Festileaks Festival Draft II: Return of the Eighties

koekdoos wrote:
Daar gaat helaas mijn headliner, had ik niet verwacht… Had al bijna het hele sterren-ensemble voor een live uitvoering van het Hear N Aid – We’re Stars project verzameld.
Geweldige keuze, Wenteldave! Dan maar een wat grotere headliner kiezen, in de hoop dat je daar geen ruimte meer voor hebt
1f61b.svg

Nee, dit was het wel hoor. Maar Dio was dus je kleinere headliner, als ik dat goed begrijp? Gek, want zie ‘m zelf eigenlijk als sub of een plekje daaronder zelfs.
Ik had in ieder geval niet door dat je dat van plan was, maar nu ik die namen zie, valt het kwartje. Was een mooi idee, alleen jammer dat ik het van je afpak.

Klopt, eigenlijk is het niet echt een headliner, maar aan de hand van dat project dacht ik dat het wel een gave afsluiting van het festival kon zijn. Maar dat maakt nu wel weer de weg vrij voor twee knallers van publiekstrekkers als headliners naast KISS, dus wat dat betreft ook niet heel erg hoor.
Heb nog een groepje van ongeveer 12 namen als mogelijke headliners en subheadliners gelukkig. En ik verwacht dat daarbij ook wel de twee ontbrekende namen van de top drie van Jos zitten.

wenteldave wrote:

koekdoos wrote:
Daar gaat helaas mijn headliner, had ik niet verwacht… Had al bijna het hele sterren-ensemble voor een live uitvoering van het Hear N Aid – We’re Stars project verzameld.
Geweldige keuze, Wenteldave! Dan maar een wat grotere headliner kiezen, in de hoop dat je daar geen ruimte meer voor hebt
1f61b.svg

Nee, dit was het wel hoor. Maar Dio was dus je kleinere headliner, als ik dat goed begrijp? Gek, want zie ‘m zelf eigenlijk als sub of een plekje daaronder zelfs.
Ik had in ieder geval niet door dat je dat van plan was, maar nu ik die namen zie, valt het kwartje. Was een mooi idee, alleen jammer dat ik het van je afpak.

Klopt, eigenlijk is het niet echt een headliner, maar aan de hand van dat project dacht ik dat het wel een gave afsluiting van het festival kon zijn. Maar dat maakt nu wel weer de weg vrij voor twee knallers van publiekstrekkers als headliners naast KISS, dus wat dat betreft ook niet heel erg hoor.
Heb nog een groepje van ongeveer 12 namen als mogelijke headliners en subheadliners gelukkig. En ik verwacht dat daarbij ook wel de twee ontbrekende namen van de top drie van Jos zitten.
Maar is dat 'realistisch'? Dat is dan wel weer de vraag. Mijn excuses voor verpesten van je project. Ga je daar dan nu wel mee door?

Dio is idd niet echt een headliner, kan prima door als dance afsluiter of whatever. Jullie zijn de programmatoren. ;)

En wat dat realisme betreft zal dat wel in orde komen toch als ie Dio wilde laten headlinen?

koekdoos wrote:

wenteldave wrote:

koekdoos wrote:
1f61b.svg

Maar is dat ‘realistisch’? Dat is dan wel weer de vraag. Mijn excuses voor verpesten van je project. Ga je daar dan nu wel mee door?

Het scheelt dat mijn muzieksmaak toch wel is begonnen met eigenlijk alle bands uit dat project en dat de jaren 80 glam metal ook wel de basis blijft als muzieksmaak aangevuld met bands van tegenwoordig, dus veel van die namen wilde ik sowieso al. Ik weet niet welke namen die andere twee zijn verder, heb wel vermoedens, maar er zitten inderdaad wel wat namen bij waar ik tussen zal moeten kiezen qua formaat, omdat het anders niet kan. Gelukkig blijft metal toch nog enigszins een niet echt mainstream ding en zitten er volgens mij maar twee nog echte stadium-niveau namen in dat lijstje

Dio is idd niet echt een headliner, kan prima door als dance afsluiter of whatever. Jullie zijn de programmatoren. ?

En wat dat realisme betreft zal dat wel in orde komen toch als ie Dio wilde laten headlinen?

Dio was wel de kleinste headliner die ik had staan in het lijstje. Ik heb nu één wat heftigere dag ingepland staan qua grootte van headliner en subheadliner, KISS op dag twee en dan een vergelijkbaar formaat (maar minder mainstream (?)) als KISS op dag drie. Maar dat zal de komende dagen nog wel een paar keer veranderen.

