Festileaks Festival Draft II: Return of the Eighties

Nadat Rory Gallagher van me afgepakt werd, ben ik op zoek gegaan naar een andere gitarist. En jawel, hij is gevonden in de persoon van Jeff Beck. Misschien kennen sommigen hem niet, maar het lijkt me stug dat je Cause We've Ended as Lovers niet kent. Voorheen maakte Jeff Beck onderdeel uit van The Jeff Beck Group, die was opgericht in 1967. Samen met zanger Rod Stewart (!) en gitarist Ronnie Wood (!) en nog wat wisselende leden hadden de heren een grote invloed op diverse muzieksoorten die later opkwamen. Of zoals Wikipedia het zegt: "Hun innovatieve benadering van zwaar klinkende blues, rhythm and blues en rock was van grote invloed op populaire muziek."
https://www.youtube.com/watch?v=AoQHnzHrqgE
@warriorandweirdo

Joe, weer enig teken van leven! Ik was dus op vakantie, telefoon stuk, niet meer aan de draft gedacht, dus ik lig wat achter. Mag ik de afgelopen rondes nog inhalen?

Joe, weer enig teken van leven! Ik was dus op vakantie, telefoon stuk, niet meer aan de draft gedacht, dus ik lig wat achter. Mag ik de afgelopen rondes nog inhalen?
Ja! Geloof zelfs dat je ze allemaal in één keer mag opnoemen nu.

Hahahahaha jemig hallo! Ja, doe maar. Als ik goed kan tellen mag je er 8 aankondigen.

De eerste band die Cabin In The Woods vandaag kan aankondigen is de Schotse popgroep Texas. De band zal hun debuutalbum 'Southside' komen voorstellen en de daarbij behorende hitsingle 'I Don't Want A Lover'. Texas zal op Cabin In The Woods de zaterdag voor geopend komen verklaren.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=y4EI8OUEijY[/video]

Cabin In The Woods is ook erg blij om te melden dat we naast Texas ook de Britse indiepop band The Housemartins hebben weten te strikken. De band die in 1986 wist door te breken, met 'Happy Hour', zal naast deze ook hun grootste hit 'Caravan Of Love' komen spelen. Deze band rond Paul Heaton, Stan Cullimore, Norman Cook en Dave Hemingway, zal er zonder twijfel een erg tof feestje van komen maken.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=glaXdX554vU[/video]

@wenteldave
@herragan

Even tussendoor fietsend:

Het Live Forever Festival kan met trots een achttal nieuwe namen aankondigen:

Motley Crue - Kim Wilde - The Human League - Jane's Addiction - Het Goede Doel - A Flock of Seagulls - Stiff Little Fingers - The Nits

Motley Crue – Kim Wilde – The Human League – Jane’s Addiction – Het Goede Doel – A Flock of Seagulls – Stiff Little Fingers – The Nits

Haha wat, daar gaat mijn derde headliner :lol:
R.I.P. Umlautdag
Back to the drawingboard!

Oasiss wrote:

Motley Crue – Kim Wilde – The Human League – Jane’s Addiction – Het Goede Doel – A Flock of Seagulls – Stiff Little Fingers – The Nits

Haha wat, daar gaat mijn derde headliner
1f606.svg

R.I.P. Umlautdag

Is Motley Crue headliner? Misschien heb ik dat dan verkeerd ingeschat. Dan vervang ik ze graag hoor, want ik heb al drie headliners.

koekdoos wrote:

Oasiss wrote:

Haha wat, daar gaat mijn derde headliner
1f606.svg

R.I.P. Umlautdag

Is Motley Crue headliner? Misschien heb ik dat dan verkeerd ingeschat. Dan vervang ik ze graag hoor, want ik heb al drie headliners.

Op mijn festival zouden ze dat zijn, maar vind het moeilijk inschatten buiten het genre metal sowieso al. Ik dacht dat de populariteit vooral in de VS was.

Of Motley Crue alleen als headliner kan op een festival wat niet all out metal is, heb ik dus geen idee van, ligt eraan wat anderen daarover zeggen.

Mocht de algemene gedachte zijn dat een sub-positie voor hen te min is, dan geef ik je derde headliner weer vrij ;-).

Mocht de algemene gedachte zijn dat een sub-positie voor hen te min is, dan geef ik je derde headliner weer vrij ;-).

Zou zeggen dat dat met jouw headliners geen probleem moet zijn als sub

In '84 stond de band in de IJslandhallen en in Vorst Nationaal, grote sub maar valt denk ik gezien de rest van je line-up te rechtvaardigen.

Ik heb eigenlijk dezelfde opmerking als @oasiss. Als het nu de spuigaten uit loopt, dan hoor ik dat graag. Neem ik ze terug.

Weer zo'n naam waarover ik me verbaas dat die er nog in zit. Tot en met 1989 hebben de heren vier studioalbums uitgebracht: On Through the Night, High 'n' Dry, Pyromania en de bekendste van die vier, naar mijn mening, Hysteria. Na het uitbrengen van hun eerste EP (The Def Leppard E.P.) en hun debuutalbum On Through the Night werd Def Leppard beschouwd als een van de leiders van de new wave of British heavy metal. Bij het uitbrengen van het album Hysteria werd duidelijk dat de band een eigen en karakteristiek geluid had ontwikkeld dat zich liet omschrijven als futuristisch met zwaar bewerkte drums en "space-aged" gitaargeluiden met veel effecten, met daar overheen een gelaagde muur van gepolijste en geharmoniseerde (achtergrond)zang.
Ik dacht er even aan om een glamrockband van @koekdoos af te pakken. Geen idee of hij hem nog wilde kiezen, maar ik wilde graag het zekere voor het onzekere nemen.
https://youtu.be/vMXSj7TEf7k
@herragan > @chileera

Oh god wat werd je in de jaren 80 overspoeld met verschrikkelijke rockbands eigenlijk. Mede hieraan heeft dat decennium haar slechte naam te danken. Gelukkig bewijzen veel andere keuzes het tegenovergestelde!

Oh god wat werd je in de jaren 80 overspoeld met verschrikkelijke rockbands eigenlijk. Mede hieraan heeft dat decennium haar slechte naam te danken. Gelukkig bewijzen veel andere keuzes het tegenovergestelde!
Is het toeval dat je na Def Leppard reageert of heb je daar echt niks mee? Ben het wel met je eens, hoor, al vond ik dat wel altijd overdreven.

Joslittel wrote:

Is het toeval dat je na Def Leppard reageert of heb je daar echt niks mee? Ben het wel met je eens, hoor, al vond ik dat wel altijd overdreven.

Dat is zeker geen toeval, het deed de emmer overlopen :)

wenteldave wrote:

Joslittel wrote:

Dat is zeker geen toeval, het deed de emmer overlopen
1f642.svg
Zonde, wilde nog een grote naam toevoegen, maar veel namen waren of te groot of te klein. Kon voor de rest ook niet op een naam komen, dus dat heeft ook wel meegespeeld. Ach, een naam mag niks uitmaken, hoop ik ;)

Ik heb eigenlijk dezelfde opmerking als @oasiss. Als het nu de spuigaten uit loopt, dan hoor ik dat graag. Neem ik ze terug.

Weer zo’n naam waarover ik me verbaas dat die er nog in zit. Tot en met 1989 hebben de heren vier studioalbums uitgebracht: On Through the Night, High ‘n’ Dry, Pyromania en de bekendste van die vier, naar mijn mening, Hysteria. Na het uitbrengen van hun eerste EP (The Def Leppard E.P.) en hun debuutalbum On Through the Night werd Def Leppard beschouwd als een van de leiders van de new wave of British heavy metal. Bij het uitbrengen van het album Hysteria werd duidelijk dat de band een eigen en karakteristiek geluid had ontwikkeld dat zich liet omschrijven als futuristisch met zwaar bewerkte drums en “space-aged” gitaargeluiden met veel effecten, met daar overheen een gelaagde muur van gepolijste en geharmoniseerde (achtergrond)zang.
Ik dacht er even aan om een glamrockband van @koekdoos af te pakken. Geen idee of hij hem nog wilde kiezen, maar ik wilde graag het zekere voor het onzekere nemen.

RIP!

Schat ik nou al mijn namen gewoon te hoog in?

Dan doen we er nog maar een schepje bovenop bij m'n headliners en subheadliners? :lol:

wenteldave wrote:

Weer zo’n naam waarover ik me verbaas dat die er nog in zit. Tot en met 1989 hebben de heren vier studioalbums uitgebracht: On Through the Night, High ‘n’ Dry, Pyromania en de bekendste van die vier, naar mijn mening, Hysteria. Na het uitbrengen van hun eerste EP (The Def Leppard E.P.) en hun debuutalbum On Through the Night werd Def Leppard beschouwd als een van de leiders van de new wave of British heavy metal. Bij het uitbrengen van het album Hysteria werd duidelijk dat de band een eigen en karakteristiek geluid had ontwikkeld dat zich liet omschrijven als futuristisch met zwaar bewerkte drums en “space-aged” gitaargeluiden met veel effecten, met daar overheen een gelaagde muur van gepolijste en geharmoniseerde (achtergrond)zang.

RIP!

Schat ik nou al mijn namen gewoon te hoog in?

Dan doen we er nog maar een schepje bovenop bij m’n headliners en subheadliners? ?
Ik denk 't, ja. Weet niet wat je gebruikt qua bronnen om tot de conclusie te komen dat sommige namen in jouw beleving sub+ zijn.

Onder anderen bekend van The Drifters tot zijn solo hit Stand by me, Ben E. King met zijn definitie van R&B zal ook optreden op AAA Festival!

@Chileera > @mattman

Users who are viewing this thread