Festileaks Festival Draft II: Return of the Eighties

In de volgende twee aankondigingen zullen wij ons richten op de openingsact van het festival en de derde headliner.
Ik hoop echt dat die laatste headliner degene is die ik graag zou zien.
Voor mij de allerbeste hardrock-naam en live echt fenomenaal, ook nu nog. Dat live album van 1985, pff....

koekdoos wrote:
In de volgende twee aankondigingen zullen wij ons richten op de openingsact van het festival en de derde headliner.

Voor mij de allerbeste hardrock-naam en live echt fenomenaal, ook nu nog. Dat live album van 1985, pff….

Dat klinkt alsof het een te grote naam is om er nog bij te kunnen zetten, maar we gaan het zien.
Het huidige idee is een naam die toch iets minder hardrock is, dan jullie mogelijk zouden verwachten.

RubenFrusciante wrote:

koekdoos wrote:

Voor mij de allerbeste hardrock-naam en live echt fenomenaal, ook nu nog. Dat live album van 1985, pff….

Dat klinkt alsof het een te grote naam is om er nog bij te kunnen zetten, maar we gaan het zien.
Het huidige idee is een naam die toch iets minder hardrock is, dan jullie mogelijk zouden verwachten.
Dan ken jij Ruben nog niet. Denk namelijk dat jullie op dezelfde golflengte zitten.

koekdoos wrote:

RubenFrusciante wrote:

koekdoos wrote:

Dan ken jij Ruben nog niet. Denk namelijk dat jullie op dezelfde golflengte zitten.

Ik heb twee mogelijke headliners op dit moment nog om tussen te kiezen met ook nog twee subheadliner mogelijkheden gekoppeld aan de specifieke headliners. Maar dat is nog een moeilijke keuze. En ook nog maar afwachten of het beide niet te bont is :lol:

Ga die wereld uit.. één secondeee!
Het klinkt zo mooi, maar het gaat over iets heel grimmigs, namelijk de zanger die vanuit zijn auto zijn oude klasgenoot ziet, tippelend en verslaafd aan heroïne.
De melancholieke teksten in combinatie met de melodieuze muziek zorgt ervoor dat deze band de hitparades bestormt in de jaren tachtig.
Deze zanger geldt als een icoon voor de Nederpop, en met steengoede muzikanten om hem heen wordt elk optreden memorabel.
Het is waar dat ik niet sta te springen om Nederlandstalige muziek op mijn festival te zetten, maar voor deze groep waar ik me zo verbonden mee voel (mijn studentenhuis staat namelijk een paar minuten fietsen van het Kronenburg Park vandaan) maak ik graag een uitzondering.
Andere bekende nummers zijn Linda, Zwart wit, De verzoening, Zeg me dat het niet zo is.
Denk niet wit, denk niet zwart, denk niet zwart-wit! Frank Boeijen Groep.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=ghPsHb6EDrc[/video]
@gesp en @mattman

Opstaan en doorgaan. Dat is in essentie toch hoe hét festivalgevoel kan worden omschreven. En dat kan op zaterdag niet beter dan met deze groep uit Madchester. Met een mix van funk, psychedelische gitaarpop en acid house zullen zij een glimlach op ieders gezicht toveren. Ik heb het natuurlijk over de Happy Mondays. 24 hour party people!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=7PhALXW7Jsg[/video]

Deze boeking maakt de zaterdag volledig: Happy Mondays > Claw Boys Claw > Dinosaur Jr. > The Replacements > Lloyd Cole & the Commotions > Peter Murphy (Bauhaus) > R.E.M.

@mattman @chileera

Tegenwoordig staat Henry Rollins vooral bekend om zijn woorden. In de jaren 80's vooral voor zijn daden: als een malle over het podium stuiteren om zijn hart, ziel en pancreas uit te schreeuwen. Dat deed hij uiteraard in de beruchte band Black Flag. Hard, harder, hardst. Come and get it! :-D

Ik kan met trots ook al de running order van m'n dagen delen:

VRIJ: THE CLASH - Beastie Boys - Black Flag - Dead Kennedys - TBA - Hüsker Dü - TBA
ZAT: STEVIE WONDER - TBA - Grace Jones - The Jesus & Mary Chain - Sheila E. - TBA - The Birthday Party
ZON: THE SMITHS - Serge Gainsbourg - The Waterboys - The Style Counsil - Carole King - Tom Tom Club - On A Friday

@chileera @herragan

Ik heb de twijfels of deze artiest kan voor mij op dit punt, maar ik kan geen resultaten vinden van de capaciteit van Pukkelpop anno 1987 of van Saderine's in Oslo. Maar aangezien ze in 1990 in Patronaat, Haarlem stonden (tegenwoordig 975 man), denk ik dat dit kan en mag.

