No one like you, Holiday of nóg ouder werk als Sails of Charon, We’ll burn the sky, In trance, Pictured life en mijn persoonlijke favorieten Bad Boys Running Wild en Coast to Coast.. wat een (live)band, toen nóg meer dan nu. World Wide Live is sowieso mijn lievelings live-album ooit.
Grappig want hoewel ik helemaal niet zo veel met metal (ik weet dat het eigenlijk hardrock is) heb (buiten grotere namen als Metallica, Rammstein etc.) is Scorpions echt één van mijn favoriete artiesten en Scorpions in de Ziggo Dome 2018 veruit mijn favoriete concert ooit, nog een plectrum gevangen van Schenker. Heerlijke boeking en blij dat ze zijn gekozen.
Puur uit nieuwsgierigheid, waarom heb je hen niet gekozen, als ik je zo bezig hoor.
Kwestie van al vol?
Hoe ik het opvatte ook een kwestie van niet genoeg andere bands uit het genre leuk genoeg ervoor vinden om er een hele dag voor op te offeren