Festileaks Festival Draft II: Return of the Eighties

Voor zij die niet bekend zijn met deze absolute cultgroep. Arbeid Adelt! is het hyperkinetische new wave-bandje van Marcel Vanthilt en Jan Vanroelen. De moeite om ’s te leren kennen voor de Nederlanders hier toch wel, vind ik.

Was mijn volgende keuze geweest voor de Belgische inbreng, heerlijke band blijft dat!

Hun eerste album was echt een 'cult classic'. De folk gecombineerd met punk bleek een gouden combinatie voor deze band.
Ze zijn kort uit elkaar geweest, maar weer terug met hun vierde album '3'.
Wij denken dat ze perfect passen in de sfeer van Depeche Mode en Siouxsie and the Banshees, en staan dan ook op die dag.
Bereid je voor op nummers als Country Death Song, Never Tell, Kiss Off, Gone Daddy Gone, Promise, Blister in the Sun en Add It Up.
Violent Femmes!
[video]https://www.youtube.com/watch?v=_tk4LUX7ufY[/video]
@gesp en @mattman

Zelf vindt deze Grammy-winnaar zijn debuut het belangrijkste album sinds Sgt. Pepper. Vergelijkingen met Prince en Sly & the Family Stone zijn niet van de lucht, je kunt je in slechter gezelschap begeven. Het tweede album komt later 1989 uit, maar wij zijn blij dat deze naam getekend heeft. Terence Trent D'Arby komt op vrijdag hits als Dance Little Sister, Sign Your Name, If You Let me Stay en Wishing Well ten gehore brengen.

[video]https://youtu.be/RznhhcwmLlw[/video]

Voorlopige vijdag: Terence Trent D'Arby 》Sade 》Bryan Ferry 》Duran Duran

@mattman @chileera

Weet iemand wat een beetje een realistische tijd is voor het ombouwen van het podium tussen acts in in 1989?
De stages lijken allemaal nog zo leeg in 1989 van wat ik tegenkom op youtube, zou een half uur voldoende zijn?

Weet iemand wat een beetje een realistische tijd is voor het ombouwen van het podium tussen acts in in 1989?
De stages lijken allemaal nog zo leeg in 1989 van wat ik tegenkom op youtube, zou een half uur voldoende zijn?

Acts 1-4: 25-30 minuten
Act 4-7: 30-40 minuten

Zoiets denk ik?

koekdoos wrote:

Zoiets denk ik?
Hoe laat duurt zo'n dag dan? Van 11.00 tot 23.00 ofzo?

Ik reken idd ook 30 min, stoppen om 22/23u en wanneer het begint dat zie ik wel want heb geen flauw idee hoelang men toen speelde.

warriorandweirdo wrote:

koekdoos wrote:

Zoiets denk ik?

Hoe laat duurt zo’n dag dan? Van 11.00 tot 23.00 ofzo?

Ik had in m'n keuze schema ook ongeveer dat soort tijden genomen en had dan een dag van 12:00 tot 00:00.
Maar ik heb er ook bands bij zitten die eigenlijk nog wat korter mogen spelen, bij sommige omdat ze ook nog niet zoveel materiaal hebben. tussen de pre-sub en sub had ik 35 minuten en tussen sub en headliner 40.

Nog niet zo'n verkeerde inschatting dus. Of verder er tot 00:00 gespeeld mocht worden, geen idee, maar weet ook niet of dat heel belangrijk is of het nou om 23:00 stopt of om 00:00?

Bij mij lag het forum er even een paar uur uit, zou zeggen dat we even die 8u termijn voor @mattman wat verlengen :-P

Bij mij lag het forum er even een paar uur uit, zou zeggen dat we even die 8u termijn voor @mattman wat verlengen
1f61b.svg
Tot 20.00?

Ah we zijn terug!

The Jam speelde in 1982 hun laatste show. Gelukkig was oppermod Paul Weller nog lang niet uitgespeeld. Samen met Mike Talbott richtte hij een nieuwe jazzy band op waarmee hij ook doodleuk enkele klassiekers schreef. Jullie weten wie het is: The Style Council! Shout to the top!

@chileera

Hoewel deze band uit een provincie en sterk zuidelijker komt dan het mooie Twente waar WOW plaats vindt, voelen wij een sterke band met deze groep. Dat komt natuurlijk dat we dit dialect woord voor woord verstaan. Menig feesttent hebben ze plat gespeeld en nu is het de beurt aan ons festival.

Normaal!

@herragan @wenteldave

Hoewel deze band uit een provincie en sterk zuidelijker komt dan het mooie Twente waar WOW plaats vindt, voelen wij een sterke band met deze groep. Dat komt natuurlijk dat we dit dialect woord voor woord verstaan. Menig feesttent hebben ze plat gespeeld en nu is het de beurt aan ons festival.

Normaal!

@herragan
@wenteldave
Die hebben we toch best vaak Oerend Hard opgezet. Zat ook te twijfelen om ze te nemen, maar ik had geen idee waar ik ze neer moest zetten en het past gewoon niet in de rest van mijn line-up. Waar zet jij ze neer?

Brian wrote:

Normaal!

@herragan
@wenteldave

Die hebben we toch best vaak Oerend Hard opgezet. Zat ook te twijfelen om ze te nemen, maar ik had geen idee waar ik ze neer moest zetten en het past gewoon niet in de rest van mijn line-up. Waar zet jij ze neer?

Vroeg op de dag. Lekker feestend wakker worden.

@wenteldave heeft mij gevraagd dit te posten, dus hierbij zijn keuze:
Allereerst zou ik graag willen vermelden dat Rock Werchter 1989 voor deze artiest het uitgangspunt is qua positionering. Dat ga je krijgen, hè, met zo'n belachelijk sterke dag (al staat deze artiest wel een positie hoger dan daar).

Declan Patrick Aloysius MacManus werd in 1954 geboren te Londen in de wijk Paddington. Wij kennen hem beter als Elvis Costello, vernoemd natuurlijk naar de grote Elvis Presley en de artiestennaam van zijn vader, Day Costello. Kleine Costello begon in 1970 met zijn carrière, waarna in 1977 zijn eerste album verscheen: My Aim Is True. Op de albums This Year's Model (1978) en Armed Forces (1979) veranderde zijn stijl naar punkrock en new wave; Chelsea, Radio Radio, Oliver's Army en Accidents Will Happen werden hits. Later werd ook zijn cover van Charles Aznavours She (1999) ook nog overal gedraaid.
Ikzelf kan me niet herinneren dat de beste man een slechte plaat heeft gemaakt en dat blijkt ook wel uit de zalen waar hij heeft gespeeld.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=GtQ4NwfXJlM[/video]

Elvis Costello komt erbij op de dag van Dire Straits, waardoor de indeling er op die dag als volgt uit komt te zien: TBA > The Band > TBA > Elvis Costello > TBA > Stevie Ray Vaughan > Dire Straits. Voor klachten verwijs ik u door naar mijn management.
P.S.: De reden dat de The Band niet al te hoog staat, is omdat ze de laatste keer in 1971 in Nederland stonden en ik me niet kan voorstellen dat hun populariteit door de jaren heen is gestegen.

@warriorandweirdo 2x

Excuses voor het ophouden van de game, ik had een late dienst en daarna direct naar bed gegaan hahaha. Hierbij dan toch nog Erasure op AAA Festival!

De organisatie van Cabin In The Woods is wederom erg trots om 2 absolute kleppers aan jullie te kunnen voorstellen.

Beginnen doen we vandaag met onze laatste subheadliner: Sinéad O'Connor. Deze amper 22-jarige Ierse singer-songwriter komt haar debuutalbum 'The Lion and The Cobra' (1987) voorstellen op onze weide. Op deze plaat staan hits als 'Mandinka' en 'Troy'. Naar eigen zeggen is O'Connor ook bezig aan een tweede plaat, die volgend jaar zou moeten verschijnen. Wij hopen alvast op een voorproefje.. en rekenen op een uitmuntend optreden.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=JeIHZvZTJTg[/video]

Naast O'Connor, is de organisatie ook erg blij dat we een Oscar-genomineerde singer-songwriter en filmcomponist hebben weten te strikken. Niemand minder dan Randy Newman komt nummers als 'Short People', 'Sail Away', 'I Think It's Going To Rain Today' en 'I Love L.A.' voor jullie spelen. Ook nummers uit films als 'Parenthood' en 'Ragtime' kunnen de revue passeren. Wat zijn we enorm trots dat we deze man hebben kunnen strikken voor wat nu al een legendarisch concert belooft te worden.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=s5Ygjj77j2g&t=2276s[/video]

@wenteldave
@herragan

De organisatie van Cabin In The Woods is wederom erg trots om 2 absolute kleppers aan jullie te kunnen voorstellen.

Beginnen doen we vandaag met onze laatste subheadliner: Sinéad O’Connor. Deze amper 22-jarige Ierse singer-songwriter komt haar debuutalbum ‘The Lion and The Cobra’ (1987) voorstellen op onze weide. Op deze plaat staan hits als ‘Mandinka’ en ‘Troy’. Naar eigen zeggen is O’Connor ook bezig aan een tweede plaat, die volgend jaar zou moeten verschijnen. Wij hopen alvast op een voorproefje.. en rekenen op een uitmuntend optreden.

Was ze met dat alleen dat eerste album al subheadliner? Maakt verder natuurlijk niet uit hoor

warriorandweirdo wrote:

Beginnen doen we vandaag met onze laatste subheadliner: Sinéad O’Connor. Deze amper 22-jarige Ierse singer-songwriter komt haar debuutalbum ‘The Lion and The Cobra’ (1987) voorstellen op onze weide. Op deze plaat staan hits als ‘Mandinka’ en ‘Troy’. Naar eigen zeggen is O’Connor ook bezig aan een tweede plaat, die volgend jaar zou moeten verschijnen. Wij hopen alvast op een voorproefje.. en rekenen op een uitmuntend optreden.

Was ze met dat alleen dat eerste album al subheadliner? Maakt verder natuurlijk niet uit hoor

Laat ons zeggen dat de organisatie al veel geld op tafel heeft moeten leggen om Lou Reed te overtuigen om te subben en we erg geloven in de capaciteiten van miss O'Connor. :wink:

Users who are viewing this thread