Tijd voor de grootste Ska en Reggea band die er ooit heeft bestaan! Heerlijk genieten in de vroege avondzon van Toots & the Maytals!

De dagindeling ziet er als volgt uit.

Vr: Fatal Flowers - TBA - Roy Harper - Robert Cray Band - Toots & The Maytals - Mike Oldfield - Pink Floyd
Za: TBA - Normaal - Nena - Simply Red - Golden Earring - Herman Brood & His Wild Romance - Nina Simone
Zo: Candy Dulfer - TBA - The B52's - TBA - INXS - Eurythmics - Madonna

@herragan

Overigens, Candy Dulfer zo laag. Foei…

Ohja, @herragan @wenteldave idd.

Hou er rekening mee dat Lily was here pas over 4 maanden in de hitlijsten komt na mijn festival he. Jaartje later een ze was 3 plekken gestegen

De tijd van @herragan is geloof ik om, dus die mag wanneer hij maar wil. We vervolgen.

Zo... Ik zat heel erg te twijfelen of ik nog een Nederlandse band, naast Van Halen (enigszins), zou toevoegen aan mijn affiche. Eerlijk gezegd had ik al tegen mezelf gezegd dat ik dat niet zou doen, totdat Cuby & the Blizzards opeens in mijn hoofd opdook. Kon volgens mij niet, dus daar naar de Harry Muskee band: zelfde verhaal. Toen heb ik de Nederlandse inbreng wel naast me neergelegd. Moest ik even kwijt.
Maar uiteraard hebben we wel doorgeschakeld en wel naar The Mission! Vooral het nummer Amelia van het in 1990 verschenen Carved in Sand, die dus helaas niet wordt gespeeld, vind ik een iconisch nummer voor The Mission, maar ook het bekendere Wasteland uit 1986 doet vast een belletje rinkelen. Bij deze zijn we best trots dat we The Mission hebben vastgelegd voor hun eerste Nederlandse festival ooit. Volgend jaar zullen ze op Pinkpop spelen, maar eerst komen de heren dus in het Urkerbos optreden.
https://youtu.be/zuwTHZ26Qh8?t=30

De eerste dag is hiermee compleet. Het schema ziet er als volgt uit: Joan Jett & the Blackhearts > The Mission > Red Hot Chili Peppers > Jeff Beck > Marillion > Supertramp > The Police.

@warriorandweirdo

Testtest (kan niet posten krijg een error)

Hij doet het weer dus bij deze maak ik met trots Europe bekend als grotere naam op AAA Festival!

Ik vroeg me al af wanneer de eerste fout zou komen.
Maar Yannick, dat krijg je dus als je dat schema niet updatet ;)

Testtest (kan niet posten krijg een error)

Hij doet het weer dus bij deze maak ik met trots Europe bekend als grotere naam op AAA Festival!

Europe is helaas al een paar namen eerder gekozen

Vandaag twee acts, waar de organisatie van Cabin In The Woods enorm grote fan van is, en die beiden op de dag van Paul Simon te zien zullen zijn.

De eerste act die we vandaag mogen voorstellen is de Zuid-Afrikaanse zangeres en anti-apartheidsactiviste Miriam Makeba, ook wel 'Mama Africa' genoemd. Miriam was een van de eerste muzikanten die Afrikaanse muziek introduceerde bij een Westers publiek, waarmee ze de weg plaveide voor artiesten als Fela Kuti, Youssou N'Dour en Salif Keïta. In 1966 won Makeba als eerste Afrikaanse vrouw ooit een Grammy Award, voor 'An Evening With Belafonte/Makeba', waarna ze een jaar later een wereldwijde hit scoorde met het nummer 'Pata Pata'. We zijn dan ook enorm vereerd om deze grande dame van de Afrikaanse muziekwereld te mogen ontvangen op ons prachtige Cabin In The Woods. We hopen alvast op een gastoptreden bij Paul Simon, waarmee ze in 1987 de Graceland-tour meedeed.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=CkN4oLtweWE[/video]

De tweede act waarmee we enorm blij zijn dat we ze kunnen aankondigen is de Zuid-Afrikaanse multiraciale band Savuka. Deze band die in 1986 werd opgericht door de in Engeland geboren Johnny Clegg weet sinds hun oprichting veel interesse te wekken met hun mix van traditionele Zulu muziek, Keltische muziek en rock. Deze mix vind je ook terug in hun teksten die vaak in zowel Engels als Zulu zijn. Enkele van hun bekendere nummers zijn 'Asimbonanga' en 'Third World Child'. Hoewel ze dankzij hun politiek getinte teksten, al regelmatig gebotst hebben met de Zuid-Afrikaanse overheid en meerdere bandleden al meermaals opgepakt zijn en verbannen zijn uit Zuid-Afrika, vinden wij het als organisatie onze plicht om deze topmuzikanten een plek te geven om zichzelf vrij te kunnen uitspreken. We zijn dan ook erg blij om Savuka te kunnen aankondigen en zijn er zeker van dat jullie even hard zullen genieten van deze band als wij doen.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=MiWnHmmRIm8[/video]