Dio is idd niet echt een headliner, kan prima door als dance afsluiter of whatever. Jullie zijn de programmatoren.
1f609.svg

Toppie! Als ik zijn tekst zo lees, krijg ik alleen niet de indruk dat die twee headliners in de categorie 'Dio' vallen, dus geen kleinere headliner. Vandaar mijn opmerking.

Yannick wrote:
Dio is idd niet echt een headliner, kan prima door als dance afsluiter of whatever. Jullie zijn de programmatoren.
1f609.svg

Toppie! Als ik zijn tekst zo lees, krijg ik alleen niet de indruk dat die twee headliners in de categorie ‘Dio’ vallen, dus geen kleinere headliner. Vandaar mijn opmerking.

Het blijft moeilijk inschatten natuurlijk, wat nou echt de populariteit en grootte is etc. Ik heb er nou niet echt een band van het formaat Queen, Bowie of Prince bij zitten.
Maar de twee grootste headliners uit mijn lijstje ga ik er maar één van kiezen, om te proberen het realistisch te houden. Ik verwacht wel dat het realistisch wordt als Judas Priest en KISS als sub en headliner kan :-P

Excuses voor het wachten iedereen, maar de onderhandelingen met de volgende acts liepen wat vertraging op. :wink:

Om te beginnen kondigen we met veel plezier de subheadliner voor Paul Simon aan. Niemand minder dan Lou Reed zal de weide komen verblijden met een bezoekje. Na een uiterst succesvolle periode bij The Velvet Underground, besloot hij in 1970 solo te gaan. Ook solo boekte Reed met songs als 'Perfect Day' en 'Walk On The Wild Side', veel succes. Naast deze en veel andere hits, komt Reed op Cabin In The Woods zijn eerder dit jaar verschenen en veel geprezen album 'New York' voor het eerst voorstellen aan het Belgische publiek.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=yOoXjYppyMM&t=5144s[/video]

Naast Reed is de organisatie ook erg blij om de veelbelovende band Nick Cave & The Bad Seeds aan te mogen kondigen. De band rond de Australische zanger Nick Cave (voorheen bekend van de band 'The Birthday Party') zal op Cabin In The Woods hun vijfde album 'Tender Prey' komen voorstellen. Zoals een concullega van ons eerder al zei kan je je verwachten aan "een post punk show die bol staat van de liefde, sex, geweld, religie en Elvis", en dit allemaal door een uiterst getalenteerde band. Kom dit zien, zou ik zeggen, want deze band is echt héél goed.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=UyDqULz9ECc[/video]

@wenteldave
@herragan

Hele mooie boeking @warriorandweirdo! Take A Walk On The Wild Side is echt een prachtig nummer. (Edit: Boekingen natuurlijk, had Nick Cave nog niet gezien. Dat zijn echt twee topboekingen!)

Eerste vrouw op mijn affiche en de eerste echte "female-fronted rockband" ;): Joan Jett & The Blackhearts!
https://youtu.be/5wlYl0lGQ-s

P.S.: Weet iemand waarom ze in de IJsselhallen hebben opgetreden? Alle optredens van de band zijn vrijwel allemaal in kleine(re) zalen geweest...

post is in spam terecht gekomen. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om hem eruit te halen?
1f642.svg

@mattman
@visdave34

Done. :-)

En damn, hier zijn ze hoor, Nick Cave en de Bad Seeds. Gruwelijke boeking. Moet wat geweest zijn om hen in de 80's te mogen zien. Anno nu zijn de Bad Seeds monsterlijk goed, toen gewoon monsterlijk. En dat is ook goed.

Boos op mezelf dat Cave al had afgeschreven en gewoon helemaal ben vergeten.

We blijven nog even in Nederland. Fatal flowers !

@mattman @gesp

Punk is niet dood. Kennedy helaas wel. Een band met een lugubere naam en nog lububerdere songtitels ('Kill The Poor' iemand?), maar wel met een dikke sound die zowel catchy als hard is. En bijzonder melodieus en muzikaal voor een punkband. Dead Kennedys Über Alles! Eerder aangekondigd: The Clash, Stevie Wonder, The Smiths, Beastie Boys, Serge Gainsbourg, Grace Jones, The Jesus and Mary Chain, Carole King en The Birthday Party. Meer nieuws volgt.

@gesp @rubenfrusciante

Met R.E.M. treedt al een van de grootste namen uit de alternatieve rockwereld op, trots zijn wij dat we een van de meest vernieuwende bands uit hetzelfde genre hebben weten te strikken. Op dezelfde dag zullen de mannen van Dinosaur Jr. aantreden en een heerlijke bak rammelende herrie over de wei uitstorten.

[video]https://youtu.be/SseNYRfdZXo[/video]

@rubenfrusciante @shotgvn

Users who are viewing this thread