Festileaks Festival Draft II: Return of the Eighties

Ik vind de posities idd lastig inschatten. Ik had bijvoorbeeld nooit gedacht dat het rijtje New order – talking heads – kraftwerk wel kon. Vooral met de tijden waarop ze in die tijd optraden.
Begrijp ik en vind ik ook hoor. New Order was in 1987 #4 op Glastonbury en speelde op dat moment in arena's, vrij grote band dus en had in principe headliner kunnen zijn maar zullen op m'n affiche ook gewoon #4 zijn. Kraftwerk is dagafsluiter, vond niet dat ik ze als sub had kunnen zetten en had geen idee wat ik er anders mee moest doen. Bovendien schat ik Talking Heads een beetje van hetzelfde kaliber qua kost als The Smiths of The Stone Roses, dus dat valt denk ik wel mee.

Op naar zomer van 1988. Naar een festival zo zonnig als de overgang van de 60's naar de 70's. Vandaag kondigen we aan dat Carole King een prachtig middagslot zal verzorgen, vol nummers uit haar meesterwerk Tapestry. Deze queen is een King. Eerder aangekondigd: The Clash, Stevie Wonder, The Smiths, Beastie Boys, Grace Jones, The Jesus and Mary Chain en The Birthday Party. Meer namen volgen snel.
@gesp @rubenfrusciante

De volgende boeking is Matt Johnson en de wisselende groep muzikanten rondom hem, beter bekend als The The. Op Soul Mining speelde toetsenist (& TV-presentator) Jools Holland tijdens de tweede helft van Uncertain Smile nog in één take de spectaculairste pianosolo uit de moderne muziekgeschiedenis. Op het nieuwste album Mind Bomb (en tijdens het festivaloptreden) is Smiths-held Johnny Marr van de gitaarpartij. Tussendoor werd nog het goed ontvangen album Infected uitgebracht. Verwacht nummers als This Is The Day, Infected, The Beat Generation en Uncertain Smile:

[video]https://youtu.be/RwqtcyES2rU[/video]

@rubenfrusciante @shotgvn

Dan nu de band van werelds beste rockzangeres, en dat kan er maar één zijn natuurlijk. Tevens onze sub op de eerste dag vóór Eric Clapton.
De zusjes, al actief sinds medio jaren 70, komen hun alweer negende album laten horen. De studio, gelijknamig aan de albumnaam, zou later ook gebruikt worden door R.E.M., Pearl Jam, Alice in Chains en Neil Young.
Hun stijl wisselt tussen folk, hardrock, pop maar voornamelijk classick rock.
Te verwachten zijn bijvoorbeeld de nummers These dreams, Magic man, Crazy on you, een Led Zeppelin-cover, Barracuda en dé powerballad der powerballads Alone.
De enige eerste echte 'female-fronted band' Heart.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=QbHTeWeJMnU[/video]
@shotgvn en @koekdoos

Tof! Heart voor Eric Clapton. Daarvoor ga ik zeker voor de deur van het dichtstbijzijnde postkantoor liggen #80style

Ik zal vanavond na Yannick zo snel mogelijk m’n band posten, ben tot ongeveer 20:00 aan t werk (ervanuitgaande dat Yannick daarvoor al kiest)

Dan nu de band van werelds beste rockzangeres, en dat kan er maar één zijn natuurlijk. Tevens onze sub op de eerste dag vóór Eric Clapton.
De zusjes, al actief sinds medio jaren 70, komen hun alweer negende album laten horen. De studio, gelijknamig aan de albumnaam, zou later ook gebruikt worden door R.E.M., Pearl Jam, Alice in Chains en Neil Young.
Hun stijl wisselt tussen folk, hardrock, pop maar voornamelijk classick rock.
Te verwachten zijn bijvoorbeeld de nummers These dreams, Magic man, Crazy on you, een Led Zeppelin-cover, Barracuda en dé powerballad der powerballads Alone.
De enige eerste echte ‘female-fronted band’ Heart.
Kut... Waarom heb ik daar niet aan gedacht? Heart was anders echt een must-have en die had ik dan waarschijnlijk al gekozen. Heart luistert heerlijk weg. Hele mooie keuze!

Na de aankondiging van subheadliner Judas Priest is het weer de tijd om een stapje terug te zetten naar het dagprogramma:
Blue Öyster Cult

Bereid je voor op weer een geweldige band met een umlaut in de naam. (Don't Fear) The Reaper, Burning For You, Vengeance (The Pact), Veteran of the Psychic Wars en meer kun je verwachten tijdens dit optreden.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=RjMEzBMiTJ4[/video]

Onderstaand ook een kleine promo poster met de tot nu toe bevestigde namen met bijbehorend thema van het festival:

@oasiss en daarna @werchter12

Aan zij die op deze manier met een foto en opmaak werken, zouden jullie zo vriendelijk willen zijn me te informeren op welke site (of op welke wijze) jullie dit doen. thx alvast
Powerpoint lol.

Als ik goed gerekend heb, dan had @oasiss volgens mij tot 11h41, dus ik maak alvast mijn keuzes bekend.

Eén van de heetste namen van het moment komt naar het festival. Pet Shop Boys zullen ook aantreden! Deze Britse synth-pop band rijgt tegenwoordig de hits aan elkaar. Ze zullen ons hun laatste album Introspective voorstellen met daarop al hits als Heart, de cover Always On My Mind, Domino Dancing en It's alright. Daarnaast zullen ze ook hun andere hits als West End Girls, What have I done to deserve this en It's a Sin brengen.

Als tweede naam kondigen we Public Enemy aan. Dit hip-hop duo bestaande uit Chuck D en DJ Lord kan al putten uit twee zeer gelauwerde albums. O.a. Don't believe the hype, Rebel Without a Pause en Prophets of Rage zijn enkele van de bekende nummers die zeker aan bod zullen komen.

@oasiss
@koekdoos

Ah, verdomme. Ik heb de keuze van @koekdoos gemist. Dan had @oasiss wel tot 14h51. Als hij dus iets kiest voor 14h51 wat ik net heb gekozen,mag hij het hebben :wink:

Als ik goed gerekend heb, dan had @oasiss volgens mij tot 11h41, dus ik maak alvast mijn keuzes bekend.
Klopt niet echt denk ik, want er wordt normaal niet gekozen tussen 12 en 6u 's morgens. Desalniettemin denk ik dat gezien z'n inactiviteit toch niet dat ie op tijd zou hebben gekozen. Bovendien mag ie gewoon geskipt worden owv het verloop van het spel, denk ik, anders wachten we weer tot morgen ofzo (zei ie ook niet dat ie op vakantie was ofzo?).

@koekdoos > ik opnieuw.

@oasiss mag 2x kiezen wanneer ie wil.

De enige eerste echte ‘female-fronted band’ Heart.
Even hierop terug komen maar de allereerste female-fronted band waren uiteraard The Liverbirds, check deze mini docu rond hen.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=k1QqLCpXMIw[/video]

Users who are viewing this thread