Hiernaast wilt de organisatie ook al graag een dagindeling delen:

Vr: Seymour - ... - The Housemartins - The Sugarcubes - Randy Newman - Sinéad O'Connor - Leonard Cohen
Za: Texas - 10,000 Maniacs - Nick Cave & The Bad Seeds - ... - Talk Talk - Charles Aznavour - U2
Zo: Bernthøler - Savuka - ... - Suzanne Vega - Miriam Makeba - Lou Reed - Paul Simon

@wenteldave
@herragan

Vet hoor! Achteraf had ik misschien wel ook een beetje die kant op moeten gaan. Maar goed, daar gaan we voor nu niet bij stilstaan.

Na wat wisselingen qua positie op alle dagen, mag ik (waarschijnlijk) opnieuw de opener van een dag bekendmaken. Faith No More wordt een plekje doorgeschoven en die plek wordt opgevuld door een Amerikaanse progressieve-metalband. Alle leden staan er om bekend dat ze technisch zeer bekwaam zijn op hun instrumenten. Kan me dan ook niet voorstellen dat ze iets niet zouden kunnen. Deze band, opgericht in '86, door gitarist John Petrucci, drummer Mike Portnoy, bassist John Myung (Kevin Moore werd gevraagd voor de keyboards, Chris Collins als zanger (later Charlie Dominici, daarna Kevin LaBrie), bracht in 1989 hun debuutalbum uit: When Dreams and Day Unite. Dit is ook het enige album van de band waar Dominici als zanger op staat. De heren zijn ook hevig beïnvloed door bijvoorbeeld Rush, die op dezelfde dag zal staan. Is het al duidelijk over welke band ik het heb? Niet? Dan heb je door de jaren echt iets gemist! Vooral Petrucci en Portnoy worden beiden al jarenlang geroemd. Het is dan ook logisch dat Dream Theater bekend is vanwege hun muzikale veelzijdigheid en de vele genres die ze in hun eigen muziek implementeren.
https://youtu.be/fc-EhKCWKpk

Dream Theater wordt hiermee de opener van de laatste dag, daar zij nog niet bekend waren in Nederland en België. Eerste optreden hier was in 1993 in Muziekcentrum Vredenburg en de Brielpoort in Deinze, na het uitbrengen van Images and Words met het bekende nummer Pull Me Under. Het schema ziet er als volgt uit: Dream Theater > Faith No More > TBA > Pantera > Dio > Rush > Van Halen.

@herragan > @chileera

Vet hoor! Achteraf had ik misschien wel ook een beetje die kant op moeten gaan. Maar goed, daar gaan we voor nu niet bij stilstaan.

Na wat wisselingen qua positie op alle dagen, mag ik (waarschijnlijk) opnieuw de opener van een dag bekendmaken. Faith No More wordt een plekje doorgeschoven en die plek wordt opgevuld door een Amerikaanse progressieve-metalband. Alle leden staan er om bekend dat ze technisch zeer bekwaam zijn op hun instrumenten. Kan me dan ook niet voorstellen dat ze iets niet zouden kunnen. Deze band, opgericht in ’86, door gitarist John Petrucci, drummer Mike Portnoy, bassist John Myung (Kevin Moore werd gevraagd voor de keyboards, Chris Collins als zanger (later Charlie Dominici, daarna Kevin LaBrie), bracht in 1989 hun debuutalbum uit: When Dreams and Day Unite. Dit is ook het enige album van de band waar Dominici als zanger op staat. De heren zijn ook hevig beïnvloed door bijvoorbeeld Rush, die op dezelfde dag zal staan. Is het al duidelijk over welke band ik het heb? Niet? Dan heb je door de jaren echt iets gemist! Vooral Petrucci en Portnoy worden beiden al jarenlang geroemd. Het is dan ook logisch dat Dream Theater bekend is vanwege hun muzikale veelzijdigheid en de vele genres die ze in hun eigen muziek implementeren.

Dream Theater wordt hiermee de opener van de laatste dag, daar zij nog niet bekend waren in Nederland en België. Eerste optreden hier was in 1993 in Muziekcentrum Vredenburg en de Brielpoort in Deinze, na het uitbrengen van Images and Words met het bekende nummer Pull Me Under. Het schema ziet er als volgt uit: Dream Theater > Faith No More > TBA > Pantera > Dio > Rush > Van Halen.

Damn, dat is een verdomd lekkere dag geworden zo zeg!

Users who are viewing this thread