Festileaks Festival Draft II: Return of the Eighties

Vandaag alweer twee nieuwe namen.

De eerste nieuwe naam is de Britse Anne Clark. Zij mengt als geen ander het new wave genre en elektronische muziek. Bekendste voorbeelden van haar muziek zijn Sleeper in Metropolis en Our Darkness, wat 35 jaar later zou gebruikt worden in de intro van Deutschland van Rammstein.

Dansen gaan we doen op de aanstekelijke muziek van The Psychedelic Furs . "Love my way" en "Pretty in Pink" zijn nu al wereldberoemde hits die later mogelijk opnieuw beroemd zouden kunnen worden door hun gebruik in films.

@oasiss
@koekdoos

@oasiss heeft tot 13u54, daarna is het de beurt daan @koekdoos gevolgd door mezelf.

He wat? @Wenteldave mogen we The Police even lenen, we hebben een gevalletje Breaking The Law:

Subheadliner Judas Priest!

Na zo'n grap, zal ik mijn mond maar houden.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=WNVmu7cY3s4&list=PLjJAsPLKdcnwodj3aT2fRxygsXYBrDLiy&index=7[/video]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=RVoE3d3OYsM[/video]

@shotgvn en daarna @rubenfrusciante

Vooraleer koekdoos ze effectief zou afsnoepen door zijn vreemde manier van aankondigen;

Afsluitende headliner op zondag: Fleetwood Mac.

@Rubenfrusciante > @gesp

En voor de nieuwsgierigen;

vrijdag:
Whitney Houston

zaterdag:
New Order > Talking Heads > Kraftwerk

zondag:
Patti Smith > Sonic Youth > Fleetwood Mac

vrijdag:
Whitney Houston

zaterdag:

zondag:

Mooie boeking van Fleetwood Mac inderdaad! Is Kraftwerk headliner? Geen idee dat ze van dat niveau waren

Met trots maken we onze festivalopener bekend.
Het is een kleine band met maar 3 leden en een ritme gitarist die af en toe mee speelt, maar wij denken dat deze band ooit het nog best eens ver zou kunnen schoppen.
Ze komen hun eerste album integraal spelen, en ook een nummer van hun volgende album wat ze in deze tijd al regelmatig spelen.
De zanger valt al op door linkshandig gitaar te spelen en zijn lange blonde haren.
Meer zullen we niet over ze vertellen, want het is veel leuker om zo'n klein bandje zelf te ontdekken en hun muziek te leren kennen.
Nirvana
[video]https://www.youtube.com/watch?v=rE2_UDDkYrE[/video]
@gesp en @mattman

Yannick wrote:

vrijdag:
Whitney Houston

zaterdag:

zondag:

Mooie boeking van Fleetwood Mac inderdaad! Is Kraftwerk headliner? Geen idee dat ze van dat niveau waren
"Dance-afsluiter" van tien tot elf; geen idee wanneer festivals rond die tijd precies stopten maar ik vermoed toch zeker voor twaalf dus idk, laat ik 't festival duren tot elf haha. Talking Heads is de headliner die dag.

koekdoos wrote:

Yannick wrote:

vrijdag:
Whitney Houston

zaterdag:

zondag:

“Dance-afsluiter” van tien tot elf; geen idee wanneer festivals rond die tijd precies stopten maar ik vermoed toch zeker voor twaalf dus idk, laat ik ’t festival duren tot elf haha. Talking Heads is de headliner die dag.

Hoop nu toch inmiddels dan wel enigszins vrij baan te hebben op het gebied van headliners :lol:

Het is alweer enkele jaren geleden dat deze Britse band met het debuut Diamond Life (1984) hoge ogen gooide. Aan de enorme belofte werd met album Promise (1985) voldaan, na een acteerdebuut van Sade Adu naast sterren als David Bowie en Ray Davies in musicalfilm Absolute Beginners komt Sade Stronger Than Pride (1988) aan de festivalweide presenteren. Verwacht dat wonderschone nummers als Your Love Is King, Smooth Operator, The Sweetest Taboo en het nieuwe Paradise de revue passeren:

[video]https://youtu.be/Mov7pXHPIQI[/video]

Voorts kunnen wij mededelen dat met deze boeking de drie afsluitende acts op de vrijdag bekend zijn: Sade 》Bryan Ferry 》 Duran Duran.

@mattman @chileera

Blondie is dan wel een band, wel eentje die in 1982 uit elkaar viel en in de jaren '90 pas weer bij elkaar kwam. Op die manier voldoen ze helaas niet aan de gestelde eisen van het spel..

Zo man.. Dit gaat effe een aantal treden trager dan vorige draft, hoe komt dat?

Dit blijft wel een goede vraag eigenlijk. Veel mensen die last hebben van de hitte of..? :wink:

Heb je natuurlijk wel genoeg tijd om een act te kiezen. Mijn volgende keuze gaat 3 dagen na de vorige zijn. :lol:

Yannick wrote:
Zo man.. Dit gaat effe een aantal treden trager dan vorige draft, hoe komt dat?

Dit blijft wel een goede vraag eigenlijk. Veel mensen die last hebben van de hitte of..? ?

Heb je natuurlijk wel genoeg tijd om een act te kiezen. Mijn volgende keuze gaat 3 dagen na de vorige zijn. ?

Maar dan heb je wel dubbele pret!

Blondie is dan wel een band, wel eentje die in 1982 uit elkaar viel en in de jaren ’90 pas weer bij elkaar kwam. Op die manier voldoen ze helaas niet aan de gestelde eisen van het spel..

Oei! Dat was een typfout. Ik bedoelde natuurlijk gewoon de legendarische Jesus and Mary Chain.

THE JESUS AND MARY CHAIN IS A BAND! (merci @gesp)

@chileera @herragan

Hast du etwas Zeit für mich?
Dann singe ich ein Lied für dich

Nena!

@herragan @wenteldave

Users who are viewing this thread