koekdoos wrote:
wenteldave wrote:
Ik heb eigenlijk dezelfde opmerking als @oasiss. Als het nu de spuigaten uit loopt, dan hoor ik dat graag. Neem ik ze terug.
Weer zo’n naam waarover ik me verbaas dat die er nog in zit. Tot en met 1989 hebben de heren vier studioalbums uitgebracht: On Through the Night, High ‘n’ Dry, Pyromania en de bekendste van die vier, naar mijn mening, Hysteria. Na het uitbrengen van hun eerste EP (The Def Leppard E.P.) en hun debuutalbum On Through the Night werd Def Leppard beschouwd als een van de leiders van de new wave of British heavy metal. Bij het uitbrengen van het album Hysteria werd duidelijk dat de band een eigen en karakteristiek geluid had ontwikkeld dat zich liet omschrijven als futuristisch met zwaar bewerkte drums en “space-aged” gitaargeluiden met veel effecten, met daar overheen een gelaagde muur van gepolijste en geharmoniseerde (achtergrond)zang.
Ik dacht er even aan om een glamrockband van @koekdoos af te pakken. Geen idee of hij hem nog wilde kiezen, maar ik wilde graag het zekere voor het onzekere nemen.
RIP!
Schat ik nou al mijn namen gewoon te hoog in?
Back to the drawingboard!
Dan doen we er nog maar een schepje bovenop bij m’n headliners en subheadliners? ?
Ik denk ‘t, ja. Weet niet wat je gebruikt qua bronnen om tot de conclusie te komen dat sommige namen in jouw beleving sub+ zijn.
Vooral mijn eigen "kennis" samen met wikipedia en setlist.fm als basis met af en toe wat extra zoekwerk. Maar zal waarschijnlijk ook meespelen dat ik het gewoon binnen het genre zelf bekijk en er geen namen als Bowie en Prince bij betrek om het te bepalen. Dus dan promoveer je al snel veel tot subheadliner of headliner als de algemene grootheden niet meetellen denk ik. In mijn eerste aantekeningen had ik ook Judas Priest als headlineroptie genoteerd, maar als je het gewoon naar heel de 80s trekt, is dat waarschijnlijk ook weer ver gezocht.
Maar ik heb gelukkig al twee vervangers op het oog die vast classificeren als headliner en subheadliner en dan hopelijk ook weer niet te groot zijn...