Festileaks Festival Draft II: Return of the Eighties

Zo man.. Dit gaat effe een aantal treden trager dan vorige draft, hoe komt dat?

Yannick wrote:

Ik denk dat Werchter 12 comateus op het strand ligt

En het eerste weekend van de draft moet nog komen
Of door vanochtend dat het topic ff weg was, heeft ie niet door dat ie aan de beurt is @werchter12

Edit: Of hij moet werken, dat kan natuurlijk ook, heb ik vanavond ook nog even "last" van

Yannick wrote:

Ik denk dat Werchter 12 comateus op het strand ligt
Dat belooft dan nog wat qua tempo tot en met komende week. Enigszins zonde, maar ik neem dat weer toch ook voor lief.

Excuseer voor het lange wachten. Niet van mijn gewoonte :-P

Maar goed, twee nieuwe namen vandaag:

The queen of soul, Aretha Franklin, zal ons festival afsluiten met een mix van al haar classics (denk aan: I say a little prayer, think, respect en zoveel meer) en het beste van haar nieuwe, meer dansbare platen.

Daarnaast kondigen we vandaag nog een buitenbeetje aan. De Amerikanen van Slayer komen ook naar het festival. Met vier albums in hun back catalogue waarvan Raining Blood (met single Angel of Death) als paradepaardje kan beschouwd worden, zullen ze de festivalweide zonder twijfel in lichterlaaie zetten.

@oasiss
@koekdoos

Haha, vette maar ook geinige combo om zowel de mogelijkheid tot Aretha als Slayer te kunnen zien.

Het Live Forever Festival heeft voor iets wat wils en daarom willen we ook de liefhebbers van het iets harder segment niet in de kou laten staan. Nadat zij in het najaar van '88 een aantal zalen in NL plat hebben gespeeld, komen ze deze zomer terug om ook de festivalweide te rocken. Again, proud to announce: FUGAZI

[video]https://youtu.be/VFpmACD4BKg[/video]

@koekdoos en @shotgvn next

Ik besef trouwens wel dat niemand over één update met Aretha en Slayer kan, heel gaaf.

Zoals aan het begin van de dag bij de vorige bevestiging al aangekondigd, volgt er nog een mooie band voor het dagprogramma.
Na de afgelopen aankondigingen van KISS als headliner, Tesla, Vandenberg en Night Ranger zijn de eerste en tweede dag van Baspop al gevuld met twee namen per dag. Dag drie heeft echter nog geen enkele bevestigde naam, daar komt vandaag op de valreep nog verandering in.

And I raise my head and stare into the eyes of a stranger? Nee, toch echt niet, deze band is voor ons geen vreemdeling meer:
Na twee concerten in het afgelopen jaar kunnen wij bevestigen dat Queensrÿche voor de derde keer in één jaar tijd terugkomt naar Nederland.
Wederom met de 'Operation: Mindcrime' tour, maar dit keer ook genoeg aandacht voor de eerste twee albums 'The Warning' en 'Rage for Order'.

De band met Geoff Tate als leadzanger heeft in Nederland met de afgelopen twee albums de hitlijsten gehaald op respectievelijk plaatsen 31 en 29. Waarbij Operation: Mindcrime in de Verenigde Staten zelfs meer dan een half miljoen keer verkocht. Bereid je maar voor op een show met onder andere de nummers 'Eyes of a Stranger', 'Walk In The Shadows' en 'Take Hold of the Flame'.

De geruchten gaan dat Queensrÿche volgend jaar (1990) met een knaller van een plaat komt waarop het nummer 'Silent Lucidity' zal staan. Men voorspelt dat dat nog eens een grote hit kan gaan worden. Helaas ontbreekt dit album dit jaar nog op Baspop, maar misschien dat ze nog wel eens terug zullen komen om het ten gehore te brengen.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=xk84dVq644k[/video]

@shotgvn en daarna @rubenfrusciante

Zoals aan het begin van de dag bij de vorige bevestiging al aangekondigd, volgt er nog een mooie band voor het dagprogramma.
Na de afgelopen aankondigingen van KISS als headliner, Tesla, Vandenberg en Night Ranger zijn de eerste en tweede dag van Baspop al gevuld met twee namen per dag. Dag drie heeft echter nog geen enkele bevestigde naam, daar komt vandaag op de valreep nog verandering in.

And I raise my head and stare into the eyes of a stranger? Nee, toch echt niet, deze band is voor ons geen vreemdeling meer:
Na twee concerten in het afgelopen jaar kunnen wij bevestigen dat Queensrÿche voor de derde keer in één jaar tijd terugkomt naar Nederland.
Wederom met de ‘Operation: Mindcrime’ tour, maar dit keer ook genoeg aandacht voor de eerste twee albums ‘The Warning’ en ‘Rage for Order’.

De band met Geoff Tate als leadzanger heeft in Nederland met de afgelopen twee albums de hitlijsten gehaald op respectievelijk plaatsen 31 en 29. Waarbij Operation: Mindcrime in de Verenigde Staten zelfs meer dan een half miljoen keer verkocht. Bereid je maar voor op een show met onder andere de nummers ‘Eyes of a Stranger’, ‘Walk In The Shadows’ en ‘Take Hold of the Flame’.

De geruchten gaan dat Queensrÿche volgend jaar (1990) met een knaller van een plaat komt waarop het nummer ‘Silent Lucidity’ zal staan. Men voorspelt dat dat nog eens een grote hit kan gaan worden. Helaas ontbreekt dit album dit jaar nog op Baspop, maar misschien dat ze nog wel eens terug zullen komen om het ten gehore te brengen.
Misschien binnenkort ook maar eens beginnen aan de Nederlandse, vrouwelijke en metalnamen... Mooie boeking hoor.

koekdoos wrote:

Wederom met de ‘Operation: Mindcrime’ tour, maar dit keer ook genoeg aandacht voor de eerste twee albums ‘The Warning’ en ‘Rage for Order’.

De band met Geoff Tate als leadzanger heeft in Nederland met de afgelopen twee albums de hitlijsten gehaald op respectievelijk plaatsen 31 en 29. Waarbij Operation: Mindcrime in de Verenigde Staten zelfs meer dan een half miljoen keer verkocht. Bereid je maar voor op een show met onder andere de nummers ‘Eyes of a Stranger’, ‘Walk In The Shadows’ en ‘Take Hold of the Flame’.

De geruchten gaan dat Queensrÿche volgend jaar (1990) met een knaller van een plaat komt waarop het nummer ‘Silent Lucidity’ zal staan. Men voorspelt dat dat nog eens een grote hit kan gaan worden. Helaas ontbreekt dit album dit jaar nog op Baspop, maar misschien dat ze nog wel eens terug zullen komen om het ten gehore te brengen.

Misschien binnenkort ook maar eens beginnen aan de Nederlandse, vrouwelijke en metalnamen… Mooie boeking hoor.

Dan heb ik denk ik de goede gekozen. Hopelijk kies je dan de namen die niet bij mijn grandioze plan horen.

De eerste vrouwelijke act van ons festival is een Britse postpunkband.
Bands als U2, The Cure, The Smiths en onze eigen Depeche Mode hebben de groep genoemd als inspiratiebron. Robert Smith heeft zelfs nog een tijdje in de band gezeten.
Nummers die voorbij komen zijn onder andere Cities In Dust, Spellbound, Happy House, Dear Prudence, Christine en Monitor.
Laat je vooral meevoeren door de sound die de jaren 80 ademt.
Siouxsie and the Banshees!
[video]https://www.youtube.com/watch?v=eEUCaWzrLI0[/video]
@gesp en @mattman

Op 6 augustus 1945, vandaag precies 75 jaar geleden, werd de Japanse stad Hiroshima door de atoombom 'little boy', geworpen door de bommenwerper 'enola gay' getroffen. Bij de directe explosie kwamen zeker 140.000 mensen om het leven, door de vrijgekomen radioactieve straling nog ruim 50.000 mensen. De stad raakte vrijwel volledig verwoest.

Waarom dit lesje geschiedenis? De band die ik zo presenteer schreef over deze vreselijke gebeurtenis de volgende tekst:

Enola Gay, you should have stayed at home yesterday
Aha words can't describe the feeling and the way you lied
These games you play, they're gonna end it more than tears someday
Aha Enola Gay, it shouldn't ever have to end this way

Ik heb het natuurlijk over de Britse synthpopformatie Orchestral Manoeuvres in the Dark, afgekort O.M.D. Naast Enola Gay bekend van Messages, If You Leave en Maid Of Orleans (Joan Of Arc):

@mattman @chileera

[video]https://www.youtube.com/watch?v=A9vZcsY175w[/video]

Damn, Siouxie en Sonic Youth stonden beide op m’n planning. ? Vette keuzes.

Maar goed.

Wat ik wel met heel veel trots kan presenteren, is misschien wel een van de mafste, inventiefste, energiekste en ronduit beste hiphop crews aller tijden. Shake your rump to... de Beastie Boys!

@chileera

Users who are viewing this thread