Festileaks Festival Draft II: Return of the Eighties

RubenFrusciante wrote:
Toen al goed, alleen maar beter geworden. Prachtige band, zeker live.

Oh ja. Mike Patton is één van de beste rockfrontmannen van de laatste 20 jaar ofzo. En die daarvoor was ook al niet min (al heb ik die nooit live gezien natuurlijk)
Ik snap niet helemaal wat dat te maken heeft met mijn opmerking over RHCP :lol:
Maar Mike Patton is inderdaad een fenomeen ja, fingers crossed voor Rock Werchter volgend jaar, net als RHCP trouwens :wink:

Ah kak @wenteldave je bent me voor! Ik zat heel erg te twijfelen tussen RHCP en Bronski Beat ;)

Een artiest die bekend is van zowel zijn jaren 70 punk als grunge sound. Iggy Pop zal bij deze ook op AAA Festival spelen!

@chileera > @mattman

If you don't know Them by now ....

Simply red!

@mattman @gesp

Ah kak @wenteldave je bent me voor! Ik zat heel erg te twijfelen tussen RHCP en Bronski Beat
1f609.svg
En ik tussen RHCP en Iggy Pop!

De Belgische bazen van The Scabs komen de zondag van het festival openen. Dat maakt dat het zondagprogramma er voorlopig als volgt uit ziet: The Scabs 》The The 》Cocteau Twins 》Orchestral Manoeuvres in the Dark 》The Cure.

[video]https://youtu.be/9ymtuuaVNdQ[/video]

@rubenfrusciante @shotgvn

Dan de derde en laatste sub van ons festival.
Zijn muziek wordt vaak vergeleken met Bob Dylan en Neil Young, dat belooft natuurlijk al veel goeds en daarbij komt nog dat hij op dit moment ook in een supergroep zit met onder andere George Harrison en Roy Orbison.
Hij neemt zijn band mee, maar heeft in dit jaar (1989) ook bewezen zelf prima een album te kunnen maken, met hulp van ene Jeff Lynne.
Zijn muziek is een mengelmoes van country, pop, rock 'n' roll en blues.
De nummers die jullie bijvoorbeeld zouden kunnen kennen zijn American Girl, Free Fallin', Breakdown, I Won't Back Down, A Face in the Crowd, Yer So Bad, Refugee, Runnin' Down a Dream.
Cupido is geen fan van hem, wij wel: Tom Petty and the Heartbreakers.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=VSKiosRdJ2k[/video]
@shotgvn en @koekdoos

Damn. Mooie boeking. Sub voor Clapton? En wel langer dan een uurtje toch? ?
Nee dat is Heart, sub voor Clapton. De sub voor George Michael.
Dagindeling ziet er voor nu zo uit:
Ramones -> Heart -> Eric Clapton
Falco -> Tom Petty and the Heartbreakers -> George Michael
... -> Depeche Mode -> Frank Zappa
Vind Falco wel wat klein voor die plek, maar misschien is Tom Petty ook weer wat groot voor een sub, dus dat compenseert elkaar dan.

Gitaargeweld! Bad Brains.

@koekdoos > @oasiss geskipt > @werchter12 2x en terug

Ik zie mijn post na een edit niet meer... @mattman @visdave34

Even kort dan tot het bericht terug is:
King Kobra

@oasiss (skip) > @werchter12 > ik

Carole King hebben we helaas niet kunnen boeken, maar met deze act (naast Aretha Franklin) hebben we wel iemand gevonden met een leuke cover van een van haar nummers. Kylie Minogue zal haar albums Enjoy Yourself en Kylie voorstellen met o.a. hit Loco-motion!

Als tweede naam kondigen we Robert Palmer aan. Met recente hits als Addicted to love, Bad case of loving you (Doctor,Doctor), Johnny and Mary en meer zal de meervoudige Grammy-winnaar (voor Best Male Rock Voice) schitteren op ons podium!

@koekdoos
@shotgvn

Goed, gelukkig had ik mijn bericht klaar staan als copy-paste voor het geval dat m'n bericht niet door kon gaan, dus kan mijn schema gewoon weer plaatsen:

Nu we eenmaal over de helft zijn, wordt het tijd om te gaan aftellen naar de ontbrekende 2 headliners en 2 subheadliners. Alvast een tipje van de sluier: het worden 4 geweldige glam rock/metal namen! Na de volgende drie namen zal de volgende headliner bekend gemaakt worden. Daarna zal om en om een dagopener en een (sub)headliner bekend gemaakt worden.

Nu eerst dus nog even tijd voor drie kleine bands voor het dagprogramma.

Na de voorgaande naam uit de vermiste post nu dus nog twee namen voordat de tweede headliner van Baspop bekend gemaakt zal worden.
Als volgende band maken we Great White bekend. Deze band heeft inmiddels vier albums met als recentste twee albums "Once Bitten..." en "...Twice Shy" met op het tweede album ook heel toepasselijk het nummer "Once Bitten Twice Shy". Leuk nummer voor op de rustige easy listening openingsdag van Baspop.

Hierna volgt dus nog een kleine band om vervolgens uit te pakken met de grootste headliner van Baspop. En daarna worden de dagopeners afgewisseld met de overige 3 grote namen van het affiche.

Hieronder een nieuw dagschema (nog steeds onder voorbehoud):

Vrijdag 28 juli 1989
... > Great White > Tesla > Night Ranger > Vandenberg > ... > ...

Zaterdag 29 juli
... > ... > Y&T > Dokken > Alice Cooper > ... > KISS

Zondag 30 juli
... > King Kobra > Queensrÿche > Blue Öyster Cult > Motörhead > Judas Priest > ...

[video]https://www.youtube.com/watch?v=Bz61YQWZuYU[/video]

En door het ontbreken van m'n vorige post ook voor King Kobra nog een geweldig nummer:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=dQ7m04QRQdA[/video]

@shotgvn en daarna @rubenfrusciante

Voor zij die niet bekend zijn met deze absolute cultgroep. Arbeid Adelt! is het hyperkinetische new wave-bandje van Marcel Vanthilt en Jan Vanroelen. De moeite om 's te leren kennen voor de Nederlanders hier toch wel, vind ik.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=5srYwuKASpU[/video]

Users who are viewing this